DÉLELŐTTI ÖSSZEFOGLALÓ
Vasárnap sor került az idény előtti utolsó tesztnapra, amelyen a mezőnyt ideális körülmények fogadták, azaz többek között a pénteki nappal ellentétben nem dúlt homokvihar a pálya környékén. Részben emiatt hamar munkába is álltak a csapatok, és amint magyar idő szerint reggel 8 órakor zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, szinte mindenki birtokba vette a pályát.
Emiatt a köridők is hamar jöttek – Charles Leclerc nevéhez fűződött az első alig öt perccel a tesztnap kezdete után. Nem sokkal később Mick Schumacher vette át a vezetést, míg a többiek ekkor még inkább bemelegítő köröket autóztak. Néhány perc múlva ismét Leclerc állt az élen, ráadásul a monacói új leggyorsabb köre már csupán két tizedmásodpercre maradt el a szombati nap legjobbjától.
Leclerc idejét hosszú ideig nem sikerült senkinek sem felülmúlnia, az első óra végén Pierre Gasly állt ehhez a legközelebb, ám az ő hátránya is nyolc tizedmásodperc volt. A legtöbb megtett körrel ekkor Lance Stroll rendelkezett, akinek volt is mit bepótolnia az Aston Martinnál, miután szombat délelőtt sok időt veszítettek Sebastian Vettel váltóproblémája miatt.
A második órában láthattunk néhány gyors kört, de az élen továbbra is Leclerc állt. George Russell elsőként lépte át a 40 körös határt, de nem sokkal később Stroll, majd Bottas is csatlakozott hozzá ezen a téren.
A harmadik óra felénél aztán változás történt az élen – Sergio Pérez közel két tizedmásodperccel javította meg Leclerc idejét a C3-as abroncsokon. Ennek az órának a végénél Stroll már 60 megtett körnél tartott. Pérez később – amikor a mezőny nagy része egyébként versenyszimulációt teljesített – ismét rákapcsolt, s tovább javított a saját legjobb idején, amivel már három tizedmásodperc volt az előnye az élen.
Ezt a kört nem is sikerült a többieknek túlszárnyalniuk a hátralévő időben, így Pérez elsőségével ért véget az utolsó tesztnap első fele. A Red Bull versenyzője mögött Leclerc és Norris zárta a gyakorlást, a legszorgalmasabb Räikkönen lett, aki összesen 91 kört tett meg az első négy órában.
DÉLUTÁNI ÖSSZEFOGLALÓ
Az ebédszünetet követően csupán Räikkönen és Russell folytatta a munkát a délelőtt tesztelők közül, az összes többi csapatnál a versenyzők átadták az autót a csapattársuknak. Ennek köszönhetően az ebédszünetet követően autóba ült többek között Lewis Hamilton, Max Verstappen, Fernando Alonso és Sebastian Vettel.
Akárcsak reggel, délután is hamar birtokba vették a pályát a tesztelők, és a bemelegítő körök után jöttek a gyors körök is. Räikkönen az ebédszünet után is aktív volt, és alig 20 perc kellett neki ahhoz, hogy már 100 megtett körnél járjon. Az első óra végére tovább növelte ezt a számot, miközben a mezőnyből egyedüliként Hamilton még nem is járt a pályán.
Végül nem sokkal az első óra vége után tudott először kihajtani a hétszeres világbajnok, akinek ismét volt mit bepótolnia az időveszteség következtében. Cunoda Juki például ekkor már közel 40 körnél járt – igaz, kicsivel később a tesztnap meglátványosabb megforgását is bemutatta a nyolcas kanyarban.
Nagyjából másfél órával az ebédszünet után Räikkönen után Russell is átlépte a 100 körös határt. Ennek a fele nem sokkal később összejött az AlphaTauri volánja mögött Gaslyt váltó Cunodának is.
Bő két órával a délutáni tesztelés kezdete után változás történt az élen. Azt követően, hogy a Red Bull szerelői egy ideig szerelték az RB16B-t, Verstappen visszatért a pályára, először ment be a teszten 1:30 alá, és több mint két tizedmásodperccel felülmúlva Pérez addigi legjobb idejét átvette a vezetést a C3-as gumik egy új, tesztelés alatt álló szettjén. Nem sokkal később Ricciardo zárkózott fel közvetlenül Verstappen mögé.
Nem sokkal az utolsó óra kezdete előtt Verstappennek sikerült még két tizedmásodpercet lefaragni az egyéni legjobbjából. Két csapatot utolért a technikai ördöge. Először Vettel tért vissza az Aston Martin garázsába, ráadásul a szerelők azonnal eltakarták az autót a kíváncsi szemek elől. Nem sokkal később a Ferrariról derült ki, hogy gond adódott a sebességváltóval, ami miatt Sainz is időt veszített.
Az utolsó órában sokak autójára kerültek fel a leglágyabb gumik, és sorban jöttek a gyorsabbnál gyorsabb körök. Főként Verstappen és Cunoda szórakoztatta el magát az élen, de átmenetileg Räikkönen is vezette a legjobb köridők listáját. Bár Sainz a szerelés után vissza tudott térni a pályára az utolsó fél órában, Vettel számára ismét idő előtt véget ért a tesztelés. Ezúttal a turbónyomás nem volt rendben az AMR21-esben.
Verstappennek sikerült még tovább javítani az idején, és végül egyedüliként, 1:29 alatti idővel autózta meg az egész teszt leggyorsabb körét. A Red Bull versenyzője mögött Cunoda és az utolsó percekben sokat javító Sainz végzett. A legtöbb kört, egész pontosan 166-ot a versenyzők közül Räikkönen autózta.
Ezzel véget ért az idényt megelőző teszt, legközelebb már a szezonnyitón láthatjuk a pályán a mezőnyt, amit március 26. és 28. között rendeznek Bahreinben.
KOLLEKTÍV TESZT, BAHREIN
A 3. NAP VÉGEREDMÉNYE
1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:28.960, 63 kör
2. Cunoda Juki (japán, AlphaTauri) 1:29.053, 91 kör
3. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 1:29.611, 78 kör
4. Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo) 1:29.766, 166 kör
5. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:30.025, 54 kör
6. George Russell (brit, Williams) 1:30.117, 158 kör
7. Daniel Ricciardo (ausztrál, McLaren) 1:30.144, 76 kör
8. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull)* 1:30.187, 49 kör
9. Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 1:30.318, 78 kör
10. Charles Leclerc (monacói, Ferrari)* 1:30.486, 80 kör
11. Lando Norris (brit, McLaren)* 1:30.661, 56 kör
12. Pierre Gasly (francia, AlphaTauri)* 1:30.828, 76 kör
13. Esteban Ocon (francia, Alpine)* 1:31.310, 61 kör
14. Nyikita Mazepin (orosz, Haas) 1:31.531, 67 kör
15. Mick Schumacher (német, Haas)* 1:32.053, 78 kör
16. Valtteri Bottas (finn, Mercedes)* 1:32.406, 86 kör
17. Sebastian Vettel (német, Aston Martin) 1:35.041, 56 kör
18. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin)* 1:36.100, 80 kör
* csak délelőtt tesztelt
CSAPAT | PÉNTEK | SZOMBAT | VASÁRNAP |
MERCEDES | Valtteri Bottas, Lewis Hamilton | Lewis Hamilton, Valtteri Bottas | Valtteri Bottas, Lewis Hamilton |
RED BULL-HONDA | Max Verstappen | Sergio Pérez | Max Verstappen, Sergio Pérez |
MCLAREN-MERCEDES | Daniel Ricciardo, Lando Norris | Daniel Ricciardo, Lando Norris | Lando Norris, Daniel Ricciardo |
ASTON MARTIN-MERCEDES | Sebastian Vettel, Lance Stroll | Sebastian Vettel, Lance Stroll | Lance Stroll, Sebastian Vettel |
ALPINE | Esteban Ocon | Fernando Alonso | Esteban Ocon, Fernando Alonso |
FERRARI | Charles Leclerc, Carlos Sainz Jr. | Carlos Sainz Jr., Charles Leclerc | Charles Leclerc, Carlos Sainz Jr. |
ALPHATAURI-HONDA | Pierre Gasly, Cunoda Juki | Cunoda Juki, Pierre Gasly | Pierre Gasly, Cunoda Juki |
ALFA ROMEO-FERRARI | Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi | Antonio Giovinazzi | Kimi Räikkönen |
HAAS-FERRARI | Mick Schumacher, Nyikita Mazepin | Nyikita Mazepin, Mick Schumacher | Mick Schumacher, Nyikita Mazepin |
WILLIAMS-MERCEDES | Roy Nissany | Nicholas Latifi | George Russell |