A Ferrari számára nem sikerült túl fényesen az Orosz Nagydíj, ez azonban nagyon is kedvezett a Mercedesnek, és különösen Lewis Hamiltonnak, aki végül a dobogó legfelső fokán ünnepelhetett Szocsiban. Az ötszörös világbajnok szerint a futam elején sokkal jobb volt a Ferrari, de később a szerencse nélkül is volt keresnivalója a Mercedesnek az olasz riválisa ellen.
„Nagyon nehéz volt már az is, hogy megpróbáljunk a közelükben maradni ezen a hétvégén, szóval az, hogy elválasztottuk őket az időmérőn, elég jó volt – mondta a szombati napról Hamilton. – Egyszerűen másik ligában játszottak, amikor kezdtek elhúzni a rajt után. Nagyon jó volt a tempójuk, így szenvedtem, hogy közel maradjak hozzájuk. Később kezdtek elfogyni a gumijaik, ekkora sikerült kissé felzárkóznom. Aztán Charles kiállt, én pedig közeledtem Sebre, és jó helyzetben voltunk az elévágást illetően. Ráadásul ha nem jön be a biztonsági autó, akkor is tovább bírták volna a mi abroncsaink.”
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is tisztában van azzal, hogy minek, vagyis inkább kinek köszönheti a győzelmet Hamilton, ezt pedig el is ismerte a futam után.
„Bár csak a második lett, hatalmas szerepe volt abban, hogy nyerni tudtunk – utalt a szakember Bottasra. – Ha Charles meg tudta volna előzni, veszélybe került volna a győzelmünk. Valtteri elképesztően vezetett ma. A Ferrari egész hétvégén jobb volt, de kemény munka van a mi hátunk mögött is. Viszont még ki kell elemeznünk az időmérős tempónkat, valamint azt, hogy hogyan állítjuk be az autót, és hogyan bánunk a gumikkal.
SZEPTEMBER 27., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:34.462 | |||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:33.162 | |||
SZEPTEMBER 28., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:32.733 | |||
Időmérő: 1. Leclerc 1:31.628 | |||
SZEPTEMBER 29., VASÁRNAP | |||
A verseny: 1. Hamilton 2. Bottas 3. Leclerc | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Október 13., 6.10 | 35. Japán Nagydíj | ||
Október 27., 20.10 | 20. Mexikói Nagydíj | ||
November 3., 20.10 | 41. Amerikai Nagydíj |
Hiába indult a pole pozícióból Charles Leclerc, csak harmadikként intette le a kockás zászló Szocsiban. A Ferrari versenyzője szerint volt olyan jó a rajtja, mint a csapattársának, és működhetett volna a stratégiájuk.
„Nyilván jól sikerült a rajtja, de aztán azt mondták a csapatrádión, hogy teljesen ugyanolyan rajtunk volt – emlékezett vissza Leclerc. – Utána a bal oldalon maradtam, hogy szélárnyékot adjak neki, ami nem volt nagy dolog, és mindenki csinálta azt, amit kellett. Én szélárnyékot adtam, majd a kerékcserénél visszakaptam a pozíciót.”
Leclerc-nek aztán éppen az jött rosszul, hogy Vettel a kiállása utáni körében ki is esett technikai probléma miatt, így először Hamilton mögött találta magát, majd miután újra megjárta a bokszutcát, Bottast is meg kellett volna előznie azért, hogy egyáltalán harcba szállhasson a győzelemért. A monacói azonban még a 77-es számú Mercedes mellett sem tudott elmenni a leintésig.
„Nagyon gyorsak, és már az év elejéről nagyon erősek a versenytempót illetően – tette hozzá a monacói pilóta a Mercedesszel kapcsolatban. – Meg kell értenünk, hogy miért van ekkora különbség az időmérőn és a futamon mutatott sebesség között.”
A futam eleje a Ferrari korábban megbeszélt stratégiájáról és az ennek érdekében bevethető csapatutasításról szólt. Sebastian Vettel átvette a vezetést a rajtnál, de a bokszkiállásnál visszakerült Leclerc mögé. A négyszeres világbajnok nem érti, hogy a csapattársának mi volt a problémája a futam előtti megállapodásukkal, ám végül a kiesése miatt amúgy sem jöhetett volna össze a Ferrari által vágyott kettős győzelem.
„Nem tudom pontosan, hogy mi történt, de azt hittem, hogy korábban megállapodtunk – mesélte Vettel, miután idő előtt véget ért számára a futam. – Beszéltem Charles-ral a verseny előtt, és szerintem elég egyértelmű volt, hogy miben állapodtunk meg. Lehet, hogy kihagytam valamit, de biztos vagyok benne, hogy megbeszéljük a történteket. Elkeseredtem, mert azt szerettük volna, ha az első és a második helyen érünk célba, és ez nem az az eredmény, amire vágytunk. A harmadik helyről indultam, Charles pedig az elsőről, és beszéltünk arról a stratégiáról, amivel megelőzhetem Lewist. Jól sikerült a rajtom, és utána is volt néhány lehetőségem. Az viszont pozitívum, hogy jónak éreztem az autót. Úgy vélem, hogy a mai volt az első verseny, amelyen valóban gyorsabbak voltunk a Mercedesnél.”
Max Verstappen volt a leggyorsabb a szocsi hétvége pénteki napján, később azonban a riválisok többet gyorsultak a Red Bullnál, a holland pilóta ráadásul rajtbüntetéssel vágott neki a futamnak. Verstappennek végül a kilencedik helyről a negyedikig sikerült előre jönnie, és több szerinte nem is volt ebben a futamban.
„Elég unalmas volt, de ez volt a legtöbb, amire képesek voltunk – mondta a holland. – A Ferrari jobban feltekerte a motort péntekhez képest, mint mi. Talán azért tettek így, mert nem voltak elégedettek az autó egyensúlyával, én viszont nagyon is az voltam. Mindazonáltal ez a pálya nem fekszik nekünk, a péntekünk csak jól sikerült, és megfelelőek voltak a beállításaink. A Ferrarinak viszont eltartott egy ideig, mire megtalálta az ideális beállításokat.”
Csapattársához hasonlóan Alex Albon is rajtbüntetés tudatában kezdte meg a hétvégét, a thaiföldi Red Bull-pilóta azonban össze is törte az autóját az időmérő első szakaszában, így a mezőny végéről kellett felzárkóznia a futamon. Albon egészen az ötödik helyig jött előre, amivel igencsak elégedett.
„Örülök a gyenge szombati nap után, és ennél többet nem is tehettünk volna – mondta a leintés után. – Volt némi szerencsénk a biztonsági autó pályára küldése miatt, ám így is megvolt a sebességünk, ennek örülök. Az, hogy felálltunk a szombati nap után, jót tett a csapatnak, és mindenki megfelelően tudta végezni a dolgát.”
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:33.38.992 |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 3.829 mp h. |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 5.212 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 14.210 |
5. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 38.348 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 45.889 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 48.728 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 57.749 |
9. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 58.779 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 59.841 |
11. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:00.821 |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:02.496 |
13. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:08.910 |
14. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:10.076 |
15. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:13.346 |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 28 | |
George Russell | brit | Williams-Mercedes | 27 | |
Sebastian Vettel | német | Ferrari | 26 | |
Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 24 | |
Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | L. K. P.* | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 9 | 13 | 15 | 4 | 322 |
2. | Valtteri Bottas | 2 | 12 | 15 | 2 | 249 |
3. | Charles Leclerc | 2 | 9 | 14 | 2 | 215 |
4. | Max Verstappen | 2 | 6 | 14 | 2 | 212 |
5. | Sebastian Vettel | 1 | 7 | 13 | 2 | 194 |
6. | Pierre Gasly | - | - | 11 | 2 | 69 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | - | 9 | - | 66 |
8. | Alexander Albon | - | - | 9 | - | 52 |
9. | Lando Norris | - | - | 8 | - | 35 |
10. | Daniel Ricciardo | - | - | 5 | - | 34 |
11. | Nico Hülkenberg | - | - | 8 | - | 34 |
12. | Danyiil Kvjat | - | 1 | 7 | - | 33 |
13. | Sergio Pérez | - | - | 9 | - | 33 |
14. | Kimi Räikkönen | - | - | 8 | - | 31 |
15. | Kevin Magnussen | - | - | 4 | - | 20 |
16. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 19 |
17. | Romain Grosjean | - | - | 3 | - | 8 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 3 | - | 4 |
19. | Robert Kubica | - | - | 1 | - | 1 |
* a leggyorsabb körért járó pluszpont |
1. | Mercedes | 571 |
2. | Ferrari | 409 |
3. | Red Bull-Honda | 311 |
4. | McLaren-Renault | 101 |
5. | Renault | 68 |
6. | Toro Rosso-Honda | 55 |
7. | Racing Point-Mercedes | 52 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 35 |
9. | Haas-Ferrari | 28 |
10. | Williams-Mercedes | 1 |