A McLaren kezdte meg az autóbemutatók sorát, a wokingi csapat hétfő este az impozáns központjában rántotta le a leplet a 2021-es versenygépéről, amelyet Lando Norris, illetve a Ferrarihoz távozó Carlos Sainz Jr. helyére érkező Daniel Ricciardo kormányoz az idén.
A McLaren ezzel a videóval hangolt a leleplezésre:
Az MCL35M-esre keresztelt versenygépet Mercedes-erőforrás fogja hajtani az idén. A Zak Brown által vezetett alakulat sokat vár a V6-os hibrid érában eddig egyeduralkodó hajtáslánctól, igaz, a wokingiak helyzetét egyáltalán nem egyszerűsíti, hogy egy olyan évben kellett integrálniuk az új motort, amikor a fejlesztések befagyasztása, illetve a zsetonrendszer bevezetése miatt jócskán meg volt kötve a kezük.
A patinás brit istálló három, Hondával, illetve három, Renault-val eltöltött év után állt össze újra a német motorgyártóval, amellyel eddig összesen 351 nagydíjon vett részt, ebből 78 alkalommal győzedelmeskedett, illetve egyszer (1998) konstruktőri, s háromszor (1998, 1999 és 2008) egyéni címet ünnepelhetett.
A McLaren az előző bajnokságot a harmadik helyen zárta, ilyen előkelő pozícióban legutóbb 2012-ben végzett, akkor még Jenson Button és Lewis Hamilton vezette az autóit. Bár utóbbi versenyző, a jelenleg a Mercedes gyári alakulatával induló hétszeres világbajnok úgy véli, korábbi csapata már a 2021-es idényben harcba szállhat a konstruktőri címért, a csapatfőnök, Andreas Seidl már a téli szünetben igyekezett lehűteni a kedélyeket.
Idény | 55 |
Pole pozíció | 155 |
Dobogó | 488 |
Leggyorsabb kör | 158 |
Győzelem | 182 |
Konstruktőri vb-cím | 8 |
Egyéni vb-cím | 12 |
A német kijelentette, még hosszú út áll előttük, hogy olyan sikereket érhessenek el, mint a sorozatban hét-hét egyéni és csapatbajnoki trófeát megszerző „ezüstnyilak”, de kész terve van arra, hogyan zárkózhatnak fel a jelenleg etalont jelentő istállóra. Igaz, némileg ronthat az esélyein az, hogy a Mercedes bevallottan küszködik az idei évre tervezett erőforrásával, így csak abban bízhat, hogy a Hywel Thomas által vezetett csoport kiküszöböli a megjelenő problémákat, hiszen év közben már csak megbízhatósági okból lehet fejleszteni a motorelemeket.
A McLaren célja nem lehet más az idei évre, mint tovább folytatni a felzárkózást az élmezőnyre. A harmadik hely megtartása azonban a Mercedes-motor ellenére sem lesz egyszerű feladat, hiszen már tavaly sem a wokingiak autója volt a harmadik leggyorsabb, ráadásul a mögöttük végző Racing Point az idén már az Aston Martin gyári csapataként támad az elmúlt években rendkívül szorosan alakuló középmezőnyben.
Brown ezzel kapcsolatban nemrég elmondta, könnyen előfordulhat, hogy hiába kerülnek közelebb a Mercedeshez, mégis hátrébb végeznek a bajnoki tabellán, mint 2020-ban. Az, hogy a teamnek hogyan sikerül immár a Mercedesszel karöltve lezárnia a nagy szabályreform előtti évet, még a jövő zenéje, de az biztos, hogy a McLaren jó irányba halad, s Norris, illetve Ricciardo személyében két sikerre éhes versenyzőt tudhat a magáénak.
Ricciardo új sisakfestése
A fiatal brit el is mondta a rendhagyó eseményen – amelyen a páros belekóstolt a zenei világba is –, hogy az 2021-ben több vezetői szerepet kell vállalnia, miután Sainz eligazolásával ő számít a rutinosabbnak csapaton belül, és elmondta azt is, már nagyon várja, hogy együtt dolgozhasson Ricciardóval, aki Fernando Alonso távozása óta az első futamgyőztes pilótája a McLarennek.
A versenyzőknek nem kell sokat várniuk az első bevetésre, hiszen kedden már ki is próbálhatják az MCL35M kódjelű versenygépet egy filmforgatási nap keretein belül Silverstone-ban.
James Keytechnikai igazgató az új McLarennel kapcsolatban megosztotta, hogy az a különböző fejlesztések betiltása és a viszonylag stabil szabályrendszer ellenére is sokat változott az elődjéhez képest, illetve azt is kiemelte, hogy nem volt egyszerű dolgok a Mercedes-erőforrás beépítésével, de nagyon keményen dolgoztak azon, hogy optimalizálják a csomagot.
Az autóbemutatók sorát az AlphaTauri folytatja, amely pénteken prezentálja az AT01-es kódjelű gépét.
CSAPAT | DÁTUM |
MERCEDES | Március 2. |
FERRARI | Március 10. |
RED BULL-HONDA | ?? |
ALPINE | ?? |
HAAS-FERRARI | ?? |
MCLAREN-MERCEDES | Február 15. |
ASTON MARTIN-MERCEDES | ?? |
ALFA ROMEO-FERRARI | Február 22. |
ALPHATAURI-HONDA | Február 19. |
WILLIAMS-MERCEDES | Március 5. |