F1: 20 000 helyett 15 millió euró? Az FIA talán elszámolta magát

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.11.07. 14:15
A tervek szerint szélesebb, közel kétméteres első szárnyak érkeznek 2019-ben, a csapatok szerint azonban semmi értelme nincs az új elemnek, ráadásul igencsak megnöveli a költségeiket. Míg a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) 20 000 eurónak tartja az új első szárny megtervezésének költségeiket, a Red Bull szerint ez az összeg akár a 15 millió eurót is elérheti.

Az előzések számának növekedése miatt 2019-ben újtípusú első szárnyak kerülnének fel az autókra. Ami a méreteket illeti, 22.5 cm-rel szélesebbek lesznek és 2.5 cm-rel mélyebbre kerülnek – az első szárny szélessége így 1.8 méter lesz.2019-ben újtípusú első szárnyak kerülnének fel az autókra. Ami a méreteket illeti, 22.5 cm-rel szélesebbek lesznek és 2.5 cm-rel mélyebbre kerülnek – az első szárny szélessége így 1.8 méter lesz.

Továbbá az elemet leegyszerűsítik, ám ezek a változások mégis nagy kihívás elé állítják a tervezőket és a mérnököket. Pedig a cél éppen az lenne, hogy kevésbé összetettek és bonyolultak legyenek a szárnyak.

Andy Green, a Force India technikai igazgatója attól tart, hogy az eddigieknél nehezebb dolga lenne a hátul autózó versenyzőnek, ami éppen nehezebbé tenné az előzést, míg Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója elárulta: az előzetes szimulációik alapján nincs értelme a módosításnak, csak felesleges pénzkidobás lenne az új szárny megtervezése.

A Red Bullnál egyébként ki is számolták, hogy mindez akár 15 millió euróval megdobhatja a költségeiket, ugyanis nemcsak az első szárnyat, de sok már aerodinamikai elemet is át kellene tervezni – így nem túl reális az FIA szerint 20 000 eurósnak titulált többletköltség.

Legfrissebb hírek

Piastri a vereség ellenére is elégedett; Verstappen szerint a Red Bull egyszerűen gyenge Brazíliában

F1
13 órája

Norrisé a rajtelsőség Antonelli és Piastri előtt; Verstappen hatodik a brazíliai sprintidőmérőn

F1
16 órája

A McLaren az élen, a Red Bull és a Ferrari a mezőny végén a brazíliai nyitányon

F1
21 órája

Colapinto megmenekült – 2026-ban is az Alpine versenyzője lesz

F1
21 órája

Eső, sprint... káosz? Hogyan alakítja át a bajnoki küzdelmet a Sao Pauló-i Nagydíj?

F1
2025.11.06. 17:06

Közös lista: minden idők tíz legjobb Formula–1-es pilótája

F1
2025.11.03. 17:55

Wéber Gábor: Felipe Massa pere nem a világbajnoki címről, hanem 80 millió dollárról szól

F1
2025.11.02. 10:28

Leclerc imádkozott, majd örült a dobogónak, Hamilton viszont értetlenkedett a büntetése miatt Mexikóban

F1
2025.10.27. 19:45
Ezek is érdekelhetik