![](https://cdn.nemzetisport.hu/2025/02/R_ZPNs5g6p1-nWnXzwlha90jnNDYEpL3FOkH6h3rTyQ/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzVlYWExNTg2MDY2ZjRlNTQ4MmVmMGFhZTMzNWIzN2Uy.webp)
Miután az előző hétvégén, Szuzukában több probléma is előjött a Toro Rossónál az új Honda-erőforrással kapcsolatban, Austinban úgy döntöttek, hogy néhány elemből újat szerelnek be Pierre Gasly és Brendon Hartley autójába.
Gasly már az első austini szabadedzésen az új erőforrással ment, ám Hartley csak a szombati, harmadik tréningre kapja meg a frissebb elemeket. Előbbi egyébként új belső égésű motort – amely már a hetedik a megengedett három helyett –, turbófeltöltőt és MGU-H-t kap, míg Hartleynál egyelőre nem biztos, mely elemeket kell cserélni. Gasly biztosan, az új-zélandi valószínűleg a rajtrács végéről kezdi meg a vasárnapi futamot.
A Honda az Orosz Nagydíjra készült el továbbfejlesztett erőforrásával, a szocsi viadalra Gasly és Hartley is bevállalta az ebből fakadó rajtbüntetéseket. Ennek a motorszállító hazai pályáján, Szuzukában meg is lett az eredménye – legalábbis az időmérőn, melynek harmadik szakaszába mindkét pilóta bejutott. A versenyen azonban egyikőjük sem szerzett pontot.