Mindkét szabadedzést Valtteri Bottas zárta az élen Szocsiban, ám a finn versenyző így sem teljesen elégedett a pénteki napjával. Úgy véli, főként az utolsó szektorban veszített sokat, ezért arra számít, hogy szombaton még gyorsabb lesz a Mercedes.
„Sok kört teljesítettem, mégsem sikerült megfelelően összehoznom a szektoridőket, szóval még több van bennünk – mondta Bottas. – A körülmények elég furcsák voltak ma, ezért is láthattunk sokakat hibázni. Főleg akkor, amikor alacsony üzemanyagszinttel mentem, nem voltam teljesen elégedett az autó hátuljának a viselkedésével. Ezt meg kell néznünk, mert olyan volt, mintha raliztam volna. Nem vagyok benne biztos, hogy ez volt a leggyorsabb módja a pálya körbeautózásának. Ahogyan már mondtam, még sok időt javíthatunk, és a beállításokkal is variálhatunk. Az egyes és a kettes szektor elég jónak tűnik, ám a hármast kissé elidegeskedtem, de ha ott is sikerült összehoznunk a dolgokat, akkor sok időt nyerhetünk.”
SZEPTEMBER 25., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:34.923 | |||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:33.519 | |||
SZEPTEMBER 26., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 11.00–12.00 | |||
Időmérő: 14.00–15.00 | |||
SZEPTEMBER 27., VASÁRNAP | |||
A verseny (53 kör, 309.745 km) rajtja: 13.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Október 11., 14.10 | Eifel Nagydíj, Nürburgring | ||
Október 25., 14.10 | Portugál Nagydíj, Portimao | ||
November 1., 13.10 | Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola |
Csapattársához hasonlóan Lewis Hamilton is a pálya harmadik szektorára panaszkodott, bár a hatszoros világbajnok számára sokkal rosszabbul indult a pénteki nap Szocsiban. Hamilton ugyanis az utolsó előtti pozícióban zárta a nyitó tréninget, miután hamar „kivégezte” az első 90 perces gyakorlásra szánt gumikat.
„Nem érzem úgy, hogy igazán gyors lettem volna – vallotta be a brit pilóta. – Nem indult jól az első edzés, gyengén teljesítettem, elfékeztem a lágy gumikat az egyes kanyarban, később pedig a keményekkel is ez történt, szóval teljesen tönkretettem az abroncsaimat. A második tréninget viszont már sokkal jobban kezdtem, és bár az egyes és a kettes szektorban kissé elmaradtam, az utolsóban elég jól mentem. Nem sikerült még mindent összeraknom, és vannak dolgok, amiken még javítanom kell a vezetést és a beállításokat illetően is.”
Az első szabadedzést a harmadik pozícióban zárta Max Verstappen Szocsiban, délutánra azonban visszaesett a hetedik helyre. A Red Bull versenyzője szerint még az sem teljesen biztos, hogy összejöhet a legelőkelőbb pozíció a Mercedes párosa mögött.
„Tisztában vagyunk azzal, hogy ez a pálya nem fekszik nekünk – ismerte el Verstappen. – Jobban is mehettünk volna, ám kipróbáltunk néhány újítást. Voltak, amik működtek, mások viszont nem annyira. Kemény lesz az időmérő, összejöhet a harmadik rajthely, de a futamon kicsit talán versenyképesebbek lehetünk, ennek pedig örülök. Azonban még van némi munkánk annak érdekében, hogy biztosan meglegyen a harmadik rajthely. A Renault ma jól ment, és sosem tudni, hogy kire igaz még ez, de először magunkat kell megvizsgálnunk, és jól kell beállítanunk az autót a leszorítóerőt illetően, hogy stabilan menjen. Ezután már magabiztosak lehetünk, bár szoros lesz az időmérő, mi is harcba tudunk szállni.”
Carlos Sainz Jr. veszített némi időt az első szabadedzésen, miután a McLaren hátsó szárnyával eltalálta a gumifalat a hetes kanyarban. A spanyol versenyző elismerte, hogy túl nagy kockázatot vállalt a pálya azon pontján, ezért bocsánatot is kért a csapatától.
„Hál' istennek, minden rendben van – mondta Sainz a pénteki gyakorlások után. – A szerelőim nagyszerű munkát végeztek, hogy elkészüljenek a második edzésre, aminek örülök, de bocsánatkéréssel is tartozom, amiért felesleges stresszt okoztam a csapatnak. Az aszfalt elég poros volt a pálya azon részén, ami szerintem sokakat meglepett. A második tréningre szerencsére vissza tudtunk állni a munkába, és jó edzést teljesítettünk. Elégedett vagyok, amiért pótolni tudtam az időveszteséget, és elég gyors voltam a második tréningen, jóllehet van még némi problémánk az autó egyensúlyával, amit meg kell oldanunk.”
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:34.923 | átlag: 221.788 km/ó | 13 kör |
2. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:35.430 | 0.507 mp h. | 22 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:35.577 | 0.654 | 22 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:35.796 | 0.873 | 23 |
5. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:35.965 | 1.042 | 21 |
6. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:36.061 | 1.138 | 23 |
7. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:36.230 | 1.307 | 22 |
8. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:36.254 | 1.331 | 24 |
9. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:36.323 | 1.400 | 23 |
10. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:36.706 | 1.783 | 25 |
11. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:36.896 | 1.973 | 23 |
12. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:36.970 | 2.047 | 8 |
13. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:37.110 | 2.187 | 28 |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:37.201 | 2.278 | 17 |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:37.230 | 2.307 | 23 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:37.430 | 2.507 | 22 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:37.595 | 2.672 | 24 |
18. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:37.649 | 2.726 | 24 |
19. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:37.716 | 2.793 | 18 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:37.784 | 2.861 | 11 |
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:33.519 | átlag: 225.117 km/ó | 37 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:33.786 | 0.267 mp h. | 33 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:34.577 | 1.058 | 27 |
4. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:34.723 | 1.204 | 36 |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:34.847 | 1.328 | 33 |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:34.890 | 1.371 | 35 |
7. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:35.048 | 1.529 | 30 |
8. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:35.052 | 1.533 | 35 |
9. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:35.139 | 1.620 | 28 |
10. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:35.183 | 1.664 | 35 |
11. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:35.210 | 1.691 | 35 |
12. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:35.242 | 1.723 | 31 |
13. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:35.461 | 1.942 | 37 |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:35.516 | 1.997 | 33 |
15. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:35.563 | 2.044 | 31 |
16. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:35.575 | 2.056 | 30 |
17. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:35.627 | 2.108 | 34 |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:35.729 | 2.210 | 32 |
19. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:36.053 | 2.534 | 36 |
20. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:36.858 | 3.339 | 32 |