A koronavírus-járvány miatt összesen tíz nagydíjat töröltek vagy halasztottak el, s jelen állás szerint a legjobb esetben a július 5-i Osztrák GP-vel rajtolhat el a 2020-as idény. A világjárvány okozta gazdasági visszaesés a Formula–1-re is nagy hatással van: teljesen felborult a menetrend, új helyszínek kerülhetnek be a versenynaptárba, előrehozták és meghosszabbították a nyári gyárleállást, 2022-re halasztották az átfogó szabályváltoztatásokat, befagyasztották több elem fejlesztését, illetve csökkentették a 2021-es költségvetési limitet is.
Az új érára készülő csapatok és versenyzők így bizonytalan helyzetbe kerültek, hiszen a legtöbben a szabályváltoztatásokhoz igazították a szerződésüket, az elmaradó versenyek, a halasztás, és a bevételek kiesése nyomán így teljesen más alkupozícióban találták magukat a felek. Ebben a cipőben jár Daniel Ricciardo is, aki 2018 nyarán abban a reményben írt alá a Renault-val, hogy 2021-ben már jó pozícióban lehet, hiszen a francia gárda kimondottan a szabályváltoztatásokra készült.
Az ausztrál azonban még a reformok előtt komoly válaszút elé kerül, és nem úgy, ahogy gondolta. Ricciardo szerződése ugyanis az év végén jár le, és úgy kell döntenie a jövőjéről, hogy tudja, az idei gépek több elemének fejlesztését is befagyasztották a következő idényre, megváltozott a csapatok pénzügyi helyzete, és egy újabb átmeneti év biztosan vár rá, ami még távolabb tolja a nagy álmát: bajnoki címet nyerni.
„Ezen az egész úton nem csak az volt a célom, hogy bejussak a Formula–1-be, bajnokként akarok távozni. Nagyon izgatott voltam, hogy megkaptam az F1-es lehetőséget? Teljes mértékben. Szeretem? Igen. Ugyanakkor még nem értem el a célomat. De még mindig élvezem? Határozottan! Csalódott lennék, ha ma ez véget érne? Egy nagy részem igen, hiszen úgy érzem, elég jó vagyok ahhoz, hogy beteljesítsem az álmom, így olyan lenne, mintha elvesztegettem volna a lehetőségem. A világbajnoki cím megszerzése a fő célom. Ha egy napon már nem hiszem, hogy sikerülhet, akkor fogom befejezni a pályafutásomat, de most még hiszek benne, hogy világbajnok lehetek" – jelentette ki a BBC Radio 5 adásában, majd kitért arra, mi zavarja igazán.
„Frusztráló, hogy leginkább attól függ minden, hogy jó időben jó helyen legyél. Azonban tudtam, hogy ez így megy. És valahol ez is a sport egy izgalmas részét jelenti. A kihívás most az, hogy a legjobb csapatban legyél, amikor bevezetik a szabályváltozásokat, azon agyalsz, hogy vajon a megfelelő helyen vagy-e, vagy elszalasztasz valamit? Építsek arra, ami most a rendelkezésemre áll? Olyan ez, mint egy sakkjátszma. Nagyon jó lenne, ha minden fekete és fehér lenne, és mindenki ugyanolyan esélyekkel indulna, hogy lássuk valójában ki a legjobb, azonban ez nem így működik. Ennek ellenére úgy érzem, a legjobb mindig megtalálja annak a módját, hogy feljusson a csúcsra" – magyarázta, és a hosszú kényszerpihenőről, illetve az esetleges következményeiről is beszélt.
„Nagyon szerencsés vagyok. Általánosságban véve elég jó a helyzet Ausztráliában, és nagyon jó érzés otthon lenni, kimenni a farmra, sok terem van, ami szabadságérzetet ad, ellentétben azzal, ha egy kis lakásba lennék bezárva, vagy valami hasonló. Elég aktív srác vagyok, így nehezen élném meg más helyen. Nagyon jó némi időt eltöltetni itt, hiszen amióta 2007-ben elhagytam Ausztráliát, nem nagyon volt ilyenben részem. Jó sok helyem van itt a farmon, és valódi edzésprogramokat is végezhetek, ami elég ritkán jön össze. Az év elején még igen, azonban amint elindul az európai szakasz, nehéz bármilyen rutint tartani."
„Most azonban már nyolc hete dolgozhatunk, és már lassan lehet látni az eredményeit is. Ráadásul nem kellett időzónák között ugrálnunk, és nem kell heti három napot eltöltenünk egy repülőgépben sem. Ennek nagyon jó hatása lesz ránk. Annyira ritka az ilyesmi, hogy fontos, hogy a lehető legjobban kimaxoljam. Ki tudja, talán a karrieremet is meghosszabbítja" – mondta, majd a visszatérésről is szót ejtett.
„Káoszra számítok, de remélem, nem lesz annyira rossz a helyzet – utalt arra, hogy a versenyzőkben felgyülemlett érzelmek, az izgalom és a lelkesedés kombinációja furcsa eseteket is eredményezhet – Mindenki készen fog állni a versenyzésre. Lesz néhány srác, aki teljesen felpörög az adrenalintól, míg mások nem annyira. Szóval lesz néhány merész előzés, és pár félreszámolt is. Mindenből lesz egy kicsi, ebben biztos vagyok."
„Ha ez lenne első vagy a második évem a Formula–1-ben, amikor a szervezetem még nem szokott hozzá ehhez az egészhez, akkor azt mondanám, hogy igen, nehéz lenne visszaállni. A téli tesztek általában jó kiindulási pontot jelentenek. Első néhány téli tesztem első napja valóságos sokként érte a szervezetemet. Azonban ahogyan telt az idő, egyre jobban hozzászoktam. Az újoncoknak, illetve a második vagy harmadik idényüket taposóknak nehezebb lesz" – tette hozzá a hétszeres futamgyőztes.