Fernando Alonso két világbajnoki címet szerzett az akkor még Renault néven futó enstone-i alakulattal, azóta azonban sem a spanyol, sem a csapat nem jutott fel újra a csúcsra. A két év után visszatérő versenyző, valamint a már Alpine-ként szereplő team így nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint újra győzelmekért és világbajnoki címért harcolni a 2022-ben érvénybe lépő nagy szabályváltoztatások után.
ÁPRILIS 16., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 11.30–12.30 | ||||
2. szabadedzés: 15.00–16.00 | ||||
ÁPRILIS 17., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | ||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||
ÁPRILIS 18., VASÁRNAP | ||||
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
A télen nagy átszervezésen áteső alakulat élére álló Luca de Meo bízik benne, hogy a versenyző nagy szerepet játszhat a csapat fejlődésében, hiszen az elmondása szerint minden adottsága megvan ahhoz, hogy élcsapattá tegye az Alpine-t
„Nem vagyok varázsló, és nincs kristálygömböm sem. Arra számítok, hogy versenyről versenyre jobbak leszünk. Bár az igazi kihívás 2022-ben kezdődik, ez nem jelenti azt, hogy rossz idényt szeretnénk futni 2021-ben. Itt van Fernando, aki folyamatosan nyerni akar, és itt van Esteban (Ocon), aki még fiatal, és nem szeretné a mezőny végén pazarolni az idejét. Csapatként jól kell szolgálnunk mindkét versenyzőnket. Fernando? Nos, mindannyian tudjuk, hogy már nem újonc. A teszten tíz kör elég volt neki ahhoz, hogy elérje a kocsi határait, és már arról adott visszajelzést, hogy mi nem működik megfelelően. Az a célunk, hogy olyan autót adjunk neki, amelyben igazán jól érezheti magát. És akkor sosem tudhatod, hogy mi történik egy nagydíjon, nem igaz? Talán szükségünk lesz némi szerencsére is, de mindent megteszünk Fernandóért és Estebanért” – jelentette ki a Top Gearnek adott nyilatkozatában, majd pontosította az Alonsónak szánt szerepet is.
„A Renault Fernando otthona, és szeretném, ha a tapasztalatai felhasználásával segítené mindannyiunk fejlődését. Más szerepe van, mint tizenöt évvel korábban. Ő mindenki keresztapja. Az egyetlen dolog, amit kérek tőle, hogy segítsen nekünk élcsapattá válni, mert ez a hozzáállásról és a gondolkodásmódról szól. Benne pedig minden megvan” – tette hozzá a szakember.
Az Alpine pont nélkül zárta az idénynyitó Bahreini Nagydíjat, miután a már a Q1-ben búcsúzó Ocont Sebastian Vettel találta el hátulról a versenyen, míg Alonso a fékhűtőjébe ragadt csomagolópapír miatt volt kénytelen kiállni. A csapat a rossz eredményt követően jelentős fejlesztési csomagot visz Imolába, ahol a kétszeres világbajnok 2005-ben már felállhatott a dobogó felső fokára.