A Formula–1 2020-as naptárában 22 nagydíj szerepel, miután a Vietnámi és a Holland GP bekerült a menetrendbe, s csak a Német GP került ki belőle az idei 21 futam közül. Max Verstappen szerint a versenyek számának emelkedése nem tesz jót az F1-ben dolgozó szerelők magánéletének.
„Nem értek egyet a versenynaptár bővítésével. Csak a legjobb futamokat kellene megtartani” – mondta az autosport.com szaklapnak a Red Bull holland pilótája, aki annak ellenére beszél a bővítés ellen, hogy ezzel éppen a hazájába kerül futam.
A GP-k számának növelése a pénzről szól, az F1 jogait birtokló Liberty Media nem engedheti meg, hogy csökkenjen a nagydíjrendezési jogdíjból származó bevétel, ám nem is tud olyan magas összegeket kisajtolni a szervezőkből, mint korábban Bernie Ecclestone. A klasszikus pályák engedményeket kérnek, így a bevételek szinten tartásának módja a darabszám növelése. Ezzel Verstappen is tisztában van.
„Tudom, hogy még több pénzt akarnak, de közben azokra is gondolniuk kellene, akik a pályán dolgoznak futamról futamra: a szerelőkre. Nekik már kedden meg kell érkezniük, mert feladatuk van, nem úgy, mint azoknak, akik mindenről döntenek, és csak szombaton vagy vasárnap néznek ki néhány órára, olykor a verseny közben megérkezve. Tőlük harminc futam is lehetne, mert nekik egy ilyen nagydíj legfeljebb háromnapos elfoglaltság” – mondta Verstappen.
„A legtöbb csapattagnak azonban öt vagy hat napja telik ezzel. És nem magamról beszélek, hanem a szerelőkről és a mérnökökről. Ha tovább növelik a versenyek számát, be is nyújthatják a válókeresetüket” – utalt Verstappen arra, hogy hét olyan alkalom is lesz, amikor egymás utáni hétvégéken rendeznek versenyt, azaz a csapatok tagjainak két hétre távol kell lenniük a családjuktól.
Korábban szóba került, hogy az istállók két versenystábot alkalmazzanak, de a létszámnövelés éppen szembemegy a költségcsökkentési törekvésekkel. No meg melyik alakulat vállalná be, hogy ne minden nagydíjra a legjobb embereit vigye?
Kétgyermekes apukaként Sergio Pérez szerint is aggasztó a helyzet, szerinte igenis lehet szó a versenystábok bővítéséről.
„Amikor kezdtem, tizenkilenc futam volt, és már az is rengeteg. Nekünk, pilótáknak is sok, pedig egyes európai versenyekre elég csütörtökön megérkeznünk. Az egész a szerelők és a mérnökök miatt különösen aggasztó. Ezen a ponton lemondhatnak a magánéletükről, ha csak nem két stábot alkalmazunk, vagy valami ilyesmit kitalálunk” – mondta Pérez.
Március 15. | Ausztrál Nagydíj |
Március 22. | Bahreini Nagydíj |
Április 5. | Vietnámi Nagydíj |
Április 19. | Kínai Nagydíj |
Május 3. | Holland Nagydíj |
Május 10. | Spanyol Nagydíj |
Május 24. | Monacói Nagydíj |
Június 7. | Azeri Nagydíj |
Június 14. | Kanadai Nagydíj |
Június 28. | Francia Nagydíj |
Július 5. | Osztrák Nagydíj |
Július 19. | Brit Nagydíj |
Augusztus 2. | Magyar Nagydíj |
Augusztus 30. | Belga Nagydíj |
Szeptember 6. | Olasz Nagydíj |
Szeptember 20. | Szingapúri Nagydíj |
Szeptember 27. | Orosz Nagydíj |
Október 11. | Japán Nagydíj |
Október 25. | Amerikai Nagydíj |
November 1. | Mexikói Nagydíj |
November 15. | Brazil Nagydíj |
November 29. | Abu-dzabi Nagydíj |