F1: több száz nullkilométeres abroncsot „pazaroltak el”

I. SZ.I. SZ.
Vágólapra másolva!
2020.03.14. 12:54
null
Ezek a gumik is használatlanul mennek az égetőbe (Fotó: AFP)
Az Ausztrál Nagydíj törlése miatt az összes F1-es gumi kárba veszett, amelyet a Pirelli nemcsak elszállított Melbourne-be, hanem fel is szerelte a felnikre. Ezeket ugyanis nem lehet újra használni.

A Pirelli közleményt adott ki az Ausztrál Nagydíj törlése, valamint a Bahreini és a Vietnámi Nagydíj elhalasztása után. Ausztráliában több száz abroncsot szereltek fel a felnikre, de mivel egy métert sem tettek meg az autókkal az Albert Parkban, ezeket el kellett távolítani a tartóikról, mert repülőgéppel csak külön szállíthatóak. Így azonban szerkezetrongálódás miatt használhatatlanná váltak.

Így az összes gumit visszaszállítják Angliába, a Pirelli didcoti versenyközpontjába, amelynek közelében egy speciális gumiégető hőerőműben égetik el azokat – az olasz gyár közlése szerint károsanyag-kibocsátás nélkül.

Szinte az összes F1-es abroncs így végzi, de van, hogy normál versenyhétvégét követően is több mint 500, nem használt abroncsot elégetnek. A mostani eset ennek a többszöröse.

A Pirelli már 1800 abroncsot elszállított Bahreinbe és Vietnámba is, azokat még hónapokig ott tárolják, mert ha lesz ott futam 2020-ban, még fel tudják használni, vagy ha nem, akkor át tudják szállítani más versenyekre.

A Pirelli F1-es gumijait Törökországban gyártják, onnan előbb Didcotba szállítják azokat, a központban felcímkézik, majd továbbküldik a versenyekre. Európába kamionnal szállítják a gumikat, sokszor már felszerelt állapotban, így azokat újra el tudják osztani, ha szükség van rájuk. Az ausztráliai abroncsok azonban nullkilométeresen, de szerkezetileg rongálódott állapotban az égetőben végzik.

Legfrissebb hírek

Erős Red Bull, tanácstalan Ferrari, feszültségek az FIA körül – a Bahreini Nagydíj következik

F1
11 órája

Többek között Alonsót, Leclerc-t és Russellt is félreállítja a csapata a bahreini nyitányon

F1
2025.04.08. 19:15

„Jelenleg Verstappen jelenti a különbséget, de...” – a McLaren reméli, hogy a következetessége végül kifizetődik

F1
2025.04.08. 12:40

Max-faktor – Zsoldos Barna jegyzete

F1
2025.04.07. 23:09

„Két-három tized a lemaradásunk" – a Ferrari nem vár csodát a fejlesztésektől

F1
2025.04.07. 15:01

Doohan alig tudott kiszállni az autóból a japán verseny után – érik a pilótacsere az Alpine-nál?

F1
2025.04.07. 13:57

„Úgy tűnt, Piastri gyorsabb" – Marko gúnyolódott a McLaren óvatos stratégiáján

F1
2025.04.07. 12:00

Japánban az Alpine-t, Bahreinben már a Haast vezeti a japán versenyző

F1
2025.04.07. 10:39
Ezek is érdekelhetik