ELMARADT A VÁRVA VÁRT DEBÜTÁLÁS. A pénteki első szabadedzésen két Formula–2-es (ráadásul a bajnokság első két helyén álló) versenyző is lehetőséget kapott volna az előzetes tervek szerint. A Haasnál Callum Ilott ülhetett volna autóba, az Alfa Romeónál pedig Mick Schumacher kapott volna lehetőséget. Az időjárás azonban felülírta a programot, így péntek délelőtt jobb híján azt nézhettük, ahogyan a hétszeres világbajnok fia az egyik példaképével, Sebastian Vettellel beszélget a bokszutcában. A Ferrari versenyzője többek között megmutatta neki a hétvégi bukósisakját is, amellyel az idősebbik Schumacher 2006-ban aratott, ötödik nürburgringi győzelme előtt tisztelgett.ELMARADT A VÁRVA VÁRT DEBÜTÁLÁS. A pénteki első szabadedzésen két Formula–2-es (ráadásul a bajnokság első két helyén álló) versenyző is lehetőséget kapott volna az előzetes tervek szerint. A Haasnál Callum Ilott ülhetett volna autóba, az Alfa Romeónál pedig Mick Schumacher kapott volna lehetőséget. Az időjárás azonban felülírta a programot, így péntek délelőtt jobb híján azt nézhettük, ahogyan a hétszeres világbajnok fia az egyik példaképével, Sebastian Vettellel beszélget a bokszutcában. A Ferrari versenyzője többek között megmutatta neki a hétvégi bukósisakját is, amellyel az idősebbik Schumacher 2006-ban aratott, ötödik nürburgringi győzelme előtt tisztelgett.
HÜLKENBERGRE SZÁMÍTHATNAK A RACING POINTNÁL. Pénteken csak vártuk, hogy történjen valami izgalmas a Nürburgringen, szombaton azonban bombahírrel indult a nap. Nem sokkal a harmadik szabadedzés előtt ugyanis a Racing Pointnál bejelentették, hogy Lance Stroll nem érzi jól magát, ezért nem vesz részt a tréningen. Később kiderült, hogy a kanadai versenyzőnek az időmérőt is ki kell hagynia, így Otmar Szafnaueréknek sürgősen riasztaniuk kellett az éppen Kölnben tartózkodó Nico Hülkenberget. A német pilóta helyettesítette még augusztusban a koronavírusos Sergio Pérezt az alakulatnál, a németországi hétvégén pedig Stroll autóját vezethette. Kicsit ironikus, hogy a hétvégi belépőjén az olvasható: „Nem jogosít belépésre a rajtrácsra.”Az időmérő nem sikerült túl jól Hülkenberg számára, ami azért nem meglepő azok után, hogy fél nappal korábban még valószínűleg sem ő, sem bárki más nem gondolta, hogy autóba fog ülni a hétvégén. A futamnak az utolsó rajtkockából vághatott neki, ám végül a négy pontot érő nyolcadik pozícióban intette le a kockás zászló. Nem meglepő módon emiatt a rajongók a verseny végén neki ítélték a „Nap versenyzője” címet.
NORRIS A McLARENES ELŐD NYOMDOKAIN. Bár az eredményeket tekintve Lando Norris még messze elmarad Fernando Alonsótól, a mémek terén már vetekszik a kétszeres világbajnokkal. Az Eifel GP egyik legviccesebb jelenete ráadásul igencsak hasonlít arra, ami miatt többek között emlékezetes maradt a 2015-ös Brazil Nagydíj is. A németországi futam 44. körében ugyanis technikai probléma miatt véget ért a verseny Norris számára, aki, miután kiszállt az autóból, leült az egyik pályabíró székére, és onnan figyelte, ahogyan elszállítják az addigra kissé lángba boruló McLarenjét.
RICCIARDO VISSZATÉRT A DOBOGÓRA. A Red Bull színeiben összesen 29-szer ünnepelhetett a pódium valamelyik fokán, a Renault versenyzőjeként azonban először végzett az első három között Daniel Ricciardo, ezzel ráadásul kilenc év után pezsgőzhetett a dobogón ismét renault-s versenyző. Az ausztrál pilóta a leintés után alig hitte el, hogy a pódiumra állhat, ami az alábbi beszélgetésből is látszik.
És természetesen ki ne emlékezne az év egyik nagy fogadására, amelyet Ricciardo és a Renault csapatfőnöke kötött. Cyril Abiteboul ugyanis megígérte, hogy magára tetováltat bármit, amit az alakulattól az év végén távozó versenyző kitalál abban az esetben, ha összejön egy dobogós helyezés az idény végéig. Ricciardo teljesítette a fogadás rá eső részét, és arra, hogy milyen minta kerül fel a főnöke testére, sokan kíváncsiak – a leintés után még Max Verstappen csapatrádióján is ez volt a téma. Christian Horner azt javasolta, hogy egy nagy Red Bull legyen a tetoválás, amivel a holland versenyző igencsak egyetértett.
HAMILTON EGYENLÍTETT, MAJD AJÁNDÉKOT KAPOTT. Immár Michael Schumachernek és Lewis Hamiltonnak is 91 futamgyőzelme van a Formula–1-ben, amivel minden idők legsikeresebb versenyzőinek számítanak ezen a téren. A rekordbeállításról természetesen a Schumacher család is megemlékezett – a hétszeres világbajnok fia a legendás versenyző magángyűjteményéből adott át egy bukósisakot az elérzékenyülő Hamiltonnak rögtön a nürburgringi futam után.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 4.470 mp h. |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 14.613 mp h. |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 16.070 mp h. |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 21.905 mp h. |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 22.766 mp h. |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 30.814 mp h. |
8. | Nico Hülkenberg | német | Racing Point-Mercedes | 32.596 mp h. |
9. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 39.081 mp h. |
10. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 40.035 mp h. |
11. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 40.810 mp h. |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 41.476 mp h. |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 49.585 mp h. |
14. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 54.449 mp h. |
15. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 55.588 mp h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 42 | |
Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 23 | |
Esteban Ocon | francia | Renault | 22 | |
Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 18 | |
George Russell | brit | Williams-Mercedes | 12 | |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 7 | 9 | 11 | 3 | 229 |
2. | Valtteri Bottas | 2 | 8 | 9 | 1 | 160 |
3. | Max Verstappen | 1 | 8 | 8 | 1 | 146 |
4. | Daniel Ricciardo | – | 1 | 8 | 1 | 78 |
5. | Sergio Pérez | – | – | 9 | – | 68 |
6. | Lando Norris | – | 1 | 8 | 1 | 65 |
7. | Alexander Albon | – | 1 | 8 | – | 64 |
8. | Charles Leclerc | – | 2 | 6 | – | 63 |
9. | Lance Stroll | – | 1 | 7 | – | 57 |
10. | Pierre Gasly | 1 | 1 | 7 | – | 53 |
11. | Carlos Sainz Jr. | – | 1 | 6 | 1 | 51 |
12. | Esteban Ocon | – | – | 6 | – | 36 |
13. | Sebastian Vettel | – | – | 5 | – | 17 |
14. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | – | 14 |
15. | Nico Hülkenberg | – | – | 2 | – | 10 |
16. | Antonio Giovinazzi | – | – | 2 | – | 3 |
17. | Kimi Räikkönen | – | – | 1 | – | 2 |
18. | Romain Grosjean | – | – | 1 | – | 2 |
19. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 389 |
2. | Red Bull-Honda | 210 |
3. | Racing Point-Mercedes* | 120 |
4. | McLaren-Renault | 116 |
5. | Renault | 114 |
6. | Ferrari | 80 |
7. | AlphaTauri-Honda | 67 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 5 |
9. | Haas-Ferrari | 3 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |
*A Racing Point-Mercedes csapatától 15 büntetőpont levonva. |