Az eredetileg március 15-re tervezett idénynyitót alig két órával az első szabadedzés kezdete előtt fújták le, miután a McLaren egyik csapattagja pozitív koronavírustesztet produkált, s ezért a gárda visszalépett a szerepléstől. A vezetőség azóta további hat nagydíjat törölt, s egy teljesen átalakított versenynaptáron kezdett dolgozni, melynek első nyolc állomását már ismertette.
A hosszú kényszerpihenő után július 3–5-én bonyolítják le az első Grand Prix-t Spielbergben, azonban hiába a bevezetett komoly óvintézkedések, továbbra is maradtak kérdések azzal kapcsolatban, pontosan mi történik, ha valamely gárda alkalmazottja pozitív koronavírustesztet produkál.
Bár a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) orvosi bizottságának elnöke, Gérard Saillant kijelentette, hogy pozitív teszt esetén sem fújják le nagydíjat, s a sorozat igazgatója, Chase Carey úgy nyilatkozott, ha egy versenyző betegszik meg, akkor a tartalék pilóta lép előre, a Renault csapatfőnöke, Cyril Abiteboul tart attól, hogy adott esetben egy alakulat nem állhat rajthoz vasárnap.
„Úgy gondolom, a legnagyobb kihívás a gárdákon belüli kisebb csoportok kezelése lesz. Adott a kockázat, hogy veszélybe kerül a csapat indulása, miután egyetlen csapattag megbetegszik, hiszen 24 órába is telhet, mire megkapjuk az eredményeket. Képzeljük el, hogy szombat reggel történik mindez, akkor nem vehetsz részt az időmérőn, és így nem is tudod kvalifikálni magad a versenyre. Szükségszerű, hogy beszéljünk még arról, hol is van az egyensúly a kockázat, a józan ész és a versenyzés között, ugyanakkor elismerem, hogy az FIA és az istállók munkát végeztek eddig" – magyarázta.
A rizikót tehát az alakulaton belüli csoportok elkülönítése csökkentheti, s a sorozat sportigazgatója, Ross Brawn is erre hívta fel a figyelmet.
„Ha valaki megbetegszik egy ilyen csoporton belül, akkor azt a csoportot teljesen elszigeteljük addig, amíg nem teszteltünk le mindenkit. Ugyanakkor maga a csapat ettől függetlenül továbbra is dolgozhat" – emelte ki a BBC-nek adott nyilatkozatában.
Az eredeti tervek szerint kétnaponta valamennyi résztvevő egyébként is átesett volna koronavírusteszten, azonban a vezetőség változtatott a szabályon, aminek eredményeképp öt napra módosult a tesztek közötti időintervallum – a Ferrari sportigazgatója, Laurent Mekies reméli, a jövőben még tovább lazíthatnak az óvintézkedéseken.
„Igen, egy bizonyos ponton még arról volt szó, hogy kétnaponta tesztelünk, de ezt most öt napra módosítottuk. A következő hetekben még változhatnak a procedúrák, és remélem, hogy lazítani fogunk bizonyos dolgokon" – tette hozzá.