Hamilton győzelmével visszavette a vezetést a világbajnoki pontversenyben (Fotó: AFP) |
Egész hétvégén magabiztos teljesítményt nyújtott Lewis Hamilton és a Mercedes, így a brit versenyző várhatta a pole pozícióból a startot vasárnap a Paul Ricard-on. Hamilton számára jól sikerült a rajt és megtartotta az első helyet, mögötte Sebastian Vettel megpörgette Valtteri Bottast.
A Ferrari pilótájának első szárnya sérült az ütközésben, míg Bottas bal hátsó defektet kapott. Mind a ketten azonnal a bokszba hajtottak, így a mezőny legvégére estek vissza. Ekkor már a pályán volt a biztonsági autó, ugyanis nem ez volt az egyetlen ütközés a rajtot követően.
Kicsit hátrébb a hazai pályán versenyző két pilóta, Pierre Gasly és Esteban Ocon akadt össze. Kettejük esetét a futam után vizsgálják. Vettel viszont hamar megkapta a saját büntetését – a németet öt másodperces időbüntetéssel sújtották a Bottas elleni akciója miatt.
A mezőny egyénként hat kört tett meg a biztonsági autó mögött, s az újraindításkor nem történt változás az élen. Hamilton meg tudta tartani az első helyet, hátrébb viszont Vettel és Bottas kezdte meg a felzárkózást. Hét körrel később a ferraris már a pontszerző tizedik helyen haladt, míg Bottas a 12. volt akkor.
Carlos Sainz Jr. egy ideig szépen tartotta a harmadik helyet, ahová a rajt utáni kavarodásban került, néhány körön belül viszont Daniel Ricciardo és Kimi Räikkönen is elment mellette. Hamiltont senki nem zavarta az élen – a brit a 18. körre kényelmesen, bő négy másodperces előnnyel haladt a második Verstappen előtt.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:32.231 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:32.539 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:33.666 |
időmérő edzés: 1. Hamilton 1:30.029 |
VASÁRNAP |
16.10: a verseny (53 kör, 309.626 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Július 1., 15.10:Osztrák Nagydíj |
Július 8., 15.10:Brit Nagydíj |
Július 22., 15.10:Német Nagydíj |
Vettel számára sokkal jobban ment a felzárkózás, mint Bottasnak. A négyszeres világbajnok a 21. körre már az ötödik helyen haladt – igaz, hátránya ekkorra jelentős volt az előtte lévőkhöz. Bottas viszont ekkor csak az utolsó pontszerző helyen, vagyis a tizediken haladt.
Az élmezőnyből – leszámítva Vettelt és Bottast – Verstappen állt ki először a bokszba friss abroncsokért, majd a negyedik helyre jött vissza. A 30. körben Ocon után a másik Force India is elvérzett Sergio Pérez alatt – a mexikóinak az erőforrással akadtak problémái.
Hamilton a 33. körben cserélte le abroncsait, s két körrel később már mindenki túl volt a kerékcserén az élmezőnyből. Bár a mezőny hátsóbb részében sok előzést és helycserét láthattunk, az élen nem történt jelentősebb változás.
A verseny utolsó negyedében Räikkönen kezdett egyre közelebb kerülni Ricciardóhoz. Néhány körön belül le is dolgozta a hátrányát, és a 47. körben elkezdhette támadni az ausztrált. Bár az első támadási kísérlet sikertelen volt, utána el tudott menni Ricciardo mellett, ezzel a dobogót érő harmadik helyre jött fel.
Az utolsó körökben Lance Stroll okozott némi izgalmat, és még a virtuális biztonsági autót is „pályára kellett küldeni” miatta. A kanadai bal első defektet kapott,és a kettes szektorban állt félre a Williamsével. Az utolsó körre feloldották a VSC-t, és bár Bottas még megpróbálta elkapni Magnussent, a finnek meg kellett elégednie a hetedik hellyel.
Hamilton könnyedén megnyerte a Francia Nagydíjat Verstappen és Räikkönen előtt, mögöttük Ricciardo és Vettel ért célba. Ismét erős versenyen van túl Kevin Magnussen – a dán a nyolc világbajnoki pontot érő hatodik helyen látta meg a kockás zászlót. Őt követi Bottas, majd Sainz. A spanyol az utolsó körökig Magnussenék előtt haladt, akkor azonban kezdett elmenni az erő az autójából. Az első tízbe még Nico Hülkenberg és Charles Leclerc fért be.
Hamilton a győzelmének és Vettel hibájának köszönhetően visszaállt a világbajnoki összetett élére. A brit előnye 14 pont.
Túl vagyunk tehát a Formula–1 történelmének első triplahétvégéjének kezdetén. A következő két hétben két versenyt rendeznek. Az elsőt Spielbergben, Ausztriában a jövő héten, majd Silverstone-ba, a Brit Nagydíjra utazik a mezőny.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:30.11.385 | |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 7.090 mp h. | |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 25.888 mp h. | |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 34.736 mp h. | |
5. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:01.935 p h. | |
6. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:19.364 p h. | |
7. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:20.632 p h. | |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:27.184 p h. | |
9. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:31.989 p h. | |
10. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:33.873 p h. | |
11. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
12. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
13. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1 kör h. | |
14. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
15. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
16. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 3 kör h. | |
17. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 5 kör h. | gumidefekt |
FELADTÁK | mMegtett körök | A kiesés oka | |||
Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 27 | áramellátás | |
Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 0 | karambol | |
Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 0 | karambol |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 8 | 145 |
2. | Sebastian Vettel | 3 | 4 | 8 | 131 |
3. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 6 | 96 |
4. | Valtteri Bottas | – | 4 | 7 | 92 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 4 | 6 | 83 |
6. | Max Verstappen | – | 3 | 6 | 68 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 34 |
8. | Fernando Alonso | – | – | 5 | 32 |
9. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 7 | 28 |
10. | Kevin Magnussen | – | – | 4 | 27 |
11. | Pierre Gasly | – | – | 2 | 18 |
12. | Sergio Pérez | – | 1 | 2 | 17 |
13. | Esteban Ocon | – | – | 3 | 11 |
14. | Charles Leclerc | – | – | 4 | 11 |
15. | Stoffel Vandoorne | – | – | 3 | 8 |
16. | Lance Stroll | – | – | 1 | 4 |
17. | Marcus Ericsson | – | – | 1 | 2 |
18. | Brendon Hartley | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 237 |
2. | Ferrari | 214 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 164 |
4. | Renault | 62 |
5. | McLaren-Renault | 40 |
6. | Force India-Mercedes | 28 |
7. | Haas-Ferrari | 27 |
8. | Toro Rosso-Honda | 19 |
9. | Sauber-Ferrari | 13 |
10. | Williams-Mercedes | 4 |