A Formula–1 2019-es versenynaptárában még akadnak kérdőjelek, a Liberty Media viszont egy ideje már azon dolgozik, hogy az austini Amerikai Nagydíj mellett még egy versenyt rendezzenek az Egyesült Államokban. A befutónak Miami tűnt e tekintetben, a floridai városban egy utcai pályát alakítanának ki a futam helyszínéül, ám az első tervek nem igazán nyerték el a rajongók, sőt a versenyzők tetszését sem.
A hétvégi Német Nagydíjon ezért elindult a pletyka, mely szerint az előzetes tervekkel ellentétben jövőre mégsem rendeznének versenyt Miamiban, ezt Sean Bratches, a Formula–1 kereskedelmi ügyekért felelős vezetője nemrégiben meg is erősítette.
„Szerettük volna, ha 2019-ben Miamiban versenyez a mezőny, de mindig ott volt az a tényező, hogy nem lehetséges a lehető legjobb, kerék a kerék elleni élményt nyújtani a rajongóinknak, versenyzőinknek és a csapatoknak a rendelkezésre álló idő alatt. Ez most beigazolódott a 2019-es miami versennyel kapcsolatban. Ennek ellenére hosszú távban gondolkodunk, és a helyi hatóságok tanácsára úgy döntöttünk, hogy a 2020-as Miami Nagydíjról szóló szerződéskötést a nyár későbbi részére halasztjuk” – számolt be a döntésről az amerikai szakember.
A floridai verseny tervét tehát egyáltalán nem vetette el a Liberty Media, 2020-ban vélhetően helyet kap a versenynaptárban a Miami Nagydíj. Ezzel úgy tűnik, hogy az idei szezonnal ellentétben jövőre 21 helyett csak 20 versenyt rendeznek.
„Mindig elmondtuk, hogy azt illetően nem kötünk kompromisszumot, hogy a lehető legjobb versenyt rendezzük az embereknek Miamiban, vagy annak az 1.8 milliárd rajongónak, aki évente nézi az F1-et világszerte – szögezte le Bratches. – Ha ez azt jelenti, hogy várnunk kell 2020-ig, akkor ez még mindig jobb, mint megegyezni egy kevésbé optimális pályáról csak azért, hogy összehozzuk a megállapodást.”
„Elkötelezettek vagyunk, hogy terjeszkedjünk az Egyesült Államok és különösen Miami felé, ezzel elvigyük a fantasztikus sportágunkat egy ilyen ikonikus városba októberben, a Formula–1-es fesztivál keretében. Ezen eseményen szeretnénk elkötelezett és izgatott rajongókat szerezni” – árulta el Bratches a Liberty Media terveit.