Lewis Hamilton csak az utolsó percekben hagyta el a Mercedes bokszát a Német Nagydíj harmadik szabadedzésén, amelyet szinte teljesen elmosott az eső. Egyes hírek szerint azonban a brit akkor se nagyon hajtott volna a pályára, ha száraz körülmények között zajlik a tréning, ugyanis nem érezte jól magát.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:13.525 |
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:13.085 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:34.577 |
időmérő edzés: 1. Vettel 1:11.212 |
VASÁRNAP |
15.10: a verseny (67 kör, 306.458 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Július 29.,15.10:Magyar Nagydíj |
Augusztus 26., 15.10:Belga Nagydíj |
Szeptember 2., 15.10:Olasz Nagydíj |
Csapata viszont cáfolta a fenti feltételezést, közleménye alapján a brit elég jól volt ahhoz, hogy autóba üljön.
A címvédő aztán az időmérőn többször is megjárta a pálya szélét, egyszer pedig rendkívül szerencsétlenül tért vissza a hockenheimi nyomvonalra, gépe négy komolyabb ütést is kapott. Az igazi dráma azonban ezután következett, amikor rádión jelezte a versenymérnöke, hidraulikus problémát észleltek, így azonnal állítsa le a Mercedesét, hogy ne szenvedjen kárt az erőforrása.
Közben a váltója is megadta magát, miután négyesben ragadt. A brit először elkezdett lassan visszaevickélni a depóba, de az autó a második szektorban leállt, a pilóta pedig kiszállt belőle és megpróbálta saját maga visszatolni, hátha megoldják a második szakasz kezdetéig a problémát, erre azonban esélye sem volt.
A Mercedes később megerősítette, a leállítás azért volt szükségszerű, hogy elkerüljék, Hamilton hasonló meghibásodást szenvedjen, mint ami Valtteri Bottas osztrák futamának a végét jelentette.
Hamilton drámája:
A vb-összetett második helyezettje végül a 14. pozícióban zárta a kvalifikációt, azonban a W09-ben nagy valószínűséggel ki kell cserélni a váltót, ami 5 helyes rajtbüntetést jelentene, és még az sem biztos, hogy az erőforrás megúszta az esetet.
„Elég nehéz most bármit is mondani. Viszont ezek a dolgok megtörténnek, és ilyenkor nem tehetsz mást, mint hogy megpróbálod összeszedni a gondolataidat, és kiűzöl onnan minden negatív energiát, hogy másnap újra a legjobbadat tudjad nyújtani" – mondta csalódottan Hamilton.
„A holnap egy új nap, egy újabb lehetőség a szárnyalásra. Mindent bele fogok adni, hogy annyira felzárkózzak, amennyire csak lehetséges, azonban a mostani visszakapaszkodás nem olyan lesz, mint a silverstone-i volt. Szerintem pár pontot szerezhetek holnap, de igazán nem tudom, mi lehet a cél."
A címvédő arra a felvetésre is felelt, hogy a hibája okozta-e a problémát.
„Nem, már előtte sem volt rendben" – válaszolta a brit, a csapatfőnök, Toto Wolff viszont másképp látja egyelőre.
„Úgy tűnt, mintha megrongálódott volna az autó az ugratás következtében, és ez okozta aztán a hidraulikus szivárgást. Azonban még nem kaptuk vissza a gépet, így nem tudhatjuk, pontosan mi történt" – mondta az osztrák, ám miután a gárda átvizsgálta az autót, kiderült, nem a versenyző volt a hibás.
A Mercedes a hivatalos Twitter-oldalán osztotta meg, hogy Hamilton 1-es kanyarban bemutatott ugratása sokkal inkább volt a hidraulikus meghibásodás következménye, mintsem az oka.
Nico Rosberg, aki a Sky Sports F1-nél tevékenykedik, eközben elmondta, némileg aggódik volt márkatársa testbeszéde miatt.
„Egy kicsit aggódom miatta. Még sosem láttam tőle ezt a fajta testbeszédet. Először Silverstone-ban mutatkozott meg, és most itt is. Hitehagyottság látszott rajta vagy valami ehhez hasonló" – magyarázta 2016 világbajnoka.
„Persze elég nehéz napja van, azonban ez a testbeszéd egyáltalán nem megszokott, ez teljesen új Lewistól."
„A mai eset meglehetősen rosszul jött neki, hiszen Vettel a pole-ban van, az autója szárnyal, és ő a holnapi futam legnagyobb esélyese is, miközben Lewisnak megint a mezőny végéről kell visszakapaszkodnia. Nem lesz könnyű versenye."
Hamilton egyszer már fel tudott zárkózni Németországban, 2014-ben a 20. helyről rajtolva állhatott fel a dobogó alsó fokára.