Izgalmas napok előtt áll a Formula–1, ugyanis ezen a héten csütörtökön összeülnek a csapatok, hogy megvitassanak néhány fontos dolgot a jövővel kapcsolatban. Többek között dönthetnek a motorfejlesztésék befagyasztásáról, amit a Red Bull vetett fel motorszállítója, a Honda kiszállása miatt.
A másik fontos kérdés a Liberty Media által már egy ideje fontolgatott szombati sprintfutamok ötlete. Bár a csapatok az elmúlt két évben ezt három hasonló szavazáson is egyértelműen ellenezték, Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója az elmúlt napokban újra előrukkolt az ötlettel.
Azt leszögezte, hogy a szintén ellenzett fordított rajtrácsról a sorozat vezetősége is lemondott, ám azt szeretnék elérni, hogy idén három versenyhétvégén kipróbálhassák a sprintversenyeket. A hírek szerint a szombati, a normál futamoknál rövidebb viadalokra a montreali, a monzai és az interlagosi versenyhétvégén kerülne sor. Ez természetesen kissé átírná a 2021-re amúgy is módosított hétvégi programot, hiszen a kvalifikációt ezeken a hétvégékén szombat helyett pénteken rendeznék meg.
Az időmérő a sprintfutamok rajtsorrendjéről döntene, a vasárnapi versenyeken pedig a szombati viadalok végeredménye alapján állnának fel a rajtrácsra a versenyzők. Egyéb kérdéseket is megvitatnának a csapatokkal ezzel a témával kapcsolatban – például arról is dönthetnek, hogy a sprintfutamokon osszanak-e pontokat a legeredményesebb versenyzőknek, vagy hogy milyen szabályokat alkalmazzanak a gumikkal kapcsolatban.
Amennyiben a szombati versenynek zöld utat kapnak a csapatoktól, s az idei „próbaversenyek” is elnyerik a rajongók tetszését, 2022-től egyre több hétvégén rendeznének ilyen viadalokat.