MERÉSZ JÓSLAT – NAGYON MERÉSZ. A Racing Point a verseny előtt Twitteren azt jövendölte, hogy Lance Stroll a dobogón végez Szingapúrban. Nem csoda, hogy volt, aki inkább elküldte az ötletgazdát aludni – Strollnak voltak szép pillanatai, de csak a 13. helyen futott be. MERÉSZ JÓSLAT – NAGYON MERÉSZ. A Racing Point a verseny előtt Twitteren azt jövendölte, hogy Lance Stroll a dobogón végez Szingapúrban. Nem csoda, hogy volt, aki inkább elküldte az ötletgazdát aludni – Strollnak voltak szép pillanatai, de csak a 13. helyen futott be.
VAN DER GARDE MAJDNEM ELÁJULT. A Caterham korábbi pilótája néhány mondatban visszaemlékezett arra, milyen nehéz is Szingapúrban vezetni.„Emlékszem, a felvezető kört teljesítettem Szingapúrban, inni akartam, amikor rájöttem, hogy a rendszer tönkrement. – »Igen, tudunk róla. Sok sikert, haver!« – mondta a mérnök. Az utolsó körökben már homályosan láttam, majdnem elájultam. De annyi jó volt az egészben, hogy két sörtől berúgtam utána…”
RUSSELL ÉS GROSJEAN. Szintén a holland pilóta tett közzé egy alternatív valóságban készült felvételt a Williams és a Haas pilótájának ütközéséről.
HAMILTON JÓVÁTETTE. A brit pilóta még a hétvége korábbi szakaszában pályán kívül okozott „balesetet”: egy paddocklátogató kezéből véletlenül kiütötte a telefonját. Később elnézést kért – stílszerűen a telefonra írt üzenettel.
SZINGAPÚR VAGY ERZSÉBET HÍD? A tempót szándékosan lelassító Charles Leclerc mögött alaposan feltorlódott a mezőny a futam elején, Hamilton meg is jegyezte, hogy képtelen ennél lassabban menni. A biztonsági autós szakaszok során – nyilván nem volt más választásuk a pilótáknak – szintén F1-hez képest csigatempóban haladt a kocsisor, így kis túlzással egy erősebb budapesti dugóhoz vagy városnéző kocsikázáshoz is hasonlíthattuk a verseny ezen szakaszait.

MÉG ÍGY IS GYORSABB, MINT A WILLIAMS.Van, aki a kieső Kimi Räikkönenről úgy gondolja, még futva is gyorsabb, mint a mezőny leggyengébb autója.
IZGULHATTAK A FERRARI-SZURKOLÓK. Volt néhány izgalmas pillanata a maranellóiaknak és szurkolóiknak, főleg, amikor a bokszkiállásoknál kérdéses volt, hogy ki hová jön vissza, illetve akkor sem lehettek teljesen nyugodtak, amikor Leclerc amiatt bosszankodott, hogy Vettelt előtte hozták ki kerékcserére, így a német mögé került. Nem meglepő egyébként a monacói csalódottsága, ám a feszült rádióüzeneteket követően a leintés után már viszonylag nyugodtan kezelte a helyzetet.
HOGY MICSODA? Tényleg egyetlen Mercedes sem végzett az első háromban?
BAJNOKOK EGYMÁS KÖZÖTT. Lewis Hamilton sportszerűen odament Sebastian Vettelhez az egyik futam utáni interjú közben, és még egyszer gratulált neki.
392 NAP ÉRZELMEI. Sebastian Vettel a 2018-as Belga Nagydíj óta először nyert, és az utóbbi időben látott vergődése (akárkinek is szurkolunk, rossz egy négyszeres világbajnokot így látni) után ez a siker biztosan jót tesz majd a lelkének.
Vettel egyébként karrierje 53. F1-es sikerét aratta, Szingapúrban már ötödször végzett az első helyen.
Folytatás ezen a hétvégén Oroszországban!
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:58:33.667 |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 2.641 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 3.821 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 4.608 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 6.119 |
6. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 11.663 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 14.769 |
8. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 15.547 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 16.718 |
10. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 27.855* |
11. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 35.436 |
12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 35.974 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 36.419 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 37.660 |
15. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 38.178 |
16. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 47.024 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:26.522 |
*Antonio Giovinazzi a futam után tíz másodperces időbüntetést kapott | ||||
FELADTA | MEGTETT KÖR | |||
Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 49 | |
Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 42 | |
George Russell | brit | Williams-Mercedes | 34 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | L. K. P.* | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 8 | 12 | 14 | 3 | 296 |
2. | Valtteri Bottas | 2 | 11 | 14 | 2 | 231 |
3. | Charles Leclerc | 2 | 8 | 13 | 2 | 200 |
4. | Max Verstappen | 2 | 6 | 13 | 2 | 200 |
5. | Sebastian Vettel | 1 | 7 | 13 | 2 | 194 |
6. | Pierre Gasly | - | - | 11 | 2 | 69 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | - | 8 | - | 58 |
8. | Alexander Albon | - | - | 8 | - | 42 |
9. | Daniel Ricciardo | - | - | 5 | - | 34 |
10. | Danyiil Kvjat | - | - | 7 | - | 33 |
11. | Nico Hülkenberg | - | - | 7 | - | 33 |
12. | Lando Norris | - | - | 7 | - | 31 |
13. | Kimi Räikkönen | - | - | 8 | - | 31 |
14. | Sergio Pérez | - | - | 5 | - | 27 |
15. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 19 |
16. | Kevin Magnussen | - | - | 3 | - | 18 |
17. | Romain Grosjean | - | - | 3 | - | 8 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 3 | - | 4 |
19. | Robert Kubica | - | - | 1 | 1 | |
* a leggyorsabb körért járó pluszpont |
1. | Mercedes | 527 |
2. | Ferrari | 394 |
3. | Red Bull-Honda | 289 |
4. | McLaren-Renault | 89 |
5. | Renault | 67 |
6. | Toro Rosso-Honda | 55 |
7. | Racing Point-Mercedes | 46 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 35 |
9. | Haas-Ferrari | 26 |
10. | Williams-Mercedes | 1 |
