A McLaren a 2019-es idényben a konstruktőri tabella negyedik helyén végzett, és Carlos Sainz Jr. révén egy dobogót is ünnepelhetett Brazíliában. Az előrelépés vitathatatlan volt Wokingban, és az építkezés tovább folytatódik a következő években is. Jövőre nemcsak a pilótafelállás változik meg – Daniel Ricciardo személyében hétszeres futamgyőztes érkezik –, hanem a gárda egyedüliként régi-új motorra is vált, hiszen 2014 után újra az elmúlt években sikert sikkere halmozó Mercedes lesz a beszállítója. Az ügyvezető igazgató, Zak Brown 2022-ben várja a nagy áttörést, amikor már az élcsapatok bajszát ráncigálnák folyamatosan.
„Egy kissé trükkös lesz jövőre, hiszen csak mi váltunk új motorokra. Az autó nagy részét nem is lehet majd változtatni, hiszen zsetonrendszer miatt limitált lesz a fejlesztések száma. Ráadásul nekünk néhány zsetont arra kell felhasználnunk, hogy módosíthassuk a karosszériát annak érdekében, hogy megfelelően tudjuk integrálni az új erőforrást. Ez kissé zavaró, mivel ezek a változtatások nem feltétlenül szolgálják a teljesítmény növelését. Bár úgy gondoljuk, már maga a motor előrelépés lesz, a csere mindig rejt magában kockázatot, és kevesebb lehetőségünk is lesz tesztelni a pályán" – kezdte az Autoweek.comnak adott nyilatkozatában.
„Leginkább 2022-t várom már, nem azt mondom, hogy át akarom ugrani a 2021-es idényt, hiszen izgatottan várjuk azokat a futamokat is. Azonban úgy hiszem, hogy 2022-ben inkább arról fogunk beszélni, hogy ki lesz a következő legnagyobb ellenfelünk, és minden tisztelettel, de az nem a Racing Point, hanem a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull lesz, hiszen onnantól már gyakran bosszanthatjuk őket" – tette hozzá.
Bár pozitív a jövőkép Wokingban, a koronavírus-járvány okozta gazdasági visszaesés a McLarenre is jelentős hatással van. A csapatot működtető McLaren-csoport 1200 alkalmazottat tervez elküldeni, s az Autosport információi szerint ebből körülbelül 70-et az F1-es stábból.