Nagyon úgy fest, hogy nem valósulhat meg a Formula–1-es Haas csapat dán pilótája, Kevin Magnussen élete álma, és mégsem szerepelhet 2020-tól hazai közönség előtt. Még tavaly júliusban számoltunk be róla, hogy a Lotus és a Renault-istálló korábbi szponzora, a Saxo Bank alapítója, Lars Seier Christensen vezette üzletemberek egy csoportjának terve, hogy Koppenhága 2020-tól Formula–1-es futamnak adjon otthont.
Több lehetséges vonalvezetést is kitaláltak a szervezők, a végső befutó cikkünk alján látható. A német pályatervező, Hermann Tilke által is véleményezett, 4.5 km hosszú aszfaltcsík Koppenhága belvárosában két hídon is áthaladt volna, egyszer egy aluljáróban saját magát is keresztezte volna, és elhaladt volna a dán Parlament épülete, a Tivoli park, és a belváros több ikonikus pontja előtt is. A menetiránya az óramutató járásával ellentétes lett volna. |
Péntekre aztán kiderült: az állami támogatás dacára valószínű, hogy mégsem lesz a projektből semmi, mert a dán főváros vezetősége nem hajlandó anyagilag hozzájárulni a verseny megrendezéséhez.
„Az állam vállalja az anyagi megterhelést a futam megszületése érdekében, ám ennek a támogatásnak csak akkor lehet realitása a részünkről, hogy a rendezvénynek otthont adó város is beszáll a költségekbe. Így van ez minden, hazánkban rendezendő nagyobb sportesemény kapcsán” – árulta el Kristian Jensen pénzügyminiszter még júniusban a Politiken című lap hasábjain.
Mára aztán kiderült, hogy „Koppenhága városa nem áll anyagilag a projekt mögé, így a szervezők elvetették a futam megrendezésének a tervét” – számolt be róla pénteken Jensen.
A történelmi hűség kedvéért jegyezzük meg, hogy Dániában már rendeztek F1-es futamot – kettőt is, igaz, egyik sem tegnap volt. Még 1961-ben és 1962-ben a Roskilde Ring rövid, mindössze 1200 méter hosszú pályája fogadta a mezőnyt két, világbajnoki pontversenyen kívüli futamon. Mind a kétszer Lotus diadalmaskodott, előbb Stirling Moss, majd Jack Brabham.