Bár a Pirelli előzetes számításai szerint az egykiállásos stratégia volt a leglassabb opció Mexikóvárosban, a Mercedes nemhogy eltolta a 26–30. körre ajánlott cserét, Lewis Hamilton már a 26. körben megérkezett a kemény gumikért. A fehér oldalfalú abroncsok pedig a vártnál sokkal jobban bírták a kiképzést, amiben többen bíztak, de a legkorábban a Mercedes reagált.
A brit így helyzeti előnybe került, és onnantól fogva virtuálisan az élről irányíthatta a futamot, illetve menedzselhette az abroncsait úgy, hogy amikor ténylegesen átveszi a vezetést, maradjon még tartalék a Pirellikben. Végül tehát a verseny előtt leírt stratégia lett a nyerő, olyannyira, hogy a dobogóra olyan versenyző nem is fért fel, aki egynél többször járt a bokszutcában – pedig Charles Leclerc és Alexander Albon is az olasz gumibeszállító által kijelölt leggyorsabb taktikát követte.
A Ferrari így hiába indult az első sorból, és osztotta meg pilótái között a taktikát, a második és a negyedik hellyel kellett megelégednie, míg Valtteri Bottas hiába tolta ki az első etapját annak reményében, hogy a végén frissebb gumikkal támadhasson, csapattársa ekkor már az élről kontrollálhatta a tempót.
VERSENYZŐ | ÉV | GYŐZELMEK SZÁMA (%-OS ARÁNY) |
Michael Schumacher | 2004 | 13/18 (72.22) |
Sebastian Vettel | 2013 | 13/19 (68.42) |
Michael Schumacher | 2002 | 11/17 (64.71) |
Sebastian Vettel | 2011 | 11/19 (57.89) |
Lewis Hamilton | 2014 | 11/19 (57.89) |
Lewis Hamilton | 2018 | 11/ 21 (52.38) |
Lewis Hamilton | 2015 | 10/19 (52.63) |
Lewis Hamilton | 2016 | 10/21 (47.62) |
Lewis Hamilton | 2019* | 10/18 (55.56) |
*még tart az idény |
Hamilton így pályafutása 83. győzelmét aratta, vagyis 8 sikerre került Michael Schumacher sokáig megdönthetetlennek hitt rekordjától. Nem mellesleg idén a 10. alkalommal állhatott fel a dobogó felső fokára, így lehetősége van még arra is, hogy beállítsa ugyancsak Schumacher, illetve Sebastian Vettel vonatkozó rekordját. A két német világbajok ugyanis egyaránt 13 alkalommal tudott nyerni egy idényben, illetve mindkettejüknek van egy-egy 11 diadalt hozó éve is.
A hétszeres és a négyszeres bajnok így összesen két olyan évet tudhat maga mögött, amikor elérte a 10-es határt, és bár egy idényre vonatkozón rekorderek, Hamilton összességében mindenkinél többször, nem kevesebb mint 5 alkalommal érte el az említett teljesítményt. Ez azt jelenti, hogy ezen öt év alatt legalább 50 győzelmet szerzett – összehasonlításképp: Alain Prost teljes pályafutása alatt ért el 51 sikert, míg Vettel összes győzelmének száma 53.
Hamilton ezenkívül sorozatban a 30. versenyén gyűjtött pontot, ezzel a vonatkozó örökranglista első (33 futam) és második helyén is ő áll, a Mercedesszel megszerezett 100. dobogójával pedig Schumacher után az F1 történetének második olyan versenyzője lett, akinek egy csapattal sikerült elérnie ennyi pódiumos helyezést. A német 116-szor végzett az első három között a Ferrarival. Azonban nem csak ez volt az egyetlen 100-as mérföldkő.
...Bottas nyer, miközben ő legfeljebb a 8. |
...Bottas nyer, miközben ő legfeljebb 9., és leggyorsabb kört fut |
...Bottas nem nyer |
A Mercedes ugyanis fennállása 100. diadalát ünnepelhette, érdekességképp megemlítjük, hogy a brit szállította a csapat 50. sikerét is, és már a tizenegyediknél is a gárdához tartozott.
Hamilton újabb győzelmével tehát karnyújtásnyira került a 6. világbajnoki címtől, amelyet egy 8. helyezéssel is bebiztosíthat az egyik kedvenc vadászterületén, Austinban. 2012 óta háromszor szerzett ugyanis pole pozíciót, és csak egyszer (2013-ban) nem állhatott fel itt a dobogóra, miközben összesen 5 alkalommal szelte át elsőként a célvonalat a texasi futamon.