A szabadedzések alapján úgy tűnt, hogy ez a Ferrari hétvégéje lehet, a szombati időmérőn mégis Hamiltoné lett a pole pozíció. A versenyt megelőzően azonban kicsit sem lehetett nyugodt a címvédő, hiszen tudni lehetett: a Ferrari és különösen Sebastian Vettel az első körtől nagy veszélyt jelenthet Hamilton sikerére. Ez be is igazolódott, hiszen a szintén négyszeres világbajnok az első körben átvette a vezetést, s azután egyszerűen utolérhetetlen volt. Idei 5., pályafutása 52. győzelmét aratta, amivel megelőzte a legendás Alain Prostot a legtöbb elsőséget számláló listán.
„Több győzelmem van, mint Alainnek, hűha– döbbent rá Vettel. – Nagyon jól sikerült a rajtom, de utána nem vagyok benne biztos, hogy Lewis látott engem, mert eléggé letolt balra. Tudtam, hogy később, a dombon felfelé meglesz a lehetőségem az előzésre. Azt hiszem, hogy jól időzítettem. Később viszont bejött a biztonsági autó, és a másik oldalra kerültem. Jól sikerült az újraindítás és az egyes kanyar kijárata. A hátszél miatt trükkös volt ott fékezni, utána viszont sima versenyem volt. Lewis keményen nyomta az első etap végéig, de a másodikon kicsit jobban irányítás alatt tudtam tartani a tempót. Nagyszerű volt a hétvége. Nagyon élveztem a futamot, versenyezni ezen a pályán mindig nagyon jó, főleg egy erős autóban. Várom már a következő hetet.”
Lewis Hamilton nem tudta győzelemre váltani a pole pozíciót Belgiumban, ám úgy véli: Vettel és a Ferrari teljesítményét elnézve ez nem nagy meglepetés. A Mercedes versenyzője a biztonsági autós fázis utáni újraindításkor reménykedhetett kicsit abban, hogy visszaáll az élre, de erről is hamar le kellett mondania.
„Minden tőlem telhetőt megtettem a versenyen, és azt hittem, hogy jól teljesítettem ezen a hétvégén – mondta a futamot követően kissé csalódottan a brit. – Seb úgy előzött meg, mintha nem is lettem volna ott ezen a versenyen. Annyira keményen kellett nyomnunk, amennyire csak tudtunk, hogy rájöjjünk, el tudjuk-e még kapni. Csak ennyit tudok mondani. Azt hiszem, hogy a biztonsági autó után el tudtam volna menni mellette, de az egyenesben úgyis visszaelőzött volna. Van néhány trükkös dolog az autóján.”
AUGUSZTUS 24., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:44.358 |
2. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:43.355 |
AUGUSZTUS 25.,SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:42.661 |
időmérő edzés: 1. Hamilton 1:58.179 |
AUGUSZTUS 26.,VASÁRNAP |
verseny: 1. Vettel 2. Hamilton 3. Verstappen |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Szeptember 2., 15.10:Olasz Nagydíj |
Szeptember 16., 14.10:Szingapúri Nagydíj |
Szeptember 30., 13.10:Orosz Nagydíj |
Az utolsó mondat persze sokak fülét megütötte, és a verseny utáni sajtótájékoztatón meg is kérdezték Hamiltontól, hogy értette a trükközést.
„Mindannyiunk autóján vannak trükkös dolgok, de ez csak egy szó a különleges dolgokra. Nem tudtam, mi van az autójukon, és nem mondom, hogy bármi illegálisat csinálnak. Egyszerűen felülmúltak a mai napon. Talán vannak olyan elemek az autójukon, amik nekünk nincsenek, de ez fordítva is így van. Ki kell találnunk, hogy mijük van, és azon kell javítanunk” – tisztázta a korábban elmondottakat a négyszeres világbajnok.
Jól sikerült a rajt Max Verstappen számára, és hamar maga mögé utasította a két Force India-versenyzőt is, a verseny nagy részében így senkitől sem zavartatva autózott a harmadik helyen. A holland élvezhette mellesleg leginkább hazai közönség támogatását, ugyanis rengetegen érkeztek a közeli Hollandiából miatta.
„Nagyon boldog vagyok, amiért a dobogón állhatok itt. A rajt kaotikus volt. Szerencsére a belső íven voltam, így kimaradtam a balhéból. Ezután az egyenesben el tudtam menni Grosjean mellett, nem sokkal később Ocon mellett is. Ez a Formula–3-as időkre emlékeztetett – utalt Verstappen arra, mikor még az alsóbb kategóriában csatázott Oconnal. – Miután Pérezt is letudtam, képes voltam a magam versenyét futni. Jónak éreztem az autót, és jól is teljesített, de sajnos túl lassúak vagyunk ezen a pályán, ezen nem tudunk változtatni. Elértük azt az eredményt, ami a maximumot jelentette a mai napon. Sajnos az eső sem jött, de jó volt dobogón állni a sok holland rajongó előtt.”
Mindössze kilenc körig tartott Kimi Räikkönen számára a Belga Nagydíj, a Ferrari versenyzőjét a később a futamot szintén idő előtt befejező Ricciardo találta el hátulról. Räikkönen a kiesése után elmondta, hogy mit érzett, bár akkor még kissé értetlenül állt a helyzet előtt.
„Nem tudom, hogy mi történt a rajtnál, csak annyit, hogy valaki hátulról meglökött, ezután azonnal defektet kaptam – mesélte a finn. – A hátsó szárnyam és a padlólemezem is jelentősen sérült, ettől kezdve nem tudtam gyorsan menni, a DRS pedig folyamatosan nyitva maradt. Nehéz volt miatta a pályán maradni, így nem volt értelme folytatni. Túl nagy volt a sérülés, ezért úgy döntöttünk, hogy inkább visszatérünk a garázsba.”
Az ütközés másik elszenvedője, Daniel Ricciardo sem pontosan érti, mi történt, és bár a felelősséget elismeri, úgy érzi, ő is csak egy láncreakció része volt. Az ausztrál mellesleg Olaszországban mindenképp hátrányból indul, ugyanis a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner bejelentette: erőforráselemek cseréje miatt Ricciardo biztosan a rajtrács végéről rajtol Monzában.
„Nem tudom pontosan, hogy mi történt a rajtnál. Ütést éreztem, majd csak arra emlékszem, hogy megcsúsztam, és eltaláltam Kimit hátulról – emlékezett vissza az ausztrál. – Ez egyszerűen egy első kanyaros incidens volt, és bocsánatot kérek Kimitől, ha a kiesése miattam történt. Abban viszont biztos vagyok, hogy minden mögülem indult, és az egész láncreakció volt. A hátsó szárny cseréje után is volt még némi sérülés az autómon, a szerelőimnek hamar kellett megoldaniuk a problémát. Meg tudtunk előzni néhány autót, azonban nem voltunk túl gyorsak és csak köröztünk.”
Valtteri Bottas rajtbüntetés miatt a rajtrács végéről volt kénytelen indulni, ráadásul a start sem sikerült túl jól a finn számára, összeütközött Szergej Szirotkinnal, ennek következtében a bokszba kellett hajtania, hogy lecseréljék a sérült első szárnyát. Bottast az ütközésért a futamot követően megbüntették, ám negyedik helyét így is megtartotta – ezzel a pozícióval elégedett a Mercedes versenyzője.
„A célunk ma az volt, hogy limitáljuk a veszteséget, és ez jól is sikerült – vélekedik Bottas. – Reménykedtem benne, hogy lesz lehetőségem dobogóra állni, de az egyes kanyarban ütköztem, amitől megsérült az első szárnyam. Ezután a negyedik hely volt a maximum, amit elérhettünk, ez viszont nem rossz eredmény, ha azt nézzük, hogy a tizenhetedik pozícióból rajtoltam. Eléggé élveztem a vezetést ma, mivel sok autót sikerült megelőznöm. A kedvencem talán az volt, amikor az Eau Rouge-ban előztem, az nagyon élvezetes volt. Sajnos nem tudtunk ma nyerni, de több pontot szereztünk, mint a Ferrari, ez pozitív.”
Fernando Alonso a 2012-es Belga Nagydíj után ismét hatalmas rajtbalesetbe került Spában. A spanyolba Nico Hülkenberg ment bele hátulról, akinek kerekei blokkoltak, Alonso McLarenjét gyakorlatilag átlökte Charles Leclerc autóján. A balesetben szerencsére senki sem sérült meg, ami részben az idei szezon előtt bevezetett glóriának köszönhető. Alonso maga is ennek az elemnek tulajdonítja, hogy nem lett nagyobb baj, és egyértelműen Hülkenberget okolja az ütközésért.
„Nehéz megértenem, hogy lehet ennyire elrontani a féktávot – mondta a kétszeres világbajnok. – Akkora sebességgel érkezett, hogy lehetetlen volt bevenni a kanyart. A pozitív oldala, hogy legalább mindhárman jól vagyunk, még Charles is. Átrepültem az autóján, így nagyon jó volt, hogy ma már ott van a glória az autókon. Megnézve a visszajátszást, ez segített rajta. Én is örültem, hogy ott a glória az autómon, nem kell bizonyítanunk, hogy ez jó dolog.”
Bottashoz hasonlóan Hülkenberget is megbüntették baleset okozásáért.Ezekről bővebben ide kattintva olvashatnak!
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:23:34.476 | |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 11.061 mp h. | |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 31.372 mp h. | |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:03.605 p h. | |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point Force India | 1:11.023 p h. | |
6. | Esteban Ocon | francia | Racing Point Force India | 1:19.520 p h. | |
7. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:25.953 p h. | |
8. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:27.639 p h. | |
9. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:45.892 p h. | |
10. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1 kör h. | |
11. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1 kör h. | |
12. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
13. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
14. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
15. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 28 | feladta | |
Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 8 | feladta | |
Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 0 | karambol | |
Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 0 | karambol | |
Nico Hülkenberg | német | Renault | 0 | karambol |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 5 | 10 | 12 | 231 |
2. | Sebastian Vettel | 5 | 8 | 12 | 214 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 8 | 10 | 146 |
4. | Valtteri Bottas | – | 5 | 11 | 144 |
5. | Max Verstappen | 1 | 5 | 9 | 120 |
6. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 8 | 118 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 8 | 52 |
8. | Kevin Magnussen | – | – | 8 | 49 |
9. | Fernando Alonso | – | – | 8 | 44 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 6 | 40 |
11. | Esteban Ocon | – | – | 7 | 37 |
12. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 8 | 30 |
13. | Pierre Gasly | – | – | 4 | 28 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 4 | 27 |
15. | Charles Leclerc | – | – | 5 | 13 |
16. | Stoffel Vandoorne | – | – | 3 | 8 |
17. | Marcus Ericsson | – | – | 4 | 6 |
18. | Lance Stroll | – | – | 1 | 4 |
19. | Brendon Hartley | – | – | 2 | 2 |
1. | Mercedes | 375 |
2. | Ferrari | 360 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 238 |
4. | Renault | 82 |
5. | Haas-Ferrari | 76 |
6. | McLaren-Renault | 52 |
7. | Toro Rosso-Honda | 30 |
8. | Alfa Romeo Sauber | 19 |
9. | Racing Point Force India | 18 |
10. | Williams-Mercedes | 4 |