AFerrariremek tesztidényt zárt, miközben aMercedesa második hét utolsó napján talált igazán magára. Az első versenyen azonban nem az olaszok, hanem a németek arattak kijózanító győzelmet, majd a diadalmenetük az idény 9. nagydíján szakadt meg.
„Kissé aggódtam. Az első teszthéten még nem, bár a Ferrari igazán lenyűgöző volt, és a pálya szélén állva láthattad, hogy mennek bele az 1-es, a 2-es, illetve a 3-as kanyarba, miközben nagyon erősnek is tűntek, tudtam, hogy érkezik a fejlesztési csomagunk, ami teljesen megváltoztatja az autót"– magyarázta a német gárda csapatfőnöke,Toto Wolff.
JÚLIUS 12., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 11.00–12.30 | |||
2. szabadedzés: 15.00–16.30 | |||
JÚLIUS 13., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés:12.00–13.00 | |||
Időmérő:15.00–16.00 | |||
JÚLIUS 14., VASÁRNAP | |||
Futam:15.10–17.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Július 28., 15.10 | 64. Német Nagydíj | ||
Augusztus 4., 15.10 | 34. Magyar Nagydíj | ||
Szeptember 1., 15.10 | 64. Belga Nagydíj |
„Hétfőn aztán felpakoltuk a kocsira az új elemeket, és nem nagyon működtek. aztán a második napon sem.Ekkor azt hittük, nagy probléma van, azonban a harmadikon az autó hirtelen elkezdett működni.A negyediken pedig a Ferrari köridejeivel voltunk egy szinten. Ez volt az első olyan nap a tesztidényben, amikor azt éreztük, jó irányba megyünk"– tette hozzá.
A Ferrari remek tesztidényét tehát nem követte győzelem az idény első nagydíján, Melbourne-ben. Ám akkor sok szakértő a pálya karakterisztikájának tudta be a Mercedes diadalát ésBahreinbenvalóban meg is mutatkozott a Ferrari ereje. Az olaszok mindhárom szabadedzésen, illetve az időmérő mindegyik szakaszában a leggyorsabbnak bizonyultak, a Charles Leclerc, Sebastian Vettel kettős így kisajátította az első rajtsort a futamra.
Az ünneplés azonban elmaradt másnap, aFerrari hiába haladt sokáig a kettős győzelem felé,a monacóit azautó meghibásodásafosztotta meg a sikertől, míg a németvezetői hibátkövetett el, és több pozíciót vesztetta kényszerű bokszkiállással.
„A Ferrari elvesztette a lendületét a bahreini vereség után.Azövék volt a leggyorsabb autó és Leclerc-rel győzelmet kellett volna aratniuk. Ezt követően Azerbajdzsánban hiába volt Charles a leggyorsabb a pályán, az időmérőn összetörte a kocsiját, míg Montrealban hiába vezette végig a futamot Sebastian, a büntetése az első helyébe került.Ezek az esetek is jól mutatják, mennyire másképp is alakulhattak volna a versenyek, ha csakis a nyers teljesítményt vesszük alapul"– emelte ki az osztrák.
A Ferrari 135 pontos hátrányban áll a második helyen a konstruktőri bajnokságban, miközben 59 ponttal előzi meg a harmadik Red Bullt, amikor a mezőny az idény 10. állomására, a Brit Nagydíjra készül.