Lewis Hamilton aratott győzelmet a 2021-es nyitányon, azonban nem a Mercedes, hanem a Red Bull volt a leggyorsabb a bahreini hétvége során. Az „ezüstnyilak" részben az agresszívabb stratégiának, illetve a címvédő gumikezelésének, valamint védekezésének köszönhetően tudtak felülkerekedni a „vörös bikákon". Ráadásul, mint utóbb kiderült, több probléma is hátráltatta az osztrák alakulatot a versenyen, amely így súlyos tizedeket vesztett riválisával szemben.
MÁRCIUS 26., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.394 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.847 | ||||
MÁRCIUS 27., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.577 | ||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:28.997 | ||||
MÁRCIUS 28., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Április 18., 15.00 | Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola | |||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
A németek nem is voltak túl magabiztosak, a vezető versenymérnök, Andrew Shovlin elmondta, többé már nem támaszkodhatnak egyetlen korábbi erősségükre sem, és elárulta, tartanak attól, hogy nem lesznek elég gyorsak a soron következő két helyszínen, Imolában és Portimaóban.
A kevésbé előredöntött autótervezési filozófiája miatt a 2021-es szabályváltoztatásokat jobban megsínylő Mercedesnek emellett a széllel is meg kell küzdenie – legalábbis a Williams brit versenyzője, George Russell úgy érzi, ez lehet az egyik fő gond a W12-essel.
„A Mercedes egy hajóban evez a Williamsszel, ha a szélérzékenységről van szó. Mi már a téli teszt során észrevettük, de a felkészülés és az első versenyhétvége között mindössze tíz nap állt a rendelkezésünkre. Egy olyan alapvető problémát, mint a szélérzékenységet csak teljes újratervezéssel lehetne megoldani, ami nem opció számunkra, így egyelőre nem tudom, miként fog alakulni a helyzet. Azt gondolom, a Mercedes potenciálisan ugyanazzal a gonddal küszködik, mint mi. Ötven km/h-s szélről beszélünk, és ezek a kocsik már öt km/h-s szélre is reagálnak, szóval bele lehet gondolni, mi történik ötven km/h-nál, nemhogy hatvan-nyolcvan km/-s széllökéseknél" – nyilatkozta a Speedweeknek a tavalyi Szahíri GP-n a koronavírusos Hamiltont helyettesítő Russell, akit nagy esélyesnek tartanak az egyik jövő évi Mercedes-ülésre.
A 2020-ban a Red Bullnál versenyző, azonban a mezőnyből az idei évre kiszorult Alexander Albon úgy érzi, a fiatal brit akár meg is nehezíthetné hétszeres bajnok dolgát.
„Csakis Hamilton tudja, hogy ez lesz-e az utolsó éve a Formula–1-ben, vagy sem. Az én meglátásom szerint ha a barátom, Russell Hamilton csapattársa lehetne, akkor igazi kihívást jelenthetne a számára' – mondta az idén a német túraautó-bajnokságban (DTM) is rajthoz álló thaiföldi a GQ magazinnak.
Az „ezüstnyilak" csapatfőnöke, Toto Wolff is kitért csapata problémáira, s rámutatott, a legnagyobb fejtörést egyelőre az időmérő jelenti.
„Még rá kell jönnünk, miért veszítünk annyi időt a kvalifikáción, hiszen a versenyen erős autóval rendelkezünk, amely sokkal jobban viselkedik, mint szombaton. Azt hiszem, főleg a gyors kanyarokban veszítünk időt, ott hátrányban vagyunk. Emellett az erőforrás terén is van lemaradásunk, egyelőre nem vagyunk elégedettek az energia-visszanyeréssel. Nem marad elég energiánk az egyenes végén a kör második felében" – magyarázta az osztrák.