F1: Az olyan kihívásokat, mint a kék zászlók, jól vettem – Schumacher

Vágólapra másolva!
2021.03.29. 12:51
null
Schumacher magányosan autózott Bahreinben (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Haas német újonca, Mick Schumacher összességében elégedett volt a debütálásával, ugyanakkor sajnálja, hogy csak egyszer tapasztalhatta meg, milyen, ha igazán közelről követhet egy másik autót.

 

17. BAHREINI NAGYDÍJ
MÁRCIUS 26., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.394
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.847
MÁRCIUS 27., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.577
Időmérő: 1. Verstappen 1:28.997
MÁRCIUS 28., VASÁRNAP
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Április 18., 15.00Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola
Május 2., 16.00Portugál Nagydíj, Portimao
Május 9., 15.00Spanyol Nagydíj, Barcelona

Nagy várakozás előzte meg a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, Mick Schumacher Formula–1-es bemutatkozását, azonban – mint ahogyan arra számítani lehetett – nem alkotott maradandót az egyértelműen utolsó erőnek számító Haasszal. A Formula–2 tavalyi bajnoka az időmérőn 824 ezreddel ért el jobb köridőt, mint ugyancsak újonc csapattársa, Nyikita Mazepin, s a 19. rajtkockát sajátította ki. A versenynek aztán Sebastian Vettel büntetése miatt egy pozícióból előrébb vághatott neki, s végül tizenhatodikként szelte át a célvonalat.

„Összességében azt mondanám, hogy kilencven százalékban elégedett vagyok és tíz százalékban nem, utóbbi a biztonsági autós újraindítást követő megforgásom miatt. Szerencsére az autó vezethető maradt az eset után, minden működött, szóval folytatni tudtam, és építhettem tovább a hétvégén megszerzett tapasztalatomat. A C3-as és a C2-es gumikon is jó érzés volt vezetni, de kicsit sajnálom, hogy nem tudtam a mezőnnyel együtt menni, hogy legalább megpróbálkozhassak közel maradni a srácokhoz néhány körön keresztül”– fogalmazott a Haas által kiadott verseny utáni közleményben.

„Szerencsére az olyan kihívásokat, mint a kék zászlók, jól vettem, és még sikerült Nicholast (Latifi) is elkapnom, szóval egy kicsit érezhettem, milyen közelről követni egy másik autót, ráadásul a hátsó szárnyamat is használhattam. Úgy érzem, sokat tanultam, s bízom benne, hogy ezt valami pozitívra fordíthatom a következő versenyeken" – zárta a gondolatait az édesapja után a királykategóriában 30 évvel később bemutatkozó versenyző.

Schumacher csapattársa, Mazepin már a verseny elején beleszállt a gumifalba, az orosz teljesen magára vállalta a felelősséget.

Nagyon egyszerű, én hibáztam. Ez egy ilyen dolog. Jól rugaszkodtam el, az egyes kanyarban a külső ívre kerültem, aztán a kettes után próbáltam elkerülni Micket, miután közel volt, nagy gázt adtam, a gumik azonban nem bírták. Túl hidegek voltak még, túlfutottam a rázókövön, túl nagy volt a sebességem, és megforogtam. Teljes mértékben az én hibám volt, és nagyon csalódott vagyok. Rendkívül sajnálom a csapatot is, mert ennél többet érdemelt volna. Nyilván mindig lehet pozitívumot találni, ezúttal azt említeném, hogy tanultam valamit" – összegezte az első futamát.

Legfrissebb hírek

Leclerc a vártnál jobbnak érzi a Ferrarit; Verstappennek már voltak rosszabb péntekjei

F1
12 órája

Piastri vette át a vezetést Spanyolországban; Norris elé Russell és Verstappen is befért

F1
17 órája

Norris nyitott az élen Verstappen és Hamilton előtt Spanyolországban

F1
20 órája

Valóban változást hoz a spanyolországi szigorítás? Mire alapozza a Ferrari a reményeit?

F1
2025.05.29. 15:16

A Ferrari nyerhet a legtöbbet a spanyolországi szigorításból?

F1
2025.05.28. 11:17

A Ferrari megkörnyékezte Hornert – sajtóhír

F1
2025.05.28. 08:41

„Bizonyos csapatok túl sokáig profitáltak a rugalmas szárnyakból” – Jos Verstappen várja a szigorításokat

F1
2025.05.27. 22:16

„Magas szinten versenyzek” – Alonso nyolc nagydíj után is pont nélkül áll

F1
2025.05.27. 12:17
Ezek is érdekelhetik