A Ferrari győzelemmel nyitotta a Formula–1 2018-as szezonját, és egészen a Belga Nagydíjig úgy tűnt, hogy az olasz gárda számít a nagyobb esélyesnek mindkét bajnokságban annak ellenére is, hogy a nyári időszakban Lewis Hamilton futott meglehetősen jó sorozatot.
OKTÓBER 19., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:47.502 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:48.716 |
OKTÓBER 20., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1.33.797 |
időmérő: 1. Hamilton 1.32.237 |
OKTÓBER 21., VASÁRNAP |
A verseny: 1. Räikkönen 2. Verstappen 3. Hamilton |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Október 28., 20.10:Mexikói Nagydíj |
November 11., 18.10:Brazil Nagydíj |
November 25., 14.10:Abu-dzabi Nagydíj |
Ugyanis a Ferrari olyan Grand Prix-ken szenvedett vereséget, melyeken favoritnak számított: Németországban Sebastian Vettel az élről ütötte ki saját magát, Magyarországon pedig az időmérőre megérkező eső húzta át a maranellóiak számításait. A német aztán Olaszországban, Japánban és múlt hétvégén, Austinban is hasonlóképpen hibázott: támadás közben megforgott, amiért rendre a mezőny hátsó részéből volt kénytelen visszakapaszkodni.
Ráadásul a Ferrari fejlesztései is zsákutcába futottak, míg a Mercedesé szinte kivétel nélkül beváltak, ez pedig odáig vezetett, hogy Vettel lemaradása 70 pontra nőtt a vb-összetettben a listavezető Hamiltonnal szemben, amikor egy pilóta már csak 75 pontot szerezhet meg maximálisan. Vagyis a britnek – függetlenül riválisa eredményeitől – csupán 5 pontot kell bezsebelnie a hátralévő három versenyen ahhoz, hogy bebiztosítsa az ötödik címét.
„Egy olyan hétvégén, melyen Kimi Räikkönen megmutatta, a Ferrari újra nagyon gyors, a garázs másik oldalán Vettel megint hibázott. Először pénteken kisebb figyelmetlenség miatt nem lassított le időben a piros zászlós jelzés alatt, amiért egy 3 rajthelyes büntetéssel fizetett, aztán a futamon megint egy Red Bull-lal találkozott össze, amiből megint ő jött ki rosszabbul" – hasonlította össze Ross Brawn az olasz gárda pilótáinak a nagydíját.
„Ez egy újabb elvesztegetett lehetőség volt arra, hogy csökkentse a hátrányát a vb-összetettben, főleg ha megnézzük, Kimi mire volt képes ugyanazzal az autóval. Nem akarok Vettelre mutogatni, de ezeket az incidenseket már nem tekinthetjük véletlennek, sokkal inkább azt mutatják, hogy nem érzi igazán jól magát a bőrében" – emelte ki, majd azt is megosztotta, mit gondol Vettel és az istálló idei teljesítményéről.
…az első hétben végez. |
..Vettel nem nyer. |
„Eléggé bosszantó, hiszen már az első futamtól fogva nagyon versenyképes autót adtak neki. A hibridéra kezdete óta domináló Mercedes eközben először találta magát egy ilyen erős ellenféllel szemben, amiért minden eddiginél jobban kellett nyomniuk a fejlesztéseket. Most pedig ott tartunk, hogy lassan minden remény szertefoszlik arra, hogy Maranellóban újra egyéni címet ünnepeljenek, hiszen már csak a matekozás maradt számukra" – magyarázta, és azt is elárulta, mit kell tennie a Ferrarinak ahhoz, hogy a jövőben újra visszatérjen a vb-cím útjára.
„Az elsődleges feladatuk az, hogy rájöjjenek, miként tudják segíteni Vettelt abban, hogy megmutathassa milyen nagy tehetség rejlik benne. Hiszen nem hiába lesz valaki négyszeres világbajnok, és Sebastian határozottan nem felejtette el, miként is kell versenyeket nyerni."
„Egy olyan bonyolult sportágban, mint a Formula–1, csak akkor érheted el a célodat, ha a kirakós minden egyes darabja a helyén van. Ha csak egyetlen egy darab is hiányzik, akkor minden más veszélybe kerül" – zárta a gondolatait a királykategória ügyvezető igazgatója.