A Benetton, a Ferrari és a Brawn GP korábbi vezetője szerint teljesen bevett dolog az autós gyorsasági világbajnokság mezőnyében, hogy a csapatok egymástól merítik az ötleteket.
„Normál körülmények között minden együttesnek van egy fotográfusa a bokszutcában, aki folyamatosan fényképezi a riválisokat, majd a csapatvezetők elemzik a felvételeket. Mi általában azt is megmondtuk a fotósnak, pontosan mit kell fényképeznie” – írta a sorozat honlapján vezetett heti rovatában Brawn.
Hozzátette, meglátása szerint a Racing Point csak ezt a módszert tökéletesítette, és a tavalyi Mercedest alaposan kielemezve készítette el idei versenygépét.
„Én magam is másoltam másokról” – jelentette ki a sportvezető.
A Renault – akárcsak egy héttel korábban Ausztriában – a hétvégi Magyar Nagydíj után is óvást nyújtott be a Racing Point-csapattal szemben, a franciák meglátása szerint ugyanis a britek 2020-as kialakítását – főként a fékek szellőzőrendszerét – nagy mértékben inspirálta a 2019-ben világbajnok Mercedes. Utóbbi gyár látja el motorokkal a Racing Pointokat.
A Renault beadványa a vb-sorozat szabályzatának több pontjára is utal, a többi között arra, hogy az autókban csak olyan alkatrészeket lehet használni, amelyeket a csapatok saját maguk fejlesztettek, és amelyeknek a szellemi tulajdonával ők rendelkeznek, amíg az adott idény tart. Ugyancsak problémás lehet, hogy még együttműködés esetén sem lehet ezt a szellemi tulajdont átadni a partnernek.
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) illetékes bizottsága vizsgálja az esetet, a Racing Pointnak három hete van arra, hogy összeszedje a szükséges bizonyítékokat az autók legalitásáról.
A brit székhelyű kanadai csapat három futam után 40 ponttal a negyedik a konstruktőrök versenyében.