A Honda után most a Ferrari is előrehozza a továbbfejlesztett erőforrásának bevetését, ám míg a japánok a megbízhatósági problémák miatt, addig az olaszok a teljesítményjavulás érdekében változtattak az eredeti programjukon.
MÁJUS 10., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 11.00–12.30 | |||
2. szabadedzés: 15.00–16.30 | |||
MÁJUS 11., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
MÁJUS 12., VASÁRNAP | |||
Futam: 15.10–16.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Május 26. 15.10 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | ||
Június 9. 20.10 | Kanadai Nagydíj, Montreal | ||
Június 23., 15.10 | Francia Nagydíj, Paul Ricard |
Előzetesen ugyanis a 2019-es kiírás hetedik fordulóján, a Kanadai Nagydíjon érkeztek volna a frissített hajtóegységek, aminek taktikai okai is lettek volna, hiszen a mostani, 21 versenyt felölelő idényben összesen három erőforrást használhat fel minden alakulat.
A maranellóiak lemaradása azonban négy futamot követően már 74 pont a Mercedes mögött a konstruktőri vb-összetettben, miközben egy évvel ezelőtt az idény ezen pontján 4 bajnoki egységgel még vezettek is fő riválisuk előtt.
„Egyértelmű a lemaradásunk a bajnokságban, így tisztában vagyunk vele, hogy a fejlesztési verseny kulcsfontosságú lesz idén. Azerbajdzsánban már bevetettünk egy aerodinamikai csomagot, és Barcelonában is lesz néhány újításunk ezen a területen" – kezdte Binotto.
„Ráadásul motorfejlesztéssel is készülünk, és a tervezettnél korábban vetjük be az újat, hiszen a második specifikáció eredetileg Kanadában debütált volna. A Shell pedig a csapattal szorosan együttműködve kifejlesztett egy új kenőanyagot is, ami teljesítménynövekedést hozhat és a frissített hajtóegységekkel használjuk is" – magyarázta.
„Mindez óriási csapatteljesítmény, hiszen mindenki nagyon keményen nyomta, hogy már most alkalmazhassuk ezeket a fejlesztéseket."