A Ferrari 1980 után tavaly először zárta a top 5-ön kívül a konstruktőri bajnokságot. A visszaesés hátterében nagy részt az erőforrása szabályosságát firtató 2019-ben kezdődő, majd 2020 elején a Nemzetközi Automobil-szövetséggel (FIA) kötött titkos megállapodással záruló ügy állt, hiszen ezt követően egyértelműen visszaesett valamennyi olasz hajtásláncot használó csapat teljesítménye.
MÁRCIUS 26., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.394 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.847 | ||||
MÁRCIUS 27., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.577 | ||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:28.997 | ||||
MÁRCIUS 28., VASÁRNAP | ||||
A verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja: 17.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Április 18., 15.00 | Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola | |||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
A csapatfőnök, Mattia Binotto már a tél folyamán jelezte, új motorral készülnek, s fejlesztenek az autó valamennyi olyan területén, amelyet a szabályok megengednek, de már akkor előrejelezte, nem számítanak óriási előrelépésre. Bár a Ferrari-motoros istállók kivétel nélkül kiegyensúlyozottan teljesítettek a tesztek során, nehéz volt megállapítani, mennyit sikerült javulnia a maranellói alakulatnak.
Nos, a 2021-es idény első időmérője után úgy tűnik, a Ferrari sokat javult tavalyhoz képest, s ezt támasztják alá az adatok is. Az előző évi és a mostani bahreini időmérőn elért köridőket tekintve ugyanis magasan a Ferrari vesztette a legkevesebb időt a padlólemezt érintő, s a leszorítóerőt csökkenteni kívánó szabálymódosítások után, aminek eredményeként Charles Leclerc a 4., míg új csapattársa, Carlos Sainz Jr. a 8. rajtkockát tudta megszerezni – az olaszok tavaly a 11. és a 12. pozícióban zárták a kvalifikációt, tehát egyik versenyző sem jutott be a Q3-ba.
A maranellóiak teljesítménye a riválisokat is lenyűgözte, a Williams teljesítménymérnöke, Dave Robson úgy érzi, a motorerő terén tett nagy előrelépést a Ferrari.
„A szombati eredmények alapján a Ferrari gyári csapata igazán lenyűgöző lépést tett előre. Lelcerc teljesítménye kivételes volt, és biztos vagyok benne, hogy sokat javultak az erőforrás terén. Persze, ha a Haast nézzük, nem ilyen egyértelmű a fejlődés, de ott két újonc van, és kicsit komplikáltabb a helyzet is. Még korai messzemenő következtetéseket levonni, de biztos vagyok benne, hogy a Ferrari határozottan előrelépett tavalyhoz képest" – illette dicsérettel az ellenfelet.
Robsonhoz hasonlóan az Alpine új ügyvezető igazgatójára, Marcin Budkowskira is jó benyomást tett a Ferrari, ráadásul elmondása szerint riválisuk a vártnál is többet lépett előre.
„A Ferrari nagyon erős volt szombaton, még egy kicsit erősebb is, mint amire számítottunk. A McLaren, a Ferrari, az AlphaTauri, az Aston Martin és a mi általunk alkotott csoport ugyanakkor nagyon szorosnak tűnik. Az ötödik–tizenhatodik pozíciók között pályáról pályára, időjárási körülményektől függően folyamatosan változni fog a helyzet" – tekintett előre.
A McLarennel a 6. helyről induló Daniel Ricciardo is erős Ferrarira számít, szerinte a maranellói csapat az idén már a versenyen is komoly tempót fog diktálni.
„Láthattuk, hogy Charles már tavaly is villogott néha az időmérőkön, azonban a versenyre már nem tudta átmenteni a jó tempót. Úgy hiszem, ez másként lesz az idén, és arra számítok, hogy a Ferrari hosszú távon is erős lesz" – osztotta meg a gondolatait az ausztrál.