F1: Wolff szerint Hamilton hálás lehet Bottasnak; eltérő vélemények a Ferrarinál

Vágólapra másolva!
2019.09.29. 18:03
null
Főnöke szerint Hamilton sokat köszönhet Bottasnak az oroszországi verseny után (Fotók: AFP)
Lewis Hamilton győzelmével ért véget a Formula–1-es Orosz Nagydíj. A hatodik világbajnoki címe felé menetelő brit a sikerét nagyban a Ferrari balszerencséjének és a csapattársa segítségének köszönheti, bár Hamilton szerint a futam előrehaladtával amúgy is kezdték felvenni a kesztyűt a Ferrarival. Főnöke, Toto Wolff azonban rávilágított arra, hogy Valtteri Bottasnak mekkora szerepe volt Hamilton győzelmében, miközben a Ferrari versenyzői továbbra sem értenek egyet.

 

A Ferrari számára nem sikerült túl fényesen az Orosz Nagydíj, ez azonban nagyon is kedvezett a Mercedesnek, és különösen Lewis Hamiltonnak, aki végül a dobogó legfelső fokán ünnepelhetett Szocsiban. Az ötszörös világbajnok szerint a futam elején sokkal jobb volt a Ferrari, de később a szerencse nélkül is volt keresnivalója a Mercedesnek az olasz riválisa ellen.

„Nagyon nehéz volt már az is, hogy megpróbáljunk a közelükben maradni ezen a hétvégén, szóval az, hogy elválasztottuk őket az időmérőn, elég jó volt – mondta a szombati napról Hamilton. – Egyszerűen másik ligában játszottak, amikor kezdtek elhúzni a rajt után. Nagyon jó volt a tempójuk, így szenvedtem, hogy közel maradjak hozzájuk. Később kezdtek elfogyni a gumijaik, ekkora sikerült kissé felzárkóznom. Aztán Charles kiállt, én pedig közeledtem Sebre, és jó helyzetben voltunk az elévágást illetően. Ráadásul ha nem jön be a biztonsági autó, akkor is tovább bírták volna a mi abroncsaink.”

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is tisztában van azzal, hogy minek, vagyis inkább kinek köszönheti a győzelmet Hamilton, ezt pedig el is ismerte a futam után.

„Bár csak a második lett, hatalmas szerepe volt abban, hogy nyerni tudtunk – utalt a szakember Bottasra. – Ha Charles meg tudta volna előzni, veszélybe került volna a győzelmünk. Valtteri elképesztően vezetett ma. A Ferrari egész hétvégén jobb volt, de kemény munka van a mi hátunk mögött is. Viszont még ki kell elemeznünk az időmérős tempónkat, valamint azt, hogy hogyan állítjuk be az autót, és hogyan bánunk a gumikkal.

6. OROSZ NAGYDÍJ
SZEPTEMBER 27., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:34.462
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:33.162
SZEPTEMBER 28., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:32.733
Időmérő: 1. Leclerc 1:31.628
SZEPTEMBER 29., VASÁRNAP
A verseny: 1. Hamilton 2. Bottas 3. Leclerc
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Október 13., 6.1035. Japán Nagydíj
Október 27., 20.10 20. Mexikói Nagydíj
November 3., 20.10
41. Amerikai Nagydíj

Hiába indult a pole pozícióból Charles Leclerc, csak harmadikként intette le a kockás zászló Szocsiban. A Ferrari versenyzője szerint volt olyan jó a rajtja, mint a csapattársának, és működhetett volna a stratégiájuk.

„Nyilván jól sikerült a rajtja, de aztán azt mondták a csapatrádión, hogy teljesen ugyanolyan rajtunk volt – emlékezett vissza Leclerc. – Utána a bal oldalon maradtam, hogy szélárnyékot adjak neki, ami nem volt nagy dolog, és mindenki csinálta azt, amit kellett. Én szélárnyékot adtam, majd a kerékcserénél visszakaptam a pozíciót.”

Leclerc-nek aztán éppen az jött rosszul, hogy Vettel a kiállása utáni körében ki is esett technikai probléma miatt, így először Hamilton mögött találta magát, majd miután újra megjárta a bokszutcát, Bottast is meg kellett volna előznie azért, hogy egyáltalán harcba szállhasson a győzelemért. A monacói azonban még a 77-es számú Mercedes mellett sem tudott elmenni a leintésig.

„Nagyon gyorsak, és már az év elejéről nagyon erősek a versenytempót illetően – tette hozzá a monacói pilóta a Mercedesszel kapcsolatban. – Meg kell értenünk, hogy miért van ekkora különbség az időmérőn és a futamon mutatott sebesség között.”

A futam eleje a Ferrari korábban megbeszélt stratégiájáról és az ennek érdekében bevethető csapatutasításról szólt. Sebastian Vettel átvette a vezetést a rajtnál, de a bokszkiállásnál visszakerült Leclerc mögé. A négyszeres világbajnok nem érti, hogy a csapattársának mi volt a problémája a futam előtti megállapodásukkal, ám végül a kiesése miatt amúgy sem jöhetett volna össze a Ferrari által vágyott kettős győzelem.

Vettel számára nem végződött ideálisan a verseny Szocsiban
Vettel számára nem végződött ideálisan a verseny Szocsiban

 

„Nem tudom pontosan, hogy mi történt, de azt hittem, hogy korábban megállapodtunk – mesélte Vettel, miután idő előtt véget ért számára a futam. – Beszéltem Charles-ral a verseny előtt, és szerintem elég egyértelmű volt, hogy miben állapodtunk meg. Lehet, hogy kihagytam valamit, de biztos vagyok benne, hogy megbeszéljük a történteket. Elkeseredtem, mert azt szerettük volna, ha az első és a második helyen érünk célba, és ez nem az az eredmény, amire vágytunk. A harmadik helyről indultam, Charles pedig az elsőről, és beszéltünk arról a stratégiáról, amivel megelőzhetem Lewist. Jól sikerült a rajtom, és utána is volt néhány lehetőségem. Az viszont pozitívum, hogy jónak éreztem az autót. Úgy vélem, hogy a mai volt az első verseny, amelyen valóban gyorsabbak voltunk a Mercedesnél.”

Max Verstappen volt a leggyorsabb a szocsi hétvége pénteki napján, később azonban a riválisok többet gyorsultak a Red Bullnál, a holland pilóta ráadásul rajtbüntetéssel vágott neki a futamnak. Verstappennek végül a kilencedik helyről a negyedikig sikerült előre jönnie, és több szerinte nem is volt ebben a futamban.

„Elég unalmas volt, de ez volt a legtöbb, amire képesek voltunk – mondta a holland. – A Ferrari jobban feltekerte a motort péntekhez képest, mint mi. Talán azért tettek így, mert nem voltak elégedettek az autó egyensúlyával, én viszont nagyon is az voltam. Mindazonáltal ez a pálya nem fekszik nekünk, a péntekünk csak jól sikerült, és megfelelőek voltak a beállításaink. A Ferrarinak viszont eltartott egy ideig, mire megtalálta az ideális beállításokat.”

Csapattársához hasonlóan Alex Albon is rajtbüntetés tudatában kezdte meg a hétvégét, a thaiföldi Red Bull-pilóta azonban össze is törte az autóját az időmérő első szakaszában, így a mezőny végéről kellett felzárkóznia a futamon. Albon egészen az ötödik helyig jött előre, amivel igencsak elégedett.

„Örülök a gyenge szombati nap után, és ennél többet nem is tehettünk volna – mondta a leintés után. – Volt némi szerencsénk a biztonsági autó pályára küldése miatt, ám így is megvolt a sebességünk, ennek örülök. Az, hogy felálltunk a szombati nap után, jót tett a csapatnak, és mindenki megfelelően tudta végezni a dolgát.”

AZ OROSZ NAGYDÍJ VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:33.38.992
2. Valtteri Bottas finn Mercedes 3.829 mp h.
3. Charles Leclerc monacói Ferrari 5.212
4. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 14.210
5. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 38.348
6. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 45.889
7. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 48.728
8. Lando Norris brit McLaren-Renault 57.749
9. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 58.779
10. Nico Hülkenberg német Renault 59.841
11. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:00.821
12. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Honda 1:02.496
13. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:08.910
14. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:10.076
15. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:13.346
KIESETT MEGTETT KÖR
Robert Kubica lengyel Williams-Mercedes 28
George Russell brit Williams-Mercedes 27
Sebastian Vettel német Ferrari 26
Daniel Ricciardo ausztrál Renault 24
Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 0
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTA GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS L. K. P.* PONT
1. Lewis Hamilton 9 13 15 4 322
2. Valtteri Bottas 2 12 15 2 249
3. Charles Leclerc 2 9 14 2 215
4. Max Verstappen 2 6 14 2 212
5. Sebastian Vettel 1 7 13 2 194
6. Pierre Gasly -
-
11 2 69
7. Carlos Sainz Jr. -
-
9 -
66
8. Alexander Albon -
-
9 -
52
9. Lando Norris -
-
8 -
35
10. Daniel Ricciardo -
-
5 -
34
11. Nico Hülkenberg -
-
8 -
34
12. Danyiil Kvjat -
1
7

-

33
13. Sergio Pérez -
-
9 -
33
14. Kimi Räikkönen -
-
8 -
31
15. Kevin Magnussen -
-
4 -
20
16. Lance Stroll -
-
5 -
19
17. Romain Grosjean -
-
3 -
8
18. Antonio Giovinazzi -
-
3 -
4
19. Robert Kubica -
-
1 -
1
* a leggyorsabb körért járó pluszpont
A KONSTRUKTŐRÖK ÁLLÁSA
1. Mercedes 571
2. Ferrari 409
3. Red Bull-Honda 311
4. McLaren-Renault 101
5. Renault 68
6. Toro Rosso-Honda 55
7. Racing Point-Mercedes 52
8. Alfa Romeo-Ferrari 35
9. Haas-Ferrari 28
10. Williams-Mercedes 1

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik