A Ferrari eddig hibátlan Belgiumban, hiszen az első két helyen zárt mindhárom szabadedzésen, illetve az időmérő összes szakaszában, így a Bahreini Nagydíj óta először sajátította ki az első rajtsort, miközben Charles Leclerc révén 2007 után újra az élről várhatja a piros lámpák kialvását Spában.
„Nagyszerű érzés volt vezetni az autót. Igaz, a felvezető körön nem tudtam túl gyorsan menni a nagy forgalom miatt, így az első szektor sem úgy sikerült, ahogy szerettem volna, azt követően nagyon erősek voltunk. A srácoknak is mondtam, hogy ne nagyon bajlódjunk azzal, hogy szélárnyékot tudjunk fogni, hanem inkább készítsük elő rendben a gumikat, és ez be is jött, szóval elégedett vagyok" – magyarázta a pályafutása harmadik pole-ját jegyző monacói, majd a vasárnapi esélyekre is kitért.
AUGUSZTUS 30., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:44.574 | |||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:44.123 | |||
AUGUSZTUS 31., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:44.206 | |||
Időmérő: 1. Leclerc 1:42.519 | |||
SZEPTEMBER 1., VASÁRNAP | |||
Futam: 15.10–17.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 8., 15.10 | 70. Olasz Nagydíj | ||
Szeptember 22., 14.10 | 12. Szingapúri Nagydíj | ||
Szeptember 29., 13.10 | 6. Orosz Nagydíj |
„A versenytempónk nem volt az igazi, szóval azon mindenképpen dolgozunk kell még, de a mostani formánkat elnézve elég erősek leszünk" – jelentette ki.
Sebastian Vettel, bár az első tréningen még a leggyorsabbnak bizonyult, onnantól fogva nem igazán tudta felvenni a versenyt csapattársával. Az időmérőn végül 748 ezredet kapott Leclerc-től, és nem sokon múlt, hogy Lewis Hamilton mögé a harmadik helyre szoruljon vissza.
„Összességében nagyon jó, hogy kisajátítottuk az első rajtsort – kezdte a német az értékelést, akitől azt is megkérdezték, mi lehet az oka a nagy lemaradásának. – Nincs mentség, a versenyre összpontosítok, nagyszerű az autónk. Nyilván sokat hűl vasárnapra az idő, de mindannyian egy csónakban evezünk" – magyarázta az egy évvel ezelőtt ugyancsak a második rajthelyet megszerző Vettel, aki akkor győzelmet aratott a versenyen.
Hamilton még a harmadik szabadedzésen törte össze az autóját, aminek következményeként az időmérős szereplése is veszélybe került, hiszen az első szakasz kezdetén még nagy volt a mozgolódás a Mercedes garázsában. Ám az első szakaszban Robert Kubica Williamsének meghibásodása miatt piros zászlós szakasz lépett érvénybe, ami némi extra időt adott a csapatnak. A brit a megszakítás után a többiekkel együtt hajthatott a pályára, majd a harmadik rajtkockát szerezte meg Spában.
Nem sokkal az F1-es időmérő után vette kezdetét a Formula–2-es verseny, amelyet már a 2. körben meg kellett szakítani egy szörnyű baleset után. A futamot később nem is indították újra, az FIA nem sokkal 19 óra előtt hivatalos közleményben tudatta, Anthoine Hubert életét nem tudták megmenteni, a pályán belehalt sérüléseibe. |
„A srácok hihetetlen munkát végeztek az autóval. Mindig óriási nyomás van rajtuk az egész hétvégén, nyilván nem szeretném őket ilyen helyzetbe hozni. Azonban helytálltak, és én nagyon büszke vagyok rájuk. Abban a reményben indultam neki az időmérőnek, hogy sikerül jó eredménnyel megköszönni a csapatnak a munkát" – mondta a címvédő, majd beszélt az esélyekről is.
„A hosszú etapjaink után remélem, hogy meg tudjuk őket legalább kicsit szorongatni. Az egyenesbeli fölényük a versenyen kevésbé szokott megmutatkozni, ezért remélem, hogy valahol a közelükben tudunk lenni, és kirukkolhatunk egy érdekes stratégiával. Majd meglátjuk" – utalt arra, hogy a pénteki versenyszimuláció során kilenc tizedet adott a Ferrarinak, amely eléggé koptatta az abroncsokat.
„Ha a pole-ban vagy, akkor egyértelműen te vagy a legelégedettebb, de én örülök annak, hogy csatázhatunk. Tudtuk, hogy a Ferrari nagyon gyors lesz itt, hiszen egész évben nagy fölényben van az egyenesekben, most is hét tizedet kaptunk, ami hatalmas különbség. Viszont a hosszú etapok során sokkal közelebb voltunk egymáshoz, szóval nagyon izgatott vagyok amiatt, hogy lehetőségem lehet harcolni velük" – emelte ki a vb-éllovas.
Az egész hétvégén a motorral bajlódó Max Verstappen az ötödik pozíciót szerezte meg a kvalifikáción, hátránya 1.7 másodperc volt az első Leclerc mögött. A holland a nagy hátránya ellenére is úgy véli, a futamon még a dobogóért is harcban lehet.
„Az egész időmérőn nem tudtunk nagyobb teljesítményt lehívni a motorból, amikor szerettük volna, pont egy olyan helyszínen, ahol a leginkább számítana. Szóval kisebb teljesítmény állt a rendelkezésünkre, ami nem volt túl ideális, de megpróbáltunk mindent kihozni a helyzetből. Az egyenesben viszont hiányzott a sebességünk, a Ferrari több mint egy másodpercet adott ott nekünk. Az ötödik hely így teljesen rendben van" – magyarázta a holland.
„A versenyen viszont már nem nagyon tudsz kvalifikációs módban menni, így nem is fog hátráltatni minket az időmérős probléma, ami azt jelenti, sokkal közelebb leszünk egymáshoz. A Ferrari mindazonáltal egyszerűen túl gyors Spában, míg a Mercedeshez viszonylag a gondjainkkal együtt is közel voltunk. Úgy vélem, velük harcba is szállhatunk, és akár esélyünk lehet a harmadik helyre" – árulta el a Red Bull-os, hogy mit vár a futamtól.
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:42.519 | átlag: 245.948 km/ó |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:43.267 | 0.748 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:43.282 | 0.763 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:43.415 | 0.896 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:43.690 | 1.171 |
6. | Daniel Ricciardo* | ausztrál | Renault | 1:44.257 | 1.738 |
7. | Nico Hülkenberg* | német | Renault | 1:44.542 | 2.023 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:44.557 | 2.038 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:44.706 | 2.187 |
10. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:45.086 | 2.567 |
11. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:44.797 | 1.859 |
12. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:44.847 | 1.909 |
13. | Lance Stroll** | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:45.047 | 2.109 |
14. | Alexander Albon** | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:45.799 | 2.861 |
15. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | idő nélkül | |
16. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:46.435 | 2.848 |
17. | Carlos Sainz Jr.* | spanyol | McLaren-Renault | 1:46.507 | 2.920 |
18. | Danyiil Kvjat** | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:46.518 | 2.931 |
19. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:47.548 | 3.961 |
20. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | idő nélkül | |
*5 rajthelyes büntetés motorelemcsere miatt **a rajtrács végéről startol motorelemcsere miatt |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Leclerc | 1:43.587 | 1. | Leclerc | 1:42.938 |
2. | Vettel | 1:44.109 | 2. | Vettel | 1:43.037 |
3. | Verstappen | 1:44.622 | 3. | Hamilton | 1:43.592 |
4. | Bottas | 1:45.141 | 4. | Bottas | 1:43.980 |
5. | Hamilton | 1:45.260 | 5. | Ricciardo | 1:44.103 |
6. | Albon | 1:45.528 | 6. | Verstappen | 1:44.132 |
7. | Ricciardo | 1:45.560 | 7. | Räikkönen | 1:44.140 |
8. | Giovinazzi | 1:45.637 | 8. | Hülkenberg | 1:44.549 |
9. | Grosjean | 1:45.694 | 9. | Pérez | 1:44.707 |
10. | Pérez | 1:45.732 | 10. | Magnussen | 1:44.738 |
11. | Magnussen | 1:45.839 | 11. | Grosjean | 1:44.797 |
12. | Räikkönen | 1:45.842 | 12. | Norris | 1:44.847 |
13. | Hülkenberg | 1:45.899 | 13. | Stroll | 1:45.047 |
14. | Stroll | 1:46.000 | 14. | Albon | 1:45.799 |
15. | Norris | 1:46.154 | 15. | Giovinazzi | idő nélkül |
16. | Gasly | 1:46.435 | |||
17. | Sainz | 1:46.507 | |||
18. | Kvjat | 1:46.518 | |||
19. | Russell | 1:47.548 | |||
20. | Kubica | idő nélkül |