AUGUSZTUS 7., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 12.00–13.30 | |||
2. szabadedzés: 16.00–17.30 | |||
AUGUSZTUS 8., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
AUGUSZTUS 9., VASÁRNAP | |||
A verseny (52 kör, 306.198 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Augusztus 16., 15.10 | Spanyol Nagydíj | ||
Augusztus 30., 15.10 | Belga Nagydíj | ||
Szeptember 6., 15.10 | Olasz Nagydíj |
Mint ismert, Sergio Pérez múlt csütörtökön megismételt koronavírustesztje pozitív eredményt hozott, aminek következményeként nem vehetett részt a Brit Nagydíjon, s továbbra is kérdéses, mikor térhet vissza. A Mercedesszel kötött megállapodás értelmében csapata, a Racing Point rendelkezésére állt volna Esteban Gutiérrez és Stoffel Vandoorne is, azonban utóbbi a Formula E-s kötelezettségei miatt nem vethető be a két silverstone-i versenyen. Otmar Szafnauerék így Gutiérrez és Nico Hülkenberg között döntöttek, s az alakulattal a pályafutása során öt évet már lehúzó németre esett a választásuk.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff utólag elárulta, Gutiérrez akkor sem ülhetett volna autóba, ha őt jelöli ki a Racing Point, ugyanis egy szabály nyomán érvényét vesztette a mexikói Formula–1-es szuperlicence, így a sorozatban legutóbb 2016-ban versenyző pilóta csak abban az esetben vehet részt nagydíjon, ha a nevezéstől számított 180 napon belül reprezentatív F1-es autóval, versenytempóban teljesített egy legalább 300 kilométeres és legfeljebb kétnapos tesztet.
„Esteban nagyon erős jelölt lett volna az ülésre, azonban sajnos nincs engedélye – árulta el az osztrák, hogy olyan tartalékot tartanak készenlétben, akiről nem is tudták, hogy nem felel meg az előírásoknak. – Egy idei új szabály szerint teljesítened kell egy háromszáz kilométeres tesztet, ha nem vettél részt hivatalos F1-es eseményen az elmúlt három évben."
„Ez teljesen új, és mi nem igazán tanulmányoztuk, mivel nem gondoltuk, hogy egy ilyen jó eredményekkel rendelkező, korábbi Formula–1-es pilóta nem kapja meg az engedélyt. De Esteban esetében ez volt a helyzet, és emiatt a Racing Point másnak adott lehetőséget. Hülkenberg ugyanakkor egyáltalán nem volt rossz választás" – magyarázta Wolff, majd elmondta, most új tartalék után kell nézniük, főleg úgy, hogy nemcsak a Racing Pointtal, hanem a McLarennel is megosztják a harmadik számú pilótáikat.
„Tudunk Esteban számára biztosítani egy háromszáz kilométeres tesztet, de semmiképpen sem a következő futam előtt. Szóval most ki kell értékelnünk, hogy ez mit is jelent ránk nézve. Nagy kár ezért, mert szívesen adtunk volna lehetőséget Estebannak, aki nagyon fontos tagja a csapatunknak. Nyilván remélem, hogy nem lesz szükségünk tartalékversenyzőre, de ha mégis, neki szeretnénk esélyt adni. Azonban a jelek szerint más megoldás után kell néznünk" – tette hozzá az osztrák.