Napos, de hűvös időben vette kezdetét az első barcelonai teszt második napja a Circuit de Catalunyán, ahol a szerdai leggyorsabb Lewis Hamilton mellett autóba ült többek között az eddig a mezőnybe némileg beleszürkülő Charles Leclerc és a tavalyi „ezüstnyílra” hajazó Racing Pointot vezető Sergio Pérez is, míg Daniel Ricciardo, Lando Norris és Kimi Räikkönen először hajthatott pályára.
Az első óra leginkább a címvédőről szólt, hiszen ő teljesített először mért kört, majd 1:18.915-tel az élen is zárt, nem mellesleg a legtöbb kilométert is a mercedeses tette meg. Hamilton lendülete a későbbiekben sem hagyott alább, igaz, inkább az adatok gyűjtésére feküdt rá a második hatvan percben, így neve folyamatosan csúszott hátra az időlistán.
Rövid ideig Ricciardo, Leclerc és Gasly is állt az élen, végül Sergio Péreznek sikerült a legtovább az élen maradnia. A Racing Point tehát továbbra is remek formában, aminek eredményeképp még mindig az egyik legforróbb témát szolgáltatja.
A csapatot ugyanis sok kritika érte azért, mert szerdán egy olyan autót mutatott be, amely nagyon hasonlít a Mercedes előző évi konstrukciójához. A sok egyezés több rivális tetszését sem nyerte el, a technikai igazgató, Andy Green azonban elmondta, logikus, hogy a címvédő autóját másolták.
Azonban ennél is érdekesebb vitát indított a Mercedes megoldása, Hamilton belső kamerás felvételei ugyanis gyanút keltettek, miután többször is látszott, a kormány előre és hátra mozog menet közben. Az esettel kapcsolatban több felvetés is született, egyesek szerint az autó hasmagassága és dőlésszöge állítható így, míg mások arra lettek figyelmesek, hogy a kormány mozgatásával az első kerekek állása változik meg.
Szakértők egy része szerint a megoldás az egyenesekben segít a leginkább, és azt gátolja meg, hogy visszahűljön a gumi, illetve növeli az autó sebességét is.
Egy biztos, a szabályok szerint a mozgatható aerodinamikai elemek használata tiltott, mint ahogyan az aktív felfüggesztés is, azonban a hírek szerint itt nem erről van szó. Kétség azonban nem lehet afelől, hogy több vád is éri a csapatat főleg azután, hogy a német gárda egyik forrása elárulta, nem csak egy tesztelemről van szó. Ennek ellenére a technikai igazgató, James Allison szavaiból úgy tűnik, nincs félnivalója a címvédő gárdának, hiszen elmondta, az elemről már egy ideje egyeztetnek az FIA-val, és a megoldásnak egy új nevet is adtak már: DAS, vagyis „kéttengelyes kormányzás".
Felvételen a trükközés
Így működik a megoldás:
Míg mindenki a megoldással foglalkozott, Hamilton szorgalmasan gyűjtötte az adatokat a pályán. A brit messze a legszorgalmasabb versenyző volt, összesen 106 kört teljesített a Circuit de Catalunyán, délután Valtteri Bottas folytathatja a munkát.
Az ebédszünet előtti utolsó két órában általános volt, hogy a csapatok inkább az adatgyűjtésre mentek rá, nem is nagyon változott a sorrend. Az élen Pérez zárt 1:17.347-tel, míg mögötte a garázst utolsóként elhagyó Ricciardo, Alexander Albon, Pierre Gasly, illetve George Russel követtkezett az első ötösben.
A hatodik pozícióban Leclerc érkezett majd' 1 szekundumos lemaradással, és nem túl sok megtett körrel. A monacói ugyanis amellett, hogy nem érte el a szerdai legjobbját, 8 körrel teljesített többet, mint a legkevesebb kilométert gyűjtő Renault, amely gárda több problémával is küszködött.
A piros zászló ezúttal sem került elő, egyedül Pierre Gasly élt át néhány melegebb pillanatot, amikor még az első órában megforgott az Alpha Taurival.
Az ebédszünettel három versenyző napja ért véget: Hamiltont Bottas, Leclerc-t a szerdán még betegeskedő Sebastian Vettel, míg Ricciardót Esteban Ocon váltotta.
Az újraindítást követően elsőként Norris hagyta el a garázst, majd nem sokkal később Bottas is megkezdte a munkát a Mercedesszel. Bár a finnek volt egy megforgása, zökkenőmentesen teljesítette a versenyszimulációját, és hozzá hasonlóan szinte mindenki a hosszú etapok futására feküdt rá.
Így rövidesen Grosjean is átlépte a 100 körös határt, mint ahogyan a nap harmadik megforgását prezentáló Räikkönen, Gasly és Albon sem tétlenkedett, szűk két órával a tesztnap vége előtt már ők is a 100-as klubot erősítették.
Elkezdte az adatok gyűjtését Vettel is, és a német pilótának sikerült is javítania csapattársa idején. A Ferrari azonban sem a köridőkben, sem a körök számában nem mutatott egyelőre kimagaslót: Vettel a 6., Leclerc a 8. leggyorsabb kört futotta, míg a pilóták együttesen 122 kört értek el.
Sokáig úgy tűnt, Pérezt már senki sem taszítja le az élről, ám bő 40 perccel a vége előtt Räikkönen először feljött a második helyre, majd 1:17.091-nél állította meg a stoppert, amivel átvette a vezetést. Fontos azonban megjegyezni, hogy az Alfa Romeón a C5-ös, vagyis a leglágyabb gumik dolgoztak.
Míg Räikkönen a nagy javításával, addig az egyénileg legtöbb kört futó Grosjean a megforgásával borzolta a kedélyeket, a francia ugyanis a 4-es kanyarban megforgott, és a Haas hátuljával a falat is eltalálta. Bár az autó sérült, a pilóta vissza tudott térni a bokszba, így a piros zászló ezúttal sem került elő.
Az amerikai gárda az esetet követően már nem tért vissza a pályára, és a Mercedes is idejekorán fejezte be a tesztelést. Az „ezüstnyilakat" egy elektronikus meghibásodás marasztalta a bokszban az utolsó fél órára, azonban a két pilóta együttesen így is 183 kört pakolt a W11-esbe.
Úgy tűnt, a második tesztnap is megszakítás nélkül zárul, ám bő 15 perccel a vége előtt Räikkönen alatt megadta magát az Alfa Romeo – helyszíni információk szerint nem technikai probléma történt, a csapat egyszerűen elégette az üzemanyagot. Az eset miatt viszont lendült a piros zászló, így 2703 megtett kör után egy kis kényszerpihenő következett. Bár az utolsó 5 percre még megnyitották a bokszutcát, és többen vissza is tértek a pályára, változás már nem történt.
Folytatás péntek reggel 9 órakor az első teszt utolsó napjával.
ELSŐ TÉLI TESZT, BARCELONA
A MÁSODIK NAP VÉGEREDMÉNYE
1. Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo-Ferrari) 1:17.091, 134 kör
2. Sergio Pérez (mexikói, Racing Point-Mercedes) 1:17.347, 145 kör
3. Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault) 1:17.749, 41 kör*
4. Alexander Albon (thaiföldi, Red Bull-Honda) 1:17.912, 134 kör
5. Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri-Honda) 1:18.121, 147 kör
6. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:18.154, 73 kör
7. George Russell (brit, Williams-Mercedes) 1:18.266, 116 kör
8. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:18.335, 49 kör*
9. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:18.387, 106 kör*
10. Lando Norris (brit, McLaren-Renault) 1:18.747, 137 kör
11. Romain Grosjean (francia, Haas-Ferari) 1:18.496, 158 kör
12. Esteban Ocon (francia, Renault) 1:18.557, 52 kör
13. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:19.307, 77 kör
* csak délelőtt tesztelt
Az első tesztnap összefoglalója ide kattintva olvasható, míg a képgaléria itt tekinthető meg.