A Formula–1 új vezetősége már évek óta tervezi a versenyhétvégék programjának átalakítását, aminek eredményeként megszületett a szombati, fordított rajtrácsos sprintfutam koncepciója. Ennek lényege, hogy a hagyományos időmérő helyett egy olyan rövidebb futam határozná meg a vasárnapi verseny rajsorát, amelyen az aktuális vb-állás fordított sorrendjében indulna a mezőny.
Domenicali hangsúlyozta: az egészségügyi dolgozóknak és a társadalom legkiszolgáltatottabb tagjainak elsőbbséget kell élvezniük, nem akarnak soron kívüliséget, pedig fennállásuk leghosszabb, 23 futamos vb-jére készülnek. Ráadásul a tervezett naptárban vannak olyan országok, például Mexikó vagy Brazília, ahol nagyon súlyos a koronavírus-járvány. (MTI) |
A tervezetről először 2019-ben, majd 2020-ban kétszer szavazhattak a csapatok, azonban valamennyi alkalommal heves ellenkezést váltott ki nemcsak az alakulatok, hanem a versenyzők részéről is. A királykategória vezérigazgatójává 2021 januárjában előlépő Stefano Domenicali nemrég megerősítette, a fordított rajtrácsos futam ötletét végleg elvetették, ugyanakkor kiemelte, nem zárható ki, hogy már az idén kísérleteznek a szombati sprintverseny rendezésével.
„A fordított rajtrácsos futam ötletét végleg elvetettük. Ugyanakkor fontos, hogy új ötleteken gondolkodjunk, amelyek érdekesebbé és vonzóbbá tehetik a hétvégéket úgy, hogy közben ne veszítsük el a versenyzés hagyományos szemléletmódját. Ezt megtanultuk már abból az időszakból, amikor kétnaponta változtattuk a kvalifikáció menetét, ami igencsak rosszul sült el. Ezt a jövőben el szeretnénk kerülni. Úgy vélem, a jelenlegi formáció meglehetősen stabil."
„Most azt vizsgáljuk, mit kezdhetnénk egy úgynevezett sprintversennyel szombaton. Úgy hisszük, ezt már az idén tesztelhetjük. Erről folyamatosan egyeztetünk a csapatokkal a megfelelő fórumon, és szerintem ez lehet az egyetlen érdekes megoldás" – tette hozzá.
Domenicali egyelőre nem ejtett szót arról, hogy pontosan mi határozná meg a rajtfelállásokat, illetve milyen értéke lenne a sprintfutamnak, de az esetleges jövőbeni versenynaptárakkal kapcsolatban elárulta, hogy az F1 szívesen visszatérne Afrikába, és továbbra is bízik Miami, illetve Hanoi csatlakozásában. A Ferrari korábbi csapatfőnöke emellett kiemelte, hogy néhány tradicionális európai pálya is újra állandó versenyhelyszínné válhat.