NOVEMBER 13., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:35.077 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:28.330 | ||||
NOVEMBER 14., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:48.485 | ||||
Időmérő: 1. Stroll 1:47.765 | ||||
NOVEMBER 15., VASÁRNAP | ||||
A verseny (58 kör, 309.396 km) rajtja: 11.10 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
November 29., 16.10 | Bahreini Nagydíj, Szahír | |||
December 6., 18.10 | Szahíri Nagydíj, Szahír | |||
December 13., 14.10 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
Nagy meglepetésre Lance Stroll szerezte meg a pole pozíciót a Török Nagydíj piros zászlóval többször is megszakított, őrült időmérőjén. A pályafutása első rajtelsőségét jegyző kanadai a köztes esőgumikon brillírozott az időmérő végén, s futott 1:47.765-ös kört, amelynek köszönhetően csapata a tulajdonosváltás óta először zárt az élen kvalifikációt.
„Teljesen le vagyok sokkolva. Egyáltalán nem számítottam rá, hiszen a harmadik szabadedzésen nem tűntünk túl versenyképesnek, szóval most nagyon boldog vagyok. Sikerült összeraknom a kört. Nagy nyomás nehezedett rám, hiszen egyetlen dobásom volt a végén a köztes esőgumikon, mivel az utolsó szakaszt még az extrém esőgumin kezdtem meg. Kiálltam cserélni, aztán forgalomba kerültem, ráadásul Valtteri (Bottas) megforgott előttem az első körömön, szóval egyetlen próbálkozásom maradt. De megbíztam a kocsiban, sikerült minden kanyart bevennem, és végül egészen szép kört tettem össze" – emlékezett vissza a Q3-ban történtekre, majd arra is kitért, mennyire örül, hogy sikerült visszavágnia az elmúlt futamok nehézségei után.
A kanadai ugyanis – a koronavírus miatt kihagyott nürburgringi versenyt is beleszámítva – a Toszkán Nagydíj óta nem tudott pontot szerezni.
„Nagyszerű érzés, hogy végre sikerült visszavágni, hiszen a mugellói futam óta nagyon szenvedtem, nehéz hetek vannak a hátam mögött" – tette hozzá Stroll, akinek a kvalifikációt követően a sportfelügyelőknél is volt jelenése, miután úgy futotta meg a pole pozíciót érő körét, hogy a 7-es kanyarnál sárga zászlós korlátozás volt érvényben. A pilóta a telemetriai adatok alapján viszont nem vétett a szabályok ellen, s kellőképpen elemelte a lábát a gázról, így vasárnap ő várhatja az élről a piros lámpák kialvását.
Max Verstappen tűnt sokáig a legnagyobb esélyesnek a pole pozícióra, ugyanis mindhárom szabadedzésen és a kvalifikáció első két szakaszában is ő végzett az élen, ám végül kénytelen volt megelégedni a második hellyel.
„Nagyon nem működtek jól a köztes esőgumik, már a Q1-ben is szenvedtünk rajtuk, és még a McLaren is gyorsabb volt nálunk. Az extrém esőgumik viszont nagyon is jól viselkedtek, és sokkal könnyebb volt velük az autót is vezetni. Egyszerűen nem volt meg a tapadásunk a közteseken, nem tudtam felmelegíteni őket. Úgy hiszem, nagyjából hét tizedet buktam a 7-es kanyarnál a korábbi, extrém esőgumin futott körömhöz képest. Egész hétvégén mi voltunk elöl, szóval most nagyon dühös vagyok. Meg kellett volna szereznünk a pole pozíciót" – jelentette ki a csalódott holland.
A harmadik leggyorsabb kört Sergio Pérez jegyezte, aminek köszönhetően pályafutása legjobb rajthelyét könyvelhette el. A mexikói azonban nem volt teljesen elégedett, hiszen Verstappenhez hasonlóan úgy érzi, könnyen megszerezhette volna az edzéselsőséget, ha Antonio Giovinazzi nem tartja fel az időmérő végén.
„Nem voltam túl szerencsés. Az utolsó próbálkozásomkor, amikor a legjobb állapotban volt a pálya, Giovinazzi egyszerűen nem mozdult előlem, ami miatt elvesztettem a lehetőséget, pedig egészen addig nagyon jól festett a helyzet. Úgy gondolom, nagyszerű döntés volt, hogy a köztes gumikon jöttünk ki. Már az elejétől fogva nagyon erősek voltunk, és leginkább a pályapozíció határozta meg, hogy megfelelő működési tartományban tudod-e tartani az abroncsokat. Összességében azonban nagyon jó helyzetben vagyunk, és egyértelműen jobban örülök a harmadik helynek, mint a másodiknak. Úgy hiszem, vasárnap ez meghatározó lesz" – osztotta meg a gondolatait a Racing Pointtól év végén távozó pilóta.
…Bottas előtt inti le a kockás zászló. |
…Bottas nyer, míg ő legfeljebb második és nem a finné a versenyen futott leggyorsabb kör. |
…Bottas második, míg ő legfeljebb negyedik, vagy ötödik úgy, hogy megfutja a leggyorsabb kört. |
…Bottas harmadik, míg ő legfeljebb hatodik, és nem a finné a versenyen futott leggyorsabb kör. |
…Bottas negyedik, míg ő legfeljebb hetedik, vagy nyolcadik úgy, hogy megfutja a leggyorsabb kört. |
…Bottas ötödik, míg ő legfeljebb nyolcadik, vagy kilencedik úgy, hogy megfutja a leggyorsabb kört. |
…Bottas hatodik, míg ő legfeljebb tizedik és nem a finné a versenyen futott leggyorsabb kör. |
…Bottas hetedik vagy annál hátrébb végez. |
A Mercedes a kezdetektől fogva nem viselkedett jól az új aszfaltréteget kapó isztambuli pályán, s ez az esőben sem változott – a címvédő Lewis Hamilton a hatodik, míg Valtteri Bottas a kilencedik rajtpozíciót sajátította ki. Előbbi azonban ennek ellenére sem lehet teljesen elégedetlen, hiszen vasárnap elég csapattársa előtt végeznie ahhoz, hogy bebiztosítsa hetedik világbajnoki címét, amivel Michael Schumachert érné utol.
„Ez volt az egyik, ha nem a legkevésbé élvezetes időmérő, amelyen valaha részt vettem. A pálya vonalvezetése nagyszerű, viszont a tapadás olyannyira rossz, hogy egyszerűen nem tudtunk megfelelő sebességet átvinni a kanyarokon. Ugyanakkor nagy kihívás volt, amit én mindig szeretek. Mindent beleadtam. Nem forogtam meg, és igazán hibát sem vétettem, szóval összességében elégedett vagyok" – mondta, majd azt is megosztotta, mire számít a futamon.
„Fogalmam sincs, milyen autó fog a rendelkezésemre állni. Péntekről szombatra több változtatást is végrehajtottunk, azonban mivel leszakadt az eső, nem tudtuk tesztelni őket élesben. Ha száraz pályán fog lezajlani a verseny, akkor az ugrás lesz az ismeretlenbe, azonban ha vizes lesz, akkor ugyanolyan rossz lesz a helyzet, mint szombaton. De ez van. Mindannyian egy hajóban evezünk, és ugyanúgy szenvedünk. Gratulálok Lance-nak a pole pozícióhoz, egészen csodálatos. Remélem, hogy a futamon harcba szállhatunk velük" – tekintett előre.
Az időmérőt követően Stroll mellett több pilótatársát is vizsgálták, közülük a McLaren kettőse hátrasorolásos büntetésben részesült. Az eredetileg tizenharmadik Sainz 3, míg a tizenegyedik legjobb időt jegyző Lando Norris 5 rajthelyes büntetést kapott.
1. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:47.765 | átlag: 178.321 km/ó |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:48.055 | 0.290 mp h. |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:49.321 | 1.556 |
4. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:50.448 | 2.683 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:51.595 | 3.830 |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:52.560 | 4.795 |
7. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:52.622 | 4.857 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:52.745 | 4.980 |
9. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:53.258 | 5.493 |
10. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:57.226 | 9.461 |
11. | Lando Norris* | brit | McLaren-Renault | 1:54.945 | 4.652 |
12. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:55.169 | 4.876 |
13. | Carlos Sainz** | spanyol | McLaren-Renault | 1:55.410 | 5.117 |
14. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:56.696 | 6.403 |
15. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:58.556 | 8.263 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 2:08.007 | 10.522 |
17. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 2:09.070 | 11.585 |
18. | George Russell*** | brit | Williams-Mercedes | 2:10.017 | 12.532 |
19. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 2:12.909 | 15.424 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 2:21.611 | 24.126 |
*5 rajthelyes büntetés a sárga zászló figyelmen kívül hagyása miatt **3 rajthelyes büntetés feltartásért **motorbüntetés miatt a mezőny végére sorolják vissza |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Verstappen | 1:57.485 | 1. | Verstappen | 1:50.293 |
2. | Albon | 1:59.431 | 2. | Albon | 1:52.282 |
3. | Räikkönen | 2:01.249 | 3. | Hamilton | 1:52.709 |
4. | Vettel | 2:03.356 | 4. | Stroll | 1:53.372 |
5. | Leclerc | 2:04.464 | 5. | Giovinazzi | 1:53.431 |
6. | Gasly | 2:05.579 | 6. | Ocon | 1:53.657 |
7. | Ricciardo | 2:05.598 | 7. | Bottas | 1:53.767 |
8. | Ocon | 2:06.115 | 8. | Räikkönen | 1:53.793 |
9. | Bottas | 2:07.001 | 9. | Pérez | 1:54.097 |
10. | Norris | 2:07.167 | 10. | Ricciardo | 1:54.278 |
11. | Giovinazzi | 2:07.341 | 11. | Norris | 1:54.945 |
12. | Stroll | 2:07.467 | 12. | Vettel | 1:55.169 |
13. | Sainz | 2:07.489 | 13. | Sainz | 1:55.410 |
14. | Hamilton | 2:07.599 | 14. | Leclerc | 1:56.696 |
15. | Pérez | 2:07.614 | 15. | Gasly | 1:58.556 |
16. | Magnussen | 2:08.007 | |||
17. | Kvjat | 2:09.070 | |||
18. | Russell | 2:10.017 | |||
19. | Grosjean | 2:12.909 | |||
20. | Latifi | 2:21.611 |