F1: gyorsan kellene megoldást találni a „lámpaügyre”

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2019.03.24. 12:36
null
A mezőny végéről nem lehetett látni a lámpákat rendesen (Fotó: AFP)
Váratlan problémával kell szembenéznie a Formula–1-es viadaloknak otthont adó versenypályáknak az idei Ausztrál Nagydíj után: a mezőny végéről induló pilóták ugyanis nem látták a rajtlámpákat az idei szezonra  megnövelt méretű hátsó szárnyak miatt. Gyorsan kellene találni megoldást, mert közeleg a Bahreini Nagydíj rajtja.

Meglepő problémáról számolt be több, Ausztráliában a mezőny végéről rajtoló pilóta a múlt hétvégi szezonnyitó futam után. Robert Kubica elmondta, hogy nem látott túl sokat a rajtlámpákból.

„Az első lámpát láttam, a többit nem. A McLaren hátsó szárnya eltakarta őket. Egy picit megijedtem, hogy most akkor mi fog történni, de a rajtnak ezzel a részével végül nem volt gond” – fogalmazott a lengyel, akinek az első kanyar után leszakadt az első szárnya, így a kör végén a bokszba kellett hajtania egy orrkúpcserére.

15. BAHREINI NAGYDÍJ
MÁRCIUS 29., PÉNTEK
1. szabadedzés: 12.00–13.30
2. szabadedzés: 16.00–17.30
MÁRCIUS 30., SZOMBAT
3. szabadedzés: 13.00–14.00
Időmérő: 16.00–17.00
MÁRCIUS 31., VASÁRNAP
Futam: 17.10–19.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Április 14., 8.10 Kínai Nagydíj, Sanghaj
Április 28., 14.10Azeri Nagydíj, Baki
Május 12. 15.10Spanyol Nagydíj, Barcelona

Szintén nem látta a lámpákat a Kubicánál három hellyel előrébbről rajtoló Pierre Gasly. A franciát Danyiil Kvjat Toro Rossója akadályozta a kilátásban, ráadásul ő egyet sem látott a rajtlámpák közül, így csak a körülötte lévőkre reagálva tudott elstartolni.

A futam után a problémát az érintettek jelezték a versenyigazgatóságnak, ahonnan azt a visszajelzést kapták, hogy mindenképpen megvizsgálják a problémát.

Nos, azóta kiderült, lesz változás, már a Bahreini Nagydíjra kitalálnak valamilyen megoldást a szervezők.

A problémát egyébként az idei évre megnövelt méretű hátsó szárnyak okozták, a tavalyinál 10 centivel szélesebb, és hét centivel magasabb hátsó légterelők pont annyival lettek nagyobbak, hogy a mezőny végéről indulók elől eltakarják a rajt/célvonal fölött elhelyezkedő lámpasort.

A megoldást egyébként az jelentheti, hogy visszaépítik a 2016-os idény után a rajtrács felénél elhelyezett második lámpasort, amelyet az akkori szabálymódosítások után leszereltek az egyes pályákon, mondván, nincs már rá szükség.

A probléma egyébként most azért üthette fel a fejét a mezőny végén, mert tavaly a halo miatt csökkentették a jelenleg egy sor lámpa magasságát a rajtrács elején, éppen ezért a magasabbra visszaépítése ennek a sornak nem jöhet szóba, mert akkor meg a halótól nem látják a pilóták a lámpát.

Mindenesetre a jövő hét végéig elő kell rukkolni valami megoldással, mert akkor rendezik a Bahreini Nagydíjat.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik