Nem sokan jelentettek veszélyt Lewis Hamilton nyolcadik győzelmére a Magyar Nagydíjon. A brit versenyző a múlt heti Stájer Nagydíjon aratott diadala után magabiztosan vezette győzelemre a Mercedest a Hungaroringen is, a mai futam pedig különösen kedves helyet foglal el a szívében.
„Ez volt az egyik kedvenc versenyem – mondta Hamilton a verseny végén. – Bár végig egyedül autóztam, ez is egyfajta kihívás elé állított. Természetesen nagyon jó volt a tempónk, de ez nem lett volna így, ha nincsenek a nagyszerű csapattársaim, akik a futam végi kerékcserét és a stratégiát illetően is nagyon jól dolgoztak. Hosszú ideig kellett a közepes keverékű gumikon mennem, és tökéletesen jött ki, hogy a végén friss gumikra válthattam, ezzel pedig szereztem egy extra pontot. Úgy érzem, hogy az első hétvégén több csapás is ért, amelyekre nem álltam készen, de, mint a versenyek között szoktam, összeszedtem magam, így a második két hétvége fantasztikusan alakult a számomra.”
Max Verstappennek sikerült azt a bravúrt véghez vinnie a Magyar Nagydíjon, hogy már a futam előtt szállítsa a drámát: a rajtrácsra menet a 12-es kanyarban a gumifalba csúszott, így jó 25 perccel a start előtt orrkúp nélkül, törött felfüggesztéssel érkezett meg a célegyenesbe, s végül szerelői 20 másodperccel az időlimit előtt lettek készen a szervizeléssel.
„Nyilván nem úgy akartam elkezdeni a mai napot, hogy a rajtrácsra menet közben belecsúszom a falba – vallotta be a Red Bull pilótája az esettel kapcsolatban. – A srácok viszont valami egészen fantasztikus munkát végeztek, és nem tudom, hogyan csinálták, de tényleg egészen hihetetlen, hogy helyrehozták az autót. A második hellyel talán sikerült valamennyit visszafizetnem nekik. Nagyon örülök az eredménynek. A verseny első fele rendkívül kritikus volt a számunkra, de utána a megfelelő húzásokkal sikerült a két Mercedest kettéválasztanunk, ami mindig külön öröm számunkra. Amikor a falban kötöttem ki, akkor azt hittem, hogy én ma nem fogok versenyezni, így aztán ez a második hely számomra győzelemmel ér fel.”
Több pozíciót veszített Valtteri Bottas a rajtnál, ami miatt hamar le kellett mondania a futamgyőzelemről. A Mercedes versenyzője a leintés után elmondta, az autója egy felvillanó jelzőlámpával próbált valamit üzenni, ami elvonta a figyelmét a startról.
JÚLIUS 17., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Hamilton: 1:16.003 | |||
2. szabadedzés: 1. Vettel: 1:40.464 | |||
JÚLIUS 18., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Bottas: 1:15.437 | |||
Időmérő: 1. Hamilton: 1:13.447 | |||
JÚLIUS 19., VASÁRNAP | |||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Augusztus 2., 16.10 | Brit Nagydíj | ||
Augusztus 9. 16.10 | A 70. Évforduló Nagydíja | ||
Augusztus 16., 15.10 | Spanyol Nagydíj |
„Őszintén szólva elég rosszul alakult a számomra a verseny – mondta Bottas. – Ha a második helyről rajtolsz, az a célod, hogy megnyerd a versenyt, de én erről már a startnál lemondhattam. Felvillant egy lámpa a műszerfalon, és arra kellett reagálnom. Nem tudom, mit jelzett, de arra figyeltem a rajtot jelző lámpák helyett. Több helyet veszítettem, ami igencsak megnehezítette a futamot számomra. A végsőkig küzdöttem, és elég közel kerültem Maxhoz, ráadásul így is szereztem néhány fontos pontot. Már várom Silverstone-t, remélhetőleg az autónk is jó lesz ott. Sokat tanulhatok ebből a hétvégéből, és erősebben térhetek vissza Silverstone-ban.”
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel idei legjobb eredményét érte el a Magyar Nagydíjon, hiszen a hatodik helyen zárt, ennek ellenére nem repesett az örömtől a futam leintése után.
„Az első osztrák verseny nem volt jó, második versenyünk gyakorlatilag nem volt, most meg itt vagyunk. Talán ez a mai eredmény az, ahova normális körülmények között tartozunk, az ötödik vagy a hatodik helynél nem tudunk előrébb végezni. Az nem lepett meg, hogy Lewis lekörözött, igazából, már a verseny előtt tudtuk, hogy ez meg fog történni” – fogalmazott Vettel.
Csapattársával, a 11. helyen záró Charles Leclerc-rel sem lehetett éppen madarat fogatni a futam után.
„Csalódott vagyok, de igazából véve folytatnunk kell a munkát. Őszintén szólva azt gondolom, hogy valami nagyon elromlott a versenyen. Egyszerűen csak valami nem stimmelt az autóval: ma nem hasonlított a szombatira, és még az időmérőn sem hasonlított arra, amilyen pénteken volt, pedig nem igazán változtattunk semmit. Meg kell nézni az adatokat, hogy mi nem működött rendesen. Az én autómat elképesztő nehéz volt ma vezetni” – panaszkodott Leclerc.
A harmadik helyről indult, és a negyedik pozícióban látta meg a kockás zászlót Lance Stroll a Magyar Nagydíjon. A Racing Point versenyzője számára kissé lehangoló ez az eredmény, hiszen biztos benne, hogy a dobogón lett volna a helye, ahogyan abban is, hogy az ő autóiknál csupán a Mercedesek voltak a gyorsabbak idén a Hungaroringen.
„Úgy gondolom, hogy a dobogó mindenképp elérhető volt ma – vélekedik Stroll. – Kicsit tovább maradtunk kinn a verseny felénél, így Valtteri elénk tudott vágni. Amikor kiállt, arra számítottunk, hogy újabb eső jön, így megpróbáltuk kicsit tovább húzni a kiállást, de sajnos az eső egyáltalán nem jött. Ezzel egyszerűen elénk tudott vágni, és mire mi is kiálltunk néhány körrel később, már nyolc másodpercre volt tőlünk. Visszafogott hétvége volt ez a számunkra, de hiszem, hogy a miénk volt a második leggyorsabb autó ezen a pályán, ami nagy magabiztosságot ad a szezon hátralévő részére.”
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:36:12.473 |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 8.702 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 9.452 mp h. |
4. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 57.579 mp h. |
5. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:18.316 p h. |
6. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1 kör h. |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1 kör h. |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1 kör h. |
9. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1 kör h. |
10. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h.* |
11. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1 kör h. |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. |
13. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1 kör h. |
14. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1 kör h. |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h.* |
17. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
18. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 5 kör h. |
FELADTA | megtett körök | |||
Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 15 | |
*:10 másodperc időbüntetést kapott A futam eredménye a Renault óvása miatt nem tekinthető hivatalosnak. |
VERSENYZŐK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 2 | 2 | 3 | 1 | 63 |
2. | Valtteri Bottas | 1 | 3 | 3 | – | 58 |
3. | Max Verstappen | – | 2 | 2 | – | 33 |
4. | Lando Norris | – | 1 | 2 | 1 | 26 |
5. | Alexander Albon | – | – | 2 | – | 22 |
6. | Sergio Pérez | – | – | 3 | – | 22 |
7. | Charles Leclerc | – | 1 | 1 | – | 18 |
8. | Lance Stroll | – | – | 2 | – | 18 |
9. | Carlos Sainz | – | – | 3 | 1 | 15 |
10. | Sebastian Vettel | – | – | 2 | – | 9 |
11. | Daniel Ricciardo | – | – | 2 | – | 8 |
12. | Pierre Gasly | – | – | 1 | – | 6 |
13. | Esteban Ocon | – | – | 1 | – | 4 |
14. | Antonio Giovinazzi | – | – | 1 | – | 2 |
15. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 1 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 121 |
2. | Red Bull-Honda | 55 |
3. | McLaren-Renault | 41 |
4. | Racing Point-Mercedes | 40 |
5. | Ferrari | 27 |
6. | Renault | 12 |
7. | AlphaTauri-Honda | 7 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 2 |
9. | Haas-Ferrari | 1 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |