Lewis Hamilton a 96. rajtelsőségét szerezte meg Szocsiban, ám az vitathatatlan, hogy ezért a pole-ért keményen meg kellett küzdenie. A Q2-ben ugyanis törölték az első gyors körét, és amikor bő két perccel a szakasz vége előtt lengették a piros zászlót Sebastian Vettel balesete miatt, a hatszoros világbajnok továbbra is idő nélkül állt. Mint később pontosan kiderült, egész pontosan 1.1 másodpercen múlt, hogy Hamilton felért a gyors körére a Q2 végén, de sikerült továbbjutnia, az utolsó szakaszban pedig új pályacsúccsal hódította el a pole pozíciót.
„Végig a torkomban dobogott a szívem – mesélte az esetről a brit. – Ez volt az egyik legkeményebb időmérőm, egyszerűen szörnyű volt. Minden annyira gyorsan történt, és pánikoltunk minden miatt. Le kellett nyugtatnom magam, mert be akartam jutni a Q3-ba. Hajthatatlan voltam, és nem volt más lehetőségem. Két körre volt szükségem hozzá, és utána még egy tökéletesre, hogy megszerezzem a pole-t. Hatalmas nyomás alatt voltunk, azonban a tapasztalatunk rengeteget segített, hogy lehiggadjunk és koncentrálni tudjunk. A pole pozíció nem éppen ideális a rajthoz, arra számítok, hogy Valtteri és Max közül legalább az egyikőjük utolér valamikor. Egyszerűen megpróbálom a lehető leggyorsabb futamot teljesíteni.”
SZEPTEMBER 25., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:34.923 | |||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:33.519 | |||
SZEPTEMBER 26., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:33.279 | |||
Időmérő: 1. Hamilton 1:31.304 | |||
SZEPTEMBER 27., VASÁRNAP | |||
A verseny (53 kör, 309.745 km) rajtja: 13.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Október 11., 14.10 | Eifel Nagydíj, Nürburgring | ||
Október 25., 14.10 | Portugál Nagydíj, Portimao | ||
November 1., 13.10 | Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola |
Hamiltont egyébként az időmérő után másik három versenyzőhöz hasonlóan vizsgálták a sportfelügyelők, ám végül nem találták vétkesnek, így megtarthatta az első rajthelyet. Erről bővebben ide kattintva olvashatnak!
Magát Max Verstappent is meglepte, hogy az első sorból rajtolhat vasárnap Szocsiban, ugyanis az időmérő elején nem érezte túl stabilnak a Red Bullját. Nagyon elégedett az eredményével, és úgy véli: nem sok olyan kört teljesített az eddigi időmérőin, amelyik a mostaninál jobban sikerült volna.
„Nem számítottam erre az eredményre – vallotta be a holland versenyző. – Nem mondom ezt gyakran, de ez volt életem egyik legjobb időmérős köre. Szenvedtem egy kicsit a Q1-ben és a Q2-ben az autó egyensúlyával, úgyhogy megpróbáltunk mindent stabilabbá tenni. Úgy érzem, hogy a Q3-ban és annak is különösen a második körében többé-kevésbé sikerült ezt elérnünk, és a köröm is jól sikerült. Nagyon örülök, amiért az első sorból indulhatok.”
Bár végül nem jött össze az első rajtsor Valtteri Bottas számára, a finn gumielőnyben lesz, hiszen a mezőnyből egyedül ő és Verstappen vághat neki a futamnak a közepes keverékű abroncsokon. Bottas egyelőre nem teljesen érti, hogy hova tűnt a hétvége elején látható előnye, de a harmadik rajthely nem aggasztja túlzottan.
„Úgy tűnt, hogy az egész hétvégén jó formában vagyok, s a sebességem is megvolt a Q1-ben és a Q2-ben, de aztán jött a Q3 – emlékezett vissza a Mercedes versenyzője. – Nekem is sikerült javítanom, de a többiek találtak némi plusz tempót. Ez a pálya érzékeny a gumikat, illetve azt illetően, hogy a megfelelő hőmérsékletre melegítsük őket. Az első körömön a Q3-ban az abroncsaim túl hidegek voltak, a második próbálkozásnál pedig nem tudom, hogy mi történt, egyszerűen nem tudtam gyorsabb lenni. Akad még néhány kérdőjel, viszont a harmadik helyről rajtolni elég jó ezen a pályán, ráadásul a megfelelő gumikon leszek.”
A Ferrarival továbbra is szenvedő Sebastian Vettel csúnyán összetörte az autóját az időmérő második szakaszában, amiért a piros zászlót is lengetni kellett. A négyszeres világbajnok elmondta, hogy pontosan mi is történt a balesete előtt.
„Még volt némi mozgásterem, ezért növeltem a sebességet, aztán hirtelen elveszítettem az uralmat a gépem felett, utána pedig már nem tudtam korrigálni – emlékezett vissza a német. – Az időmérőn különösen az első szektorban szenvedtem. Próbáltam nagyobb kockázatot vállalni, de már a kettes kanyarban megindult az autó, utána pedig ugyanez történt a négyesben is. Nyilván nem örülök neki, ráadásul jobban szenvedtem a kvalifikáción, mint a délelőtti edzésen.”
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:31.304 | átlag: 230.579 km/ó |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:31.867 | 0.563 mp. h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:31.956 | 0.652 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:32.317 | 1.013 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:32.364 | 1.060 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:32.550 | 1.246 |
7. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:32.624 | 1.320 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:32.847 | 1.543 |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:33.000 | 1.696 |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:33.008 | 1.704 |
11. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:33.239 | 1.021 |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:33.249 | 1.031 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:33.364 | 1.146 |
14. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:33.583 | 1.365 |
15. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:33.609 | 1.391 |
16. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:34.592 | 1.936 |
17. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:34.594 | 1.938 |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:34.681 | 2.025 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:35.066 | 2.410 |
20. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:35.267 | 2.611 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Bottas | 1:32.656 | 1. | Ricciardo | 1:32.218 |
2. | Hamilton | 1:32.983 | 2. | Bottas | 1:32.405 |
3. | Kvjat | 1:33.511 | 3. | Sainz | 1:32.757 |
4. | Ocon | 1:33.557 | 4. | Hamilton | 1:32.835 |
5. | Verstappen | 1:33.630 | 5. | Pérez | 1:33.038 |
6. | Ricciardo | 1:33.650 | 6. | Norris | 1:33.081 |
7. | Pérez | 1:33.704 | 7. | Gasly | 1:33.139 |
8. | Gasly | 1:33.734 | 8. | Albon | 1:33.153 |
9. | Norris | 1:33.804 | 9. | Verstappen | 1:33.157 |
10. | Stroll | 1:33.852 | 10. | Ocon | 1:33.196 |
11. | Albon | 1:33.919 | 11. | Leclerc | 1:33.239 |
12. | Sainz | 1:33.967 | 12. | Kvjat | 1:33.249 |
13. | Russell | 1:34.020 | 13. | Stroll | 1:33.364 |
14. | Leclerc | 1:34.071 | 14. | Russell | 1:33.583 |
15. | Vettel | 1:34.134 | 15. | Vettel | 1:33.609 |
16. | Grosjean | 1:34.592 | |||
17. | Giovinazzi | 1:34.594 | |||
18. | Magnussen | 1:34.681 | |||
19. | Latifi | 1:35.066 | |||
20. | Räikkönen | 1:35.267 |