Véleménye szerint azóta, hogy 2013-ban átvette az istálló mindennapi munkájának irányítását, még soha nem volt akkora a nyomás rajta, mint az idén. A brit csapat három év alatt az utolsó helyre csúszott vissza a konstruktőri világbajnokságban a harmadikról, jelenleg mindössze négy pontja van. Mint mondta, tavaly olyan változtatásokat hajtottak végre, amelyektől azt remélték, előreviszik a csapatot, de „sajnos még annál is hátrébb" csúsztak, mint amit elképzelhetőnek tartott.soha nem volt akkora a nyomás rajta, mint az idén. A brit csapat három év alatt az utolsó helyre csúszott vissza a konstruktőri világbajnokságban a harmadikról, jelenleg mindössze négy pontja van. Mint mondta, tavaly olyan változtatásokat hajtottak végre, amelyektől azt remélték, előreviszik a csapatot, de „sajnos még annál is hátrébb" csúsztak, mint amit elképzelhetőnek tartott.
A The Times szerint a Williams autóiban vannak a legjobb, a Mercedestől származó motorok, az aerodinamikával azonban úgy tűnik, komoly gondok vannak. Ebből három másodperces hátrányuk származik. Claire Williams állítja, azonosították a hibákat, szurkolóik pedig nyugodtak lehetnek afelől, hogy mindent megtesznek a kijavításukra.
A csapat számára kulcsfontosságú kérdés a költségvetés. A Formula–1 új tulajdonosa, a Liberty Media a hírek szerint azt tervezi, hogy 150 millió dolláros plafont vezet be, Claire Williams pedig támogatja ezt. Hozzátette azonban, hogy az istállót nem fenyegeti annak veszélye, hogy be kelljen zárnia, csődközelben sincsenek, de szerinte szükség van a felelős gazdálkodásra.
A Williams idei büdzséjét azt a célkitűzést szem előtt tartva tervezték, hogy a csapat megszerzi az ötödik helyet a világbajnokságban. Egyelőre viszont úgy tűnik, utolsók lesznek, emiatt pedig jelentős pénzjutalomtól esnek el. Főszponzoruk, a Martini ráadásul bejelentette, nem újítja meg az év végén lejáró szerződésüket, új támogató pedig nincs a láthatáron.
A csapat két pilótája, Lance Stroll és Szergej Szirotkin jelentős összeget fizet azért, hogy ők vezessék a Williamseket, Stroll esetében azonban egyre többen emlegetik, hogy továbbáll a Force Indiához, amelyben értesülések szerint milliárdos édesapja, Lawrence Stroll többségi tulajdont szerzett.
A „fizetős" pilótákkal kapcsolatos bírálatokra reagálva Claire Williams azt mondta, mindenáron biztosítani akarja a csapat fennmaradását, a náluk dolgozó ezer ember megélhetését, nem fog elnézést kérni, amiért ilyen pilótái vannak.
Az 1977-ben Frank Williams és Patrick Head által alapított csapat a 2012-es spanyolországi nagydíj óta nem nyert versenyt, pedig összességében a sportág harmadik legsikeresebb istállója a Ferrari és a McLaren után: 114 győzelme van. Kilencszeres konstruktőri világbajnok, ebből ötöt az 1990-es években szerzett. Pilótái között volt egykor Ayrton Senna, Damon Hill vagy Nigel Mansell.
Jacques Villeneuve, az eddigi utolsó, 1997-es világbajnok a Williams színeiben, a napokban azonban azt mondta: úgy véli, befellegzett az istállónak. Az elmúlt évek vergődéseiért pedig a csapatvezetést és a rossz pilótaválasztást tette felelőssé.
„Rendbe hozzuk a dolgokat, mert nincs más út. Versenyeznünk kell tovább" – jelentette ki Claire Williams. A csapatalapító 42 éves lánya nyaranta már iskolás korában az istállónál dolgozott. 2000-ben sajtós gyakornokként került főállásba, 2002-ben, majd azt követően többször is előléptették, öt éve helyettes csapatfőnökké nevezték ki.
„A családom bízott meg ezzel, nem hagyhatom cserben őket" – mondta.