Az F1insider és az Auto Bild csütörtökön számolt be arról, hogy értesülésük szerint Toto Wolff 2021-től már nem tölti be a csapatfőnöki szerepkört. Az osztrák azonban nem távozik, hanem a Mercdedes elnöki tanácsában vállal feladatokat, és a 30 százalékos részesedését is megtartja a csapatban, sőt, barátjával, a jelenleg a Racing Point (jövőre Aston Martin) F1-es alakulatát birtokló Lawrence Stroll-lal tovább is növelné a részesedését egészen 70 százalékig úgy, hogy a Daimlernek cserében felajánlaná a brit autógyárban év elején vásárolt részesedését.
Ez azt jelentené, hogy a német gárda megszűnik létezni a jelenlegi formájában, és az Aston Martin neve alatt Mercedes-erőforrással, illetve a többségi tulajdonnal rendelkező Wolff és Stroll vezetésével futna tovább a projekt.
A hírről a Motorsport-Total is értekezett, és megkeresésükre a Daimler szóvivője is reagált.
„A Formula–1-es távozásról szóló spekulációk továbbra is megalapozatlanok és felelőtlenek. A sorozat megtette a megfelelő intézkedéseket, hogy kezelje a koronavírus-járvány következményeit, és megteremtse a jövőbeli gazdasági fenntarthatóságot. Emellett nyilvánvaló szándékunk, hogy a következő években továbbra is a Mercedes F1-es gyári csapataként versenyezzünk méghozzá ügyvezető partnerünkkel, Toto Wolff-fal" – állt a közleményben.
Wolff szerződése az év végén jár le a címvédő alakulattal, s az osztrák jövőjével kapcsolatban már sok találgatás látott napvilágot, és a pletykák még tovább erősödtek, miután az Aston Martinban is vásárolt részesedést. Az osztrák nemrég az ORF-nek is elismerte, nemcsak a szerződéséről egyeztetnek, hanem arról is, a Mercedes miként képzeli el az F1-es jövőjét.
„Nemcsak arról tárgyalunk, hogy meghosszabbítom-e a szerződésemet csapatfőnökként, hanem arról is, miként vigyük tovább a cégünket."