Formula–1-es pályafutása 90. pole pozícióját szerezte meg Lewis Hamilton a Magyar Nagydíj időmérőjén, amely révén immár 22-vel rendelkezik több rajtelsőséggel, mint a hétszeres világbajnok Michael Schumacher, aki a második helyen áll Hamilton mögött ezen a listán. Újabb kvalifikációs diadalán még a Mercedes versenyzője is meglepődött.
„Ezután egyszerűen meg kell csípnem magam. Szerénynek kell maradnom, mert olyan csapattal dolgozhatok, amelyet hihetetlen emberek alkotnak, nélkülük pedig nem lennék képes ilyenekre. Valtteri nem könnyítette meg a dolgom, így tökéletes precizitásra volt szükségem. Az ilyen időmérők egyikei azoknak a dolgoknak, amiket a legjobban élvezek” – nyilatkozta Hamilton.
A hatszoros világbajnok ezután arra is kitért, mennyire meglepődött a Red Bull lemaradásán, hiszen arra számított, hogy akárcsak tavaly, most is erősek lesznek Max Verstappenék a Hungaroringen.
JÚLIUS 17., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Hamilton: 1:16.003 | |||
2. szabadedzés: 1. Vettel: 1:40.464 | |||
JÚLIUS 18., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Bottas: 1:15.437 | |||
Időmérő: 1. Hamilton: 1:13.447 | |||
JÚLIUS 19., VASÁRNAP | |||
A verseny (70 kör, 306.630 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Augusztus 2., 16.10 | Brit Nagydíj | ||
Augusztus 9. 16.10 | A 70. Évforduló Nagydíja | ||
Augusztus 16., 15.10 | Spanyol Nagydíj |
„Az előnyünk elég nagy. Nem számítottam arra, hogy annyira le lesznek maradva, mint eddig láttuk a hétvégén. Tavaly megvolt a Red Bull tempója. Ez nem olyan pálya, ahol a motorerő számít, ez a verseny inkább az autó összteljesítményéről szól a mechanikai tapadással és az aerodinamikai csomaggal együtt. Azt hittem, hogy jobb autójuk van, mint amit a mai eredmények mutatnak” – vallotta be Hamilton.
Csupán egy tizedmásodperccel kapott ki Valtteri Bottas a csapattársától a hungaroringi kvalifikáción, így egyértelműen a futamgyőzelem a finn pilóta célja vasárnap. Bottas emellett elismerte, hogy a Mercedes előnye jelenleg igen nagy a riválisokhoz képest.
„A Q3 végi köröm igazából elég jól sikerült, de mégsem voltam gyorsabb – ismerte be a Mercedes versenyzője. – Lewis nagyszerű munkát végzett ma, ezért övé lett a pole. Tudtam a harmadik edzés után, hogy szoros csata lesz köztem és Lewis között, és úgy érzem, hogy csapatként nagyon magas szinten teljesítettünk. Messze a többiek előtt voltunk, ami nyilván nagyon jó számunkra. Mint mindig, lassúsági verseny lesz holnap az első kanyarig, de már várom. Arra van szükségem, hogy futamokat nyerjek, ezzel pedig megtartsam az előnyömet az összetettben, ezért számomra ez a cél holnap. Biztos vagyok benne, hogy érdekesen alakul az első kör.”
Nem sokon múlt, hogy ne kerüljön be mindkét Racing Point a Q3-ba, ugyanis Lance Stroll és Sergio Pérez is kockázatot vállalt, amikor megpróbált a közepes keverékű gumikon továbbjutni a második szakaszból. Ez a holnapi futam és annak különösen az első etapja miatt jelenthetett stratégiai előnyt, és örülhetnek a Racing Pointnál, hiszen sikerrel zárult a kockáztatás, a csapat versenyzői kisajátították a rajtrács második sorát.
„Természetesen hazárdjáték volt – ismerte be Stroll. – Viszont jó helyzetbe kerültünk a versenyre, így nagyon örülök, hogy sikerült a közepes gumikon továbbjutnunk. Az utolsó körömet nagyon jónak éreztem. Mindig nagyszerű érzés, amikor igazán sikerül összeraknod egy kört az időmérő legvégén. Nagyon örülök, hiszen az autót nagyon erősnek éreztem a kvalifikáció, sőt, az egész hétvége alatt. Megvolt a sebességünk, csak azon múlt minden, hogy sikerül-e összeillesztenünk a darabokat, a srácok azonban nagyszerű munkát végeztek, és én is elégedett vagyok mindennel.”
Eddig jobban alakul a hétvége a Ferrari számára, mint az első két, ausztriai forduló során. Sebastian Vettel az ötödik, Charles Leclerc pedig a hatodik pozícióból vághat neki a 70 körös futamnak a Hungaroringen. Előbbi versenyző úgy érzi, sikerült csökkenteniük a lemaradásukon a közvetlen vetélytársakhoz képest.
Sergio Pérez az időmérő után elárulta, hogy nem volt tökéletes fizikai állapotban az időmérőn, hiszen folyamatosan szédült, ami megnehezítette, hogy a lehető legjobb formáját nyújtsa. Ennek ellenére a mexikói versenyző végül a negyedik pozícióba kvalifikálta magát, így a második sorból várhatja vasárnap a piros lámpák kialvását. |
„Sokkal jobb helyzetben vagyunk, mint az előző hétvégén – mondta Vettel. – Idén először mindkét autónk bejutott a Q3-ba. Tudtuk, hogy az osztrák pálya nem fekszik nekünk, és sok időt veszítettünk az egyenesekben. Az autónk egyensúlyát is jobbnak érezzük itt, és úgy gondoljuk, hogy közelebb kerültünk a körülöttünk lévőkhöz, azaz a Racing Pointhoz, a Red Bullhoz, s még a McLarenhez is. Ez pozitív, de meg kell győződnünk arról, hogy ez később is így alakul. A gumik meghatározók lesznek a versenyen. Mi más stratégián vagyunk, mint a többiek, mert fel kellett tennünk a lágy gumikat, hogy az időmérőn bekerüljünk a Q3-ba.”
Nehezen találta a tempót eddig a Red Bull a Hungaroringen, Max Verstappen is csak a hetedik helyen végzett az időmérőn, a hátránya pedig közel másfél másodperc volt a pole pozíciót megszerző Lewis Hamiltonhoz képest. A holland elismerte, hogy egyelőre nem sikerült megfelelően működésre bírni a gépét, és nem túl derűlátóan nyilatkozott a futamot illetően sem.
„Nem tudom, miért viselkedik így az autó – vallotta be Verstappen. – Nyilván valami nem működik olyan jól, mint tavaly, amikor nagyon jó volt az egyensúlyunk ezen a pályán. Az egész hétvége bonyolultan alakul, és nehéz megértenünk a dolgokat. Sok mindent kipróbáltunk, de semmi sem működött túl jól, ez egy nagy csalódást keltő időmérő volt. Holnapra egyértelmű a cél. A csapatok közel vannak egymáshoz a sebességet tekintve, szóval meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok. Nem az ideális gumikon rajtolunk, ám a tőlem telhető legtöbbet megteszem, aztán meglátjuk, hol kötök ki. Egyértelműen nehéz lesz felküzdenem magam ezen a ringen.”
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:13.447 | átlag: 214.734 km/ó |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:13.554 | 0.107 mp. h. |
3. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:14.377 | 0.930 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:14.545 | 1.098 |
5. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:14.774 | 1.327 |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:14.817 | 1.370 |
7. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:14.849 | 1.402 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:14.966 | 1.519 |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:15.027 | 1.580 |
10. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | idő nélkül | – |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:15.661 | 1.400 |
12. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:15.698 | 1.437 |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:15.715 | 1.454 |
14. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:15.742 | 1.481 |
15. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:16.544 | 2.283 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:16.152 | 1.471 |
17. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:16.204 | 1.523 |
18. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:16.407 | 1.726 |
19. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:16.506 | 1.825 |
20. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:16.614 | 1.933 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Pérez | 1:14.681 | 1. | Hamilton | 1:14.261 |
2. | Stroll | 1:14.895 | 2. | Bottas | 1:14.530 |
3. | Hamilton | 1:14.907 | 3. | Verstappen | 1:14.976 |
4. | Sainz | 1:15.281 | 4. | Leclerc | 1:15.006 |
5. | Norris | 1:15.444 | 5. | Norris | 1:15.085 |
6. | Vettel | 1:15.455 | 6. | Vettel | 1:15.131 |
7. | Bottas | 1:15.474 | 7. | Stroll | 1:15.176 |
8. | Verstappen | 1:15.495 | 8. | Sainz | 1:15.267 |
9. | Russell | 1:15.585 | 9. | Pérez | 1:15.394 |
10. | Ocon | 1:15.719 | 10. | Gasly | 1:15.508 |
11. | Albon | 1:15.722 | 11. | Ricciardo | 1:15.661 |
12. | Gasly | 1:15.767 | 12. | Russell | 1:15.698 |
13. | Leclerc | 1:15.793 | 13. | Albon | 1:15.715 |
14. | Ricciardo | 1:15.848 | 14. | Ocon | 1:15.742 |
15. | Latifi | 1:16.105 | 15. | Latifi | 1:16.544 |
16. | Magnussen | 1:16.152 | |||
17. | Kvjat | 1:16.204 | |||
18. | Grosjean | 1:16.407 | |||
19. | Giovinazzi | 1:16.506 | |||
20. | Räikkönen | 1:16.614 |