OKTÓBER 9., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 11.00–12.30 | |||
2. szabadedzés: 15.00–16.30 | |||
OKTÓBER 10., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
OKTÓBER 11., VASÁRNAP | |||
A verseny (60 kör, 308.617 km) rajtja: 14.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Október 25., 14.10 | Portugál Nagydíj, Portimao | ||
November 1., 13.10 | Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola | ||
November 15., 11.10 | Török Nagydíj, Isztambul |
Mint ismert, a Honda múlt héten váratlanul bejelentette, hogy 2021 végén kivonul a Formula–1-ből, aminek következményeként a két partnere, a Red Bull és az AlphaTauri erőforrás nélkül maradt a 2022-es nagy szabályváltoztatások kapujában. A sorozatban maradó motorgyártók közül a viharos szakítás ellenére a Renault tűnik a legvalószínűbb opciónak, főleg annak tudatában, hogy amennyiben a „vörös bikák" nem találnak más megoldást, az enstone-iak a kénytelenek lesznek hajtóegységekkel ellátni őket, hiszen a szabályok értelmében ilyen esetben a legkevesebb partnerrel rendelkező motorgyártónak kell erőforrást biztosítania.
A Renault csapatfőnöke, Cyril Abiteboul a kialakult helyzettel kapcsolatban elmondta, szerinte nem ők számítanak a Red Bull elsődleges célpontjának, de hozzátette, adott esetben készek újra együttműködésbe lépni a korábbi partnerükkel.
A 2014 és 2018 között még a Red Bullt erősítő, majd pont a Honda érkezésekor az enstone-iakhoz távozó Daniel Ricciardo is lát esélyt az újraegyesülésre, és bízik benne, hogy a „vörös bikák" a nehéz helyzet ellenére erősek maradnak.
„Nyilván nem én döntök erről, de szerintem van esély az újraegyesülésre. Vannak az érzelmek, van az üzlet, és van az idő. Utóbbi sok mindent begyógyít, és még ha pár éve nem is voltak egy hullámhosszon, nem feltétlenül kell, hogy ez örökre így maradjon. Ha újra együttműködésbe lépnek, szerintem vissza tudnak térni a jó munkakapcsolathoz. Sosem láttam semmit, ami menthetetlen volt, szóval ha megpróbálják, úgy vélem, meg fogják oldani" – jelentette ki az Eifel Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján, majd azt is elmondta, nem hiszi, hogy a hirtelen jött motorváltás padlóra küldené a Red Bullt.
„Ha jó autót építenek, megkapják a támogatást, és még így is lesz esélyük. A múltból és a tapasztalataimból kiindulva nem hiszem, hogy aggódniuk kellene bármi miatt – tette hozzá, és kitért arra is, önigazolásnak érzi-e a Honda kivonulását. – Nem érzek semmi személyeset. Nem fogok most felugrani azt hangoztatva, hogy nézzétek, igazam volt. Szó sincs ilyesmiről. Erős maradt a kapcsolatom a Red Bull-lal és az ottani emberekkel, és nem akarom szenvedni látni őket. Most meg kell hozniuk a döntést arról, hogyan tovább. Nem igazán nézem ezt személyes szempontból, hogy nyertem-e, vagy veszítettem. Ilyen ez a sportág. Remélem, hogy találnak egy jó megoldást, hogy a víz felszínén maradhassanak és a riválisaink lehessenek."
Az ausztrál pilóta a következő évben már a McLarennel fog versenyzi, amelyik pont 2021-ben vált a Renault erőforrásáról a Mercedesére.