Miután a rajtnál Lewis Hamilton hibázott, majd utána összeakadt Kimi Räikkönennel, a Mercedes vezetőiben felvetődött a kérdés, hogy vajon a Ferrari szándékosan alakította-e úgy a dolgokat, hogy egyik versenyzője hibája miatt előnybe kerüljön a másik. A verseny után – mely a német győzelmével végződött – Sebastian Vettel megpróbálta azonnal cáfolni az összeesküvés-elméletek gyártóit, és beszélt arról is, mikor a 47. körben megelőzve Bottast újra az élre állt.
„Őrültség lenne belegondolni, hogy bármi, ami ma történt, szándékos volt. Kétlem, hogy Kimi szándékában állt ezt tenni, szóval felesleges is belemenni ebbe – mondta a négyszeres világbajnok. – A biztonsági autó nyilván felrázta a dolgokat, de jó volt csatázni Valtterivel. Őrülten nyomta, de előnyben voltam a gumikat illetően. Így sem volt könnyű elmenni mellette, de sikerült meglepnem. Nem voltam benne biztos, hogy sikerül-e bevennem a kanyart, de végül így történt, szóval jól működött a dolog. Hatalmas köszönet a csapatomnak a támogatásért. Tegnap kissé rosszul éreztem magam, ma viszont sokkal jobb formában voltam, szóval nincs semmi probléma. Nagyon boldog vagyok.”
PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:27.487 |
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:27.552 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:26.722 |
Időmérő edzés: 1. Hamilton 1:25.892 |
VASÁRNAP |
A verseny: 1. Vettel 2. Hamilton 3. Räikkönen |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Július 22., 15.10:Német Nagydíj |
Július 29.,15.10:Magyar Nagydíj |
Augusztus 26., 15.10:Belga Nagydíj |
Először fordult elő 1979 óta, hogy a Formula–1 mezőnyében mindössze egy brit versenyző van, ám az a négyszeres világbajnok Lewis Hamilton. A hazai pályán versenyző Mercedes-pilóta minden támogatást meg is kapott ezen a hétvégén, amiért nem győzött köszönetet mondani, de bocsánatot is kért a hibájáért és azért, hogy csak a második lett.
„Nektek köszönhető, hogy átverekedtem magam a mezőnyön. Továbbra is keményen küzdünk, és higgyetek nekem, nem adom fel – közölte a leintést követően honfitársaival, a helyszínen lévő szurkolókkal. – A Ferrari taktikája érdekes volt, de mindent megteszünk, amit lehet, hogy támadjuk a következő versenyeken. Nagyon hálás vagyok az összes támogatásért, amit itt kaptunk. Ez a szezon legnagyobb versenye, és az itteni a legjobb közönség, szóval sajnálom, hogy nem jött össze a jó eredmény ma. A csapatom nagyszerű munkát végzett, sok támogatást kaptunk, de nagy nyomás is nehezedett ránk.”
Kimi Räikkönenforgatta meg az első körben Hamiltont, ami miatt a brit visszaesett a mezőny végére, míg Räikkönent tíz másodperces időbüntetéssel sújtották. A Ferrari versenyzője a leintést követően elismerte, hogy ő hibázott, és elárulta, mi történt.
„A hármas kanyarban blokkoltak a kerekeim, és mivel mögötte voltam, belecsúsztam Lewis autójába. A megpörgetés az én hibám volt, de néha így alakulnak a dolgok – ismerte el a felelősséget Räikkönen. – Hibáztam, szóval megérdemeltem a büntetést. Miután letöltöttem a tíz másodpercet, tovább küzdöttem. Ez a verseny nem volt egyszerű.”
A biztonsági autó első pályára küldésétől egészen a 47. körig Valtteri Bottas vezette a Brit Nagydíjat, ám Vettelnek kemény próbálkozások után sikerült megelőznie a finnt. Mint utólag elárulta, a gumik fogytak el a Mercedesen, és ez eredményezte azt, hogy Bottas nem tudta maga mögött tartani sem Vettelt, sem később Hamiltont és Räikkönent – így csak a 4. helyen ért célba. Utólag elismeri a finn, hogy jobb lett volna egy újabb kerékcsere.
„Úgy éreztem, hogy mindenképp lehetséges végigmennem – mesélt az előzetes tervekről Bottas. – Az edzéseken nem teljesítettem hosszú etapot a közepes gumikon, de a számításaink szerint jók lettünk volna, mégsem voltunk azok. Utólag könnyű azt mondani, hogy ki kellett volna állnunk, legalább azért, hogy megtartsuk a pozíciót. Kockáztattunk, hogy elsők legyünk, de csak a negyedikek lettünk. Túl sok volt az utolsó öt kör. Tényleg mindent megtettem, hogy elöl maradjak, és időmérős köröket mentem, ettől viszont gyorsabban koptak a gumik. Minden tőlem telhetőt megtettem, de ez sem volt elég.”
Az ötödik helyen ért célba Daniel Ricciardo, akinek a végén még lett volna esélye elkapni az első helyről a negyedikre visszaeső és a gumijaival küszködő Bottast. Az előzés elmaradt, ami mögött a Red Bull versenyzője szerint szintén a gyorsan kopó abroncsok állnak.
„Próbáltam közel kerülni hozzá, de ennél közelebb már nem ment. Elkezdtek meghalni a gumijaim, a tapadás sem maradt meg, amint közel kerültem hozzá. Kicsit trükkös volt követni őt. Várom a következő, szabad hetet, a három verseny alatt, ami mostanában volt, valami nem működött nálunk – mondta a kevésbé sikeres futamokról az ausztrál. – Az utolsó pillanatban cseréltünk kereket, mielőtt bejött volna a biztonsági autó, ami miatt több pozíciót veszítettünk, ez elég balszerencsésen jött ki. Monaco óta nem igazán mennek jól a dolgok, de megpróbálunk ezen fordítani Hockenheimben és Budapesten.”
Sebastian Vettel a 47. körben az élre állt, Max Verstappen számára viszont ebben a körben ért véget a verseny. A hollandot előbb megelőzte csapattársa, Ricciardo, miután megpörgött, majd fel is adta a versenyt – mint azóta kiderült, a brake-by-wire hibásodott meg a Red Bulljában. Verstappen elmondása szerint már a verseny elején is gondja volt a fékekkel.
„Szerencsére nem mentem neki senkinek a rajtnál. Az első körben, a hármas kanyarban, amikor megnyomtam a fékpedált, egyszerűen beesett. Figyelmeztettek, hogy gond van a brake-by-wire-rel. Viszont amint megjavult, elég furcsának éreztem. Általában ilyenkor vége is szokott lenni mindennek – mondta a holland. – Később sikerült gyorsabbnak lennünk, és az egész versenyen jól bántam a gumikkal, mert egy kiállást terveztem. Viszont sajnos jött a biztonsági autó, és ez nem kedvezett nekünk. Az első ilyen után csatáztam Kimivel, ami gyönyörű volt, az viszont nagyon frusztráló, hogy mennyivel lassabbak voltunk az egyenesekben. Még a biztonsági autós korlátozások után is olyan, mintha lassúsági versenyben lettünk volna.”
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:27:29.784 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 2.264 mp h. |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 3.652 mp h. |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 8.883 mp h. |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 9.500 mp h. |
6. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 28.220 mp h. |
7. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 29.930 mp h. |
8. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 31.115 mp h. |
9. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 33.188 mp h. |
10. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 34.129 mp h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 34.708 mp h. |
12. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 35.774 mp h. |
13. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 38.106 mp h. |
14. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 48.113 mp h. |
15. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 6 kör h. |
FELADTÁK | Megtett körök | |||
Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 37 | |
Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 37 | |
Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 31 | |
Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 18 | |
Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Sebastian Vettel | 4 | 6 | 10 | 171 |
2. | Lewis Hamilton | 3 | 7 | 9 | 163 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 8 | 116 |
4. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 7 | 106 |
5. | Valtteri Bottas | – | 4 | 8 | 104 |
6. | Max Verstappen | 1 | 4 | 7 | 93 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 7 | 42 |
8. | Fernando Alonso | – | – | 7 | 40 |
9. | Kevin Magnussen | – | – | 6 | 39 |
10. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 7 | 28 |
11. | Esteban Ocon | – | – | 5 | 25 |
12. | Sergio Pérez | – | 1 | 3 | 23 |
13. | Pierre Gasly | – | – | 3 | 19 |
14. | Charles Leclerc | – | – | 5 | 13 |
15. | Romain Grosjean | – | – | 1 | 12 |
16. | Stoffel Vandoorne | – | – | 3 | 8 |
17. | Lance Stroll | – | – | 1 | 4 |
18. | Marcus Ericsson | – | – | 2 | 3 |
19. | Brendon Hartley | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Ferrari | 287 |
2. | Mercedes | 267 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 199 |
4. | Renault | 70 |
5. | Haas-Ferrari | 51 |
6. | Force India-Mercedes | 48 |
7. | McLaren-Renault | 48 |
8. | Toro Rosso-Honda | 20 |
9. | Sauber-Ferrari | 16 |
10. | Williams-Mercedes | 4 |