Nagy volt a sürgés-forgás a Circuit de Catalunya bokszutcájában, hiszen a 8 órakor autóbemutatót tartó Haas után alig negyedórával az Alfa Romeo is lerántotta a leplet az idei versenygépéről, a C39-esről.
Rajtuk kívül azonban a Renault is adós volt, hiszen az évnyitó rendezvényén nem mutatta meg új négykerekűjét, csak néhány képet osztott meg róla, amelyeken ráadásul nem is a végleges festés volt látható. A kissé furcsa bemutató mögött az állt, hogy az enstone-iak nem készültek el az RS20-as kódjelet kapó konstrukcióval, és bár azóta a gárda már teljesített egy forgatási napot Barcelonában, egészen az első tesztnapig nem derült ki, hogyan néz ki az új autó.
A zöld jelzés után nem sokkal végül pályára gurult az RS20-as, azonban a végleges festésére még várni kell, hiszen a külsejét továbbra is tesztfestés fedi. A csapat Twitter-bejegyzése szerint ez a tesztek során így is lesz, és csupán az idénykezdetre tér vissza a megszokott sárga és fekete színezés.
Képek az RS20-asról
Az enstone-i alakulathoz hasonlóan a Racing Point is az első tesztnapon mutatta meg a gépét. Igaz, az RP20-as festését már prezentálta a csapat a BWT ausztriai központjában, ahol azt is bejelentette, hogy 2020-tól már a BWT a névadó szponzora. Az előző kiírást a 7. pozícióban záró alakulat számára mindenképpen átmeneti az idei év, hiszen jövőre már az Aston Martin gyári istállójaként vesz részt a Formula–1-ben.
Azt azonban már előzetesen is tudni lehetett, hogy alapjaiban tervezték át a tavalyi autót, és ezt a pályára guruló négykerekű azonnal meg is erősítette. A RP20-as nem mellesleg nagyon hasonlít a Mercedes 2019-es konstrukciójára, a W10-esre, amellyel a németek egyéni és konstruktőri címet ünnepelhettek.
Mozgásban az RP20-as
Az első tesztnap történéseit ide kattintva követhetik.