A tapadáshiány miatti folyamatos csúszkálások és a változékony időjárási körülmények jellemezték az isztambuli aszfaltcsík visszatérését a Formula–1-es versenynaptárba, s ezekből a futamon sem volt hiány. Ráadásul még a felvezető kört sem kellett megvárni, hogy rögtön két versenyző is összetörje az autóját. Először Antonio Givinazzi, majd George Russell pörgött megés csapta a falnak az autója elejét, de mind a ketten megúszták az esetet egy-egy orrkúpcserével, és végül gond nélkül el tudtak rajtolni.
A pole pozícióból egyébként (az őrült időmérő után) Lance Stroll várhatta a piros lámpák kialvását. Mellőle Max Verstappen, míg a második sorból Sergio Pérez és Alexander Albon vághatott neki az 58 körös viadalnak. Lewis Hamilton a hatodik, Valtteri Bottas csupán a kilencedik helyre parkolhatta le az autóját a rajtrácson.
A startnál Stroll nagyon jól jött el, és meg tudta tartani az első helyet, mögé a csapattársa jött fel. Hamilton is javított néhány pozíciót, Bottas viszont visszaesett a mezőny végére, miután előtte összeakadt a két Renault, ő pedig a balesetet elkerülve elrántotta a kormányt, és megforgott.
NOVEMBER 13., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:35.077 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:28.330 | ||||
NOVEMBER 14., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:48.485 | ||||
Időmérő: 1. Stroll 1:47.765 | ||||
NOVEMBER 15., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Pérez, 3. Vettel | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
November 29., 16.10 | Bahreini Nagydíj, Szahír | |||
December 6., 18.10 | Szahíri Nagydíj, Szahír | |||
December 13., 14.10 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
Bottas a következő körökben megkezdte a felzárkózást, ám ez nem ment annyira gyorsan, mint azt szerette volna. Közben Hamilton is visszaesett a hatodik pozícióba, de mivel a verseny elején már nem esett az eső, és folyamatosan javult a pálya, a hetedik világbajnoki címe felé autózó brit már a nyolcadik körben feltetette az átmeneti esőgumikat.
Ez igen jó döntésnek bizonyult, hiszen Hamilton egyre gyorsabb volt az új abroncsokon, így többek között az élen álló Racing Point párosa és Vettel is átmeneti abroncsokra váltott. A 13. körben Giovinazzi versenye ért véget, ráadásul az Alfa Romeo mentésének az idejére virtuális biztonsági autós korlátozás lépett érvénybe.
Egy kör után ezt fel is oldották, így Hamilton ismét elkezdhette támadni Vettelt. Az egyik kísérlet közben azonban lesodródott a pályáról, és elment mellette Albon, aki később Vettelt is maga mögé utasította. Stroll eközben magabiztosan vezetett, mögötte viszont Péreznek Verstappen ellen kellett védekeznie.
A 18. körben majdnem sikerült az előzés, ám Verstappen megforgott, és több pozíciót veszített. Ki is állt a bokszutcába friss gumikért, és a nyolcadik helyre jött vissza. Mindeközben Albon a másik Red Bull-lal nagy versenyt ment – dobogós helyen autózott, és körökig Pérezt támadta a második pozícióért.
Az előzés azonban nem jött össze, ráadásul fél távnál az első hármas – az átmeneti gumik kopása miatt – elkezdett lassulni, s megérkezett rájuk Vettel és Hamilton is. Ami a taktikát illeti, hiába vártak a csapatok arra, hogy száradjon a pálya, és slick gumikra válthassanak, végül mindenkinek átmenetiről új átmeneti gumikra kellett váltania.
Nagyjából 20 körrel a vége előtt igen rossz fordulatot vett a versenyt az addig az élen álló Stroll számára. Hiába állt ki friss gumikért, később sorra veszítette a pozíciókat, a 43. körre már csak a 8. helyen autózott. Előzésekből a hátralévő körökben sem volt hiány, és láthattunk ferraris, illetve Red Bull-os házi csatát is. Az előbbi alakulat egyébként a legjobb versenyét teljesítette idén, hiszen Leclerc és Vettel egészen a harmadik és a negyedik helyig verekedte előre magát.
Hamilton ezzel szemben onnantól kezdve, hogy az élre állt, magabiztosan autózott az újabb győzelme felé. Bár volt rá némi esély, hogy az utolsó körökre újabb heves csapadék érkezik, az „égi áldás” végül megkímélte a mezőnyt. Az utolsó körben így is volt mire felkapnunk a fejünket, hiszen Pérez csatázott a két Ferrarival. A mexikói végül meg tudta tartani a második pozíciót, Vettel viszont legyőzte Leclerc-t, és így (idén először) ő állhatott fel a dobogó legalsó fokára.
Pontot szerzett még Leclerc, Sainz, Verstappen, Albon, Norris, Stroll és Ricciardo. A leggyorsabb körérté járó plusz pont Norrisé lett. Hamilton a győzelmével bebiztosította a hetedik világbajnoki címét, és ebben a tekintetben is utolérte az eddigi abszolút rekorder Michael Schumachert.
Folytatás két múlva a Bahreini Nagydíjjal!
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:42:19.313 |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 31.633 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 31.960 mp h. |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 33.858 mp h. |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 34.363 mp h. |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 44.873 mp h. |
7. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 46.484 mp h. |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:01.259 p h. |
9. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:12.353 p h. |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:35.460 p h. |
11. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1 kör h. |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. |
13. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. |
14. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1 kör h. |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
16. | George Russell | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | – |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 49 | |
Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 39 | |
Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 11 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton* | 10 | 12 | 14 | 6 | 307 |
2. | Valtteri Bottas | 2 | 10 | 11 | 2 | 197 |
3. | Max Verstappen | 1 | 9 | 10 | 2 | 170 |
4. | Sergio Pérez | – | 1 | 12 | – | 100 |
5. | Charles Leclerc | – | 2 | 9 | – | 97 |
6. | Daniel Ricciardo | – | 2 | 11 | 1 | 96 |
7. | Carlos Sainz Jr. | – | 1 | 9 | 1 | 75 |
8. | Lando Norris | – | 1 | 10 | 2 | 74 |
9. | Alexander Albon | – | 1 | 9 | – | 70 |
10. | Pierre Gasly | 1 | 1 | 8 | – | 63 |
11. | Lance Stroll | – | 1 | 8 | – | 59 |
12. | Esteban Ocon | – | – | 7 | – | 40 |
13. | Sebastian Vettel | – | 1 | 7 | – | 33 |
14. | Danyiil Kvjat | – | – | 6 | – | 26 |
15. | Nico Hülkenberg | – | – | 2 | – | 10 |
16. | Kimi Räikkönen | – | – | 2 | – | 4 |
17. | Antonio Giovinazzi | – | – | 3 | – | 4 |
18. | Romain Grosjean | – | – | 1 | – | 2 |
19. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 1 |
* már világbajnok |
1. | Mercedes* | 504 |
2. | Red Bull-Honda | 240 |
3. | Racing Point-Mercedes** | 154 |
4. | McLaren-Renault | 149 |
5. | Renault | 136 |
6. | Ferrari | 130 |
7. | AlphaTauri-Honda | 89 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 8 |
9. | Haas-Ferrari | 3 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |
* már világbajnok | ||
** a Racing Pointtól 15 pont levonva |