A szombatra várt eső nem érkezett meg a Hungaroringre, ám a kilátogató közönség így sem maradt érdekes történés nélkül, hiszen Verstappen pályafutása első pole pozícióját szerezte meg, amivel a Formula–1 100. időmérős elsőséget jegyző versenyzőjévé vált. A Red Bull motorhome-ja így nagy tapsvihartól zengett a kvalifikáció után, a 2. és 3. helyet kisajátító Mercedes-versenyzők eközben arról beszéltek, összejátszanak majd a futamon taktikai szempontból.
Az időjárás vasárnapra sem változott, bár egész nap foltokban felhők tarkították az eget, többnyire napsütés uralta a Hungaroringet, miközben a szél lágyan lengette a szurkolói zászlókat. A verseny előtt 26 fok volt a levegő hőmérséklete, a tribünöket és a domboldalakat megtöltő közönség így viszonylag kellemes időben várhatta a startot.
Természetesen sok lengyel látogatott ki Kubica miatt, de a már megszokottá vált narancssárga tömeg is színesítette a pályát környező részeket. Utóbbi meglehetősen feszülten figyelte a startot, hiszen kedvencük karrierje során először várhatta az élről a piros lámpák kialvását. A rajt előtti feszült pillanatokat gyorsan öröm váltotta fel, hiszen a Red Bull hollandja megtartotta a vezetést, miközben a két Mercedes-pilóta igencsak közel került egymáshoz az első néhány száz méteren.
A második pozícióból startoló Bottas ugyanis először az 1-es kanyarban fékezte el a gumiját, majd a következőben is fehér füst szállt mögötte, így a harmadik rajtkockából elrugaszkodó Hamilton gyorsan el is ment csapattársa mellett. A manőver nem volt teljesen sima, hiszen az „ezüstnyilak" összeértek, az incidens következtében Bottas első vezetőszárnya meg is sérült.
Nem telt el sok idő, s a finn már az ötödik pozícióban találta magát, miután először Leclerc, majd Vettel is elment mellette. A monacóival ráadásul össze is értek, Bottas első szárnya így újabb ütést szenvedett el. A finn tempója nem is volt ezt követően túl erős, a Mercedes így a 6. körben úgy döntött, kihozza – Bottas új első szárnnyal és friss kemény gumikon tért vissza, méghozzá az utolsó helyre a 77-es rajtszámú autóval.
AUGUSZTUS 2., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.233 | |||
2. szabadedzés: 1. Gasly 1:17.854 | |||
AUGUSZTUS 3., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:16.084 | |||
Időmérő: 1. Verstappen 1:14.572 | |||
AUGUSZTUS 4., VASÁRNAP | |||
Futam: 1. Hamilton 2. Verstappen 3. Vettel | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 1., 15.10 | 64. Belga Nagydíj | ||
Szeptember 8., 15.10 | 70. Olasz Nagydíj | ||
Szeptember 22., 14.10 | 12. Szingapúri Nagydíj |
Míg az első kettős bő 2 másodpercen belül követte egymást, a harmadik Leclerc lemaradása már csaknem 10 másodperc volt a 10. körben, miközben márkatársához Vettel sem tudott közeledni. A két ferraris mögött Sainz, Norris, Räikkönen, Gasly, Hülkenberg és Kvjat sorrendben érkezett az első tízes sora, míg Bottas döcögősen kezdte meg a felzárkózást.
A 19. körben aztán a két Toro Rosso-versenyző talált egymásra: Kvjat és Albon kanyarokon keresztül autózott egymás mellett, mígnem az orosz kivezette a thaiföldit, így megszerezte a 12. pozíciót.
Az élen álló kettős közül eközben úgy tűnt, a Mercedes bánik jobban a gumikkal, Verstappent pedig előbb is hozta a Red Bull kerékcserére. A holland a 26. körben váltott a fehér oldalfalú Pirellire, míg Hamilton egészen a 31. körig tolta ki az első etapját és kapta meg az ugyancsak fehér festésű gumikat.
A kiállást követően csaknem 5 másodperc volt a holland és a brit között, ám szemmel láthatóan sokkal jobban működött a Mercedesen a kemény keverék, mint a Red Bullon. A brit 3 kör alatt 5 tizeden belülre került a hollandhoz, s a 36. körben már előzéssel próbálkozott, többször is kinézett Verstappen mögül. A 39. körben aztán a brit bement a Red Bull mellé a 4-es kanyarban, ám elfogyott előtte az út, így kiszaladt a bukótérbe, majd visszasorolt a második helyre.
Hamilton lemaradása ezután 2 másodpercre nőtt, ám nem telt el sok kör, mire újra felért DRS-távolságon belülre. A másik Mercedesszel Bottas eközben körhátrányba került, míg a harmadik helyen haladó Leclerc hátránya 40 másodperc volt az első kettőshöz képest a 48. körben. Az „ezüstnyilak” úgy döntöttek, újabb cserére hozzák ki Hamiltont, hiszen a brit pozícióvesztés nélkül térhetett vissza a friss közepeseken.
Hamilton lemaradása a kiállást követően 21 másodperc volt Verstappen mögött, amikor még 21 kör volt hátra a versenyből. A sárga festésű gumik remekül működtek Hamilton Mercedesén, a címvédő két kör alatt egykiállásnyi távolságon belülre jött a Red Bullhoz képest, így az is biztossá vált, ha Verstappen újra jön, elveszti az első helyet.
Az 52. körben aztán meglett a futam első kiesője: Grosjean autóját tolták be a Haas garázsába, miközben Hamilton lendülete némileg alábbhagyott. A brit hátránya ugyanis 13 körrel a vége előtt még 14 másodperc volt annak ellenére is, hogy szinte folyamatosan pályacsúcsot döntött a Hungaroringen.
Hátrébb eközben Magnussen és Ricciardo csatázott keményen a 14–15. helyen, míg Bottas 6 körrel a vége előtt a 8. helyért előzte Norrist. Hamilton még feljebb kapcsolt, a 65. körben DRS-távolságon belülre ért, majd a következőben meg is előzte Verstappent az 1-es kanyarban. A brit ezzel átvette a vezetést, és azonnal 2 másodpercre elhúzott a Red Bull-ostól. Verstappent ki is hozták a bokszba friss lágy gumikért, miközben a 3–4. helyen is pozíciócsere történt.
Vettel hagyta le a márkatársát, ezzel a német dobogós helyen autózott, igaz, hátránya több mint egy perc volt az élen álló Hamilton mögött. A brit innentől nem is engedte ki a kezei közül a győzelmet és szerezte meg a hetedik hungaroringi sikerét. A címvédő mögött a leggyorsabb kört jegyző Verstappen, valamint Vettel zárt.
Hamilton 62 pontra növelte az előnyét az egyéni vb-összetettben Bottas előtt, akire ráadásul Verstappen is meglehetősen feljött: már csak 7 pont választja el egymástól a két pilótát.
Most nyári szünetre megy a Formula–1 mezőnye, az idény augusztus 30-án folytatódik a Belga Nagydíj pénteki szabadedzéseivel.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 17.796 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:01.433 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:05.250 |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1 kör |
6. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 1 kör |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör |
8. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1 kör |
9. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1 kör |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1 kör |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1 kör |
12. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1 kör |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1 kör |
15. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1 kör |
16. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 2 kör |
17. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 2 kör |
18. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 2 kör |
19. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 3 kör |
FELADTA | MEGTETT KÖR | |||
Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 49 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | L. K. P.* | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 8 | 10 | 11 | 2 | 250 |
2. | Valtteri Bottas | 2 | 9 | 11 | 2 | 188 |
3. | Max Verstappen | 2 | 5 | 12 | 3 | 181 |
4. | Sebastian Vettel | - | 6 | 11 | 1 | 156 |
5. | Charles Leclerc | - | 5 | 10 | 2 | 132 |
6. | Pierre Gasly | - | - | 9 | 2 | 63 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | - | 8 | - | 58 |
8. | Kimi Räikkönen | - | - | 8 | - | 31 |
9. | Danyiil Kvjat | - | 1 | 6 | - | 27 |
10. | Lando Norris | - | - | 5 | - | 24 |
11. | Daniel Ricciardo | - | - | 4 | - | 22 |
12. | Lance Stroll | - | - | 4 | - | 18 |
13. | Kevin Magnussen | - | - | 3 | - | 18 |
14. | Nico Hülkenberg | - | - | 4 | - | 17 |
15. | Alexander Albon | - | - | 5 | - | 16 |
16. | Sergio Pérez | - | - | 3 | - | 13 |
17. | Romain Grosjean | - | - | 3 | - | 8 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
19. | Robert Kubica | - | - | 1 | - | 1 |
*: A futam leggyorsabb köréért járó pluszpont |
1. | Mercedes | 438 |
2. | Ferrari | 288 |
3. | Red Bull-Honda | 244 |
4. | McLaren-Renault | 82 |
5. | Toro Rosso-Honda | 43 |
6. | Renault | 39 |
7. | Alfa Romeo-Ferrari | 32 |
8. | Racing Point-Mercedes | 31 |
9. | Haas-Ferrari | 26 |
10. | Williams-Mercedes | 1 |
Az eseményről a Nemzeti Sportot tudósítja: Zsoldos Barna, Vincze Szabolcs, Horváth Liliána (Hungaroring), Tumbász Hédi, Földi Imre (fotó), Börzöli Bernadett, Harmath Ákos (percről percre)