A Ferrari drámája nélkül sem lett volna annyira meglepő, ha a Mercedes szerzi meg a pole pozíciót Hockenheimben, miután ismét rákapcsolt kicsit az időmérőre. A rajtelsőség végül valóban Lewis Hamiltoné lett, aki hiszi, hogy legalább az egyik ferrarist le tudta volna győzni a technikai problémájuk nélkül is.
„Nem igazán tudom, hogyan hoztuk össze ezt ma, de azt sem, hogy mi történt a Ferrarikkal – mondta az időmérő után az ötszörös világbajnok. – Ez fontos verseny lesz számunkra, hiszen a második hazai futamunkról van szó. A Ferrari nagyon gyors volt egész hétvégén. Hoztunk ide néhány fejlesztést, és az autót is jónak érezzük, mégis úgy gondoltuk, hogy a Ferrari egy másik szinten van. Az utolsó köröm elég jó lett volna, hogy felvegyem a kesztyűt legalább Leclerc ellen abban az esetben, ha teljesített volna kört. Mindenképp szoros lett volna köztünk. Ez a pálya lenyűgöző. Minden évben, amikor idejövünk, az autók egyre gyorsabbak. Az egyes kanyar király és a tizenkettes is. Nagy kihívás előtt állunk az egész kör alatt.”
JÚLIUS 26., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:14.013 | |||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:13.449 | |||
JÚLIUS 27., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:12.380 | |||
Időmérő: 1. Hamilton 1:11.767 | |||
JÚLIUS 28., VASÁRNAP | |||
Futam: 15.10–17.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Augusztus 4., 15.10 | 34. Magyar Nagydíj | ||
Szeptember 1., 15.10 | 64. Belga Nagydíj | ||
Szeptember 8., 15.10 | 70. Olasz Nagydíj |
Sebastian Vettel után Max Verstappen is okozott némi izgalmat a technikát illetően, amikor az időmérő második szakaszában úgy tűnt, hogy a 33-as számú Red Bullban sem működik tökéletesen az erőforrás. Az autó végül magára talált, és a holland bejutott a Q3-ba, ráadásul ott az előkelő második helyen végzett. Verstappen természetesen örül az első soros rajthelynek, és főleg annak, hogy ezt ennyi honfitársa előtt érte el.
„Visszafogottan kezdtük a Q1-et, és a Q3-ig azt éreztem, hogy veszítünk némi tapadást, de persze elégedett vagyok a második rajtpozíciómmal – árulta el a Red Bull versenyzője. – Nagyszerű volt látni a sok holland rajongót, és örülök annak, hogy az első sorból startolhatok. Holnap azonban bármi megtörténhet. Lehettünk volna kissé közelebb, bár azt nem hiszem, hogy meglehetett volna a pole.”
Nemcsak a pole-ról, a második helyről is lemaradt Valtteri Bottas, aki végül 362 ezredmásodperccel kapott ki csapattársától. A finn pilóta nem ezt várta az utolsó szabadedzés után, és elárulta, hogy mitől van még oka tartani a vasárnapi futamon.
Vettelhez hasonlóan Charles Leclerc Ferrarija is elvérzett az időmérőn, de mint kiderült, a 16-os számú gépben az üzemanyagrendszer hibásodott meg. Arról, hogy a technikai problémáról és a Ferrari esélyeiről mit mondott a fiatal monacói, ide kattintva olvashatnak bővebben. |
„Hosszú versenyünk lesz holnap, és az időjárás nagy szerepet fog játszani. Amiatt kissé csalódott vagyok, hogy az időmérőn nem volt meg az a magabiztosságom, ami a harmadik edzésen, különösen a fékezést illetően. Ellenőriznem kell, hogy minden rendben van-e. A Ferrari eddig nagyon gyors volt itt, és nem tudom, hogy mi okozta a problémáit végül” – mondta Bottas a leintés után.
Már szinte az előtt véget ért az időmérő a hazai pályán szereplő Sebastian Vettel számára, hogy igazán elkezdődött volna. Azóta kiderült, hogy a német vesztét turbóhiba okozta, de amiatt még jobban fájhat a Ferrari szíve, hogy a hétvége korábbi részében elég meggyőzően teljesített.
„Nem tudom, hogy mi történt. Valami eltört a turbóban, s ez a végét jelentette számomra – emlékezett vissza a négyszeres világbajnok. – Ez persze nagyon keserves, mert úgy gondolom, hogy az autó nagyszerű volt, és nagy lehetőséget szalasztottunk el. Változtattunk néhány dolgon, amiktől még jobbak lehettünk volna délután, ám végül nem így történt.”
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:11.767 | átlag: 229.442 km/ó |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:12.113 | 0.346 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:12.129 | 0.362 |
4. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 1:12.522 | 0.755 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:12.538 | 0.771 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:12.851 | 1.084 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:12.897 | 1.130 |
8. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:13.065 | 1.298 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:13.126 | 1.359 |
10. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | idő nélkül | - |
11. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:12.786 | 0.637 |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:12.789 | 0.640 |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:12.799 | 0.650 |
14. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:13.135 | 0.986 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:13.450 | 1.301 |
16. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:13.333 | 1.104 |
17. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1:13.461 | 1.232 |
18. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:14.721 | 2.492 |
19. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:14.839 | 2.610 |
20. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | idő nélkül | - |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Leclerc | 1:12.229 | 1. | Hamilton | 1:12.149 |
2. | Verstappen | 1:12.593 | 2. | Leclerc | 1:12.344 |
3. | Hamilton | 1:12.852 | 3. | Gasly | 1:12.385 |
4. | Gasly | 1:12.991 | 4. | Bottas | 1:12.424 |
5. | Räikkönen | 1:13.066 | 5. | Verstappen | 1:12.427 |
6. | Bottas | 1:13.075 | 6. | Räikkönen | 1:12.519 |
7. | Magnussen | 1:13.103 | 7. | Sainz | 1:12.632 |
8. | Ricciardo | 1:13.131 | 8. | Hülkenberg | 1:12.766 |
9. | Grosjean | 1:13.146 | 9. | Grosjean | 1:12.769 |
10. | Giovinazzi | 1:13.170 | 10. | Pérez | 1:12.776 |
11. | Hülkenberg | 1:13.186 | 11. | Giovinazzi | 1:12.786 |
12. | Pérez | 1:13.194 | 12. | Magnussen | 1:12.789 |
13. | Sainz | 1:13.221 | 13. | Ricciardo | 1:12.799 |
14. | Stroll | 1:13.256 | 14. | Kvjat | 1:13.135 |
15. | Kvjat | 1:13.278 | 15. | Stroll | 1:13.450 |
16. | Norris | 1:13.333 | |||
17. | Albon | 1:13.461 | |||
18. | Russell | 1:14.721 | |||
19. | Kubica | 1:14.839 | |||
20. | Vettel | idő nélkül |