PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:13.302 |
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:12.198 |
SZOMBAT |
17.00–18.00: 3. szabadedzés |
20.00–21.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
20.10: a verseny (70 kör, 305.270 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj |
Július 1., 15.10: Osztrák Nagydíj |
Július 8., 15.10: Brit Nagydíj |
Mindkét pénteki szabadedzést az élen zárta a Monacói Nagydíj után rengeteg kritikát kapó Max Verstappen, aki a sok pozitívum mellett némileg bizonytalan a Renault frissítésével kapcsolatban, miközben nem magát tartja a legnagyobb esélyesnek a pole pozícióra.
„Eléggé jó kezdés volt, az autó az elejétől fogva jól ment, és a beállításokkal sem rontottunk. Ennek ellenére elég nehéz lenne megmondani, hogy mennyit jelent az új motor, mivel még nem tekertük fel teljesen, hamarosan pontosabb választ tudok erre adni. Ami a rajtelsőséget illeti, szerintem a Mercedes nagyon erős lesz. A mi autónk is jó, de nem tudom, hogy elég lesz-e a Q3-ban."
Az előző Grand Prix-n győzedelmeskedő Daniel Ricciardónak csapattársával szemben nem alakult simán a péntekje. A második tréningen ugyanis egy meghibásodás miatt volt kénytelen sok időt veszteni a garázsban, és végül csak az utolsó 20 percre térhetett vissza a pályára.
„Elektronikai problémánk volt, amit próbáltunk helyrehozni az ebédszünetben, azonban nem sokat javult a helyzet. A B-specifikációjú motort használjuk ezen a hétvégén, de még némi konfigurálásra szorul, szóval ismerkedünk vele. Kissé persze frusztráló, hogy nem tudtam elég kört menni, de nem drámai a helyzet" – magyarázta, majd kitért a hétvégi esélyekre is.
„Azt kell mondanom, hogy a Mercedes eléggé gyors volt, még a keményebb keverékeken is nagyon jó köridőket értek el. Úgy vélem, eléggé nehéz lesz őket legyőzni, azonban még mi is javulunk. Minél több kört futunk, annál többet tanulhatunk. Viszont azt mondanám, hogy inkább a Ferrarikkal fogunk küzdeni, biztos vagyok benne, hogy a Mercedes nagyon gyors lesz az időmérőn."
Lewis Hamilton az első gyakorláson az ultralágyon 88 ezredet, míg a másodikon a szuperlágyon bő 5 tizedet kapott a mindkét edzést a hiperlágyon megnyerő Verstappentől. A Mercedesre Kanadában még egyáltalán nem kerültek fel a rózsaszín jelzésű Pirellik, miközben az idénynyitó óta nyúzott erőforrás dolgozik a W09-ben.
„Összességében nekünk nincs annyi hiperlágyunk, mint a többieknek. A választást eléggé régen kellett leadnunk, és egyértelműen más a stratégiánk, hiszen öt szettünk van belőle, míg másoknak nyolc. Remélhetőleg, nem lesz nagyon más a helyzet rajtuk, és megmarad az eddig tapasztalt jó érzés. Mindenesetre nem lett volna rossz kipróbálni, főleg, hogy láttam, egyeseknél eléggé gyorsan elhasználódott, míg másoknál nem. Majd a harmadik szabadedzésen lesz esélyünk arra, hogy megnézzük, miként működik" – magyarázta a vb-éllovas.
„Nem mindig indul jól a hétvégéd, azonban a mostani rendben kezdődött, és bizonyos dolgokon csak igazítanunk kellett. Egyszerre csak kis lépéseket teszünk meg, körről-körre haladunk, és bár mindig egy kicsit másként érződött, de eléggé jó is volt egyben, hiszen most az extra DRS-zónának köszönhetően a korábbiaktól eltérően nem alacsony leszórítóerős beállításokon vagyunk, hanem valahol a normál tartományban, így sokkal jobb a kanyarokban menni."
Kimi Räikkönen kezei között eddig jól muzsikál a Ferrari a montreali aszfaltcsíkon, amit az időeredmények is jól mutatnak, hiszen csupán 13 század volt a finn hátránya a második gyakorláson.
„Ezen a pályán nem túl egyszerű megtalálni a megfelelő beállításokat, azonban folyamatosan tudtunk javulni. Az alacsony leszorítóerő és a nem felgumizott aszfalt pedig eléggé trükkössé tette a dolgokat odakint, viszont ez szerencsére a nap végére némileg normalizálódott. Még van mit tenni, de a jó irányba tartunk, és elégedett vagyok a helyzettel" – értékelte a pénteket, majd a gumikra is kitért.
„Monacóval szemben itt jobban munkára tudtuk bírni a hiperlágyakat, hiszen Kanadában lehet tiszta köröket futni, nem úgy, mint ott. Egy körön eléggé jók, és talán több ideig is húzzák most, mint két héttel korábban. A többiek versenyszimulációs köreit még nem láttam, így össze sem tudtam hasonlítani a mieinkkel, és a lehetséges stratégiáról sem tudok beszélni."
Sebastian Vettel különösképpen a második tréningen nem találta a tempót, még márkatársától is 657 ezredet kapott.
„Egyelőre nem mi vagyunk az esélyesek. Kimi elégedettebb volt egy körön, tehát ő a favoritok közé tartozik, én nem. Még nem nagyon láttam más csapatok köreit, szóval nehéz lenne következtetéseket levonni. Időre van szükségünk ahhoz, hogy megértsük a teljes képet, nem vagyok elégedett az autóval. Ha összeállnak a dolgok, akkor eléggé sokat léphetek előre."
A német ezután azt is elárulta, hogy mi áll a rosszabb szereplés hátterében.
„Eléggé vegyes nap volt, még nem érzem teljesen jól magam az autóban. Nem találtam a ritmust, szóval hiányoznak a körök, azonban így is megpróbáltunk nagyjából végigmenni a programunkon."
A három élcsapat mögött Romain Grosjean zárt a későbbi edzésen, amelynek végén sajnálatos módon egy mormotát is elütött.
„Egy állat úgy döntött a tréning végén, hogy átfut keresztben az egyenesen. A tanácsokat követve nem rántottam el a kormányt, és sajnos eléggé nagy sebességnél ütköztünk. Semmit sem tehettem" – mesélte a francia, aki a történtek ellenére elégedett volt a napjával.
„Az első gyakorláson sokat tanultunk a frissítésekről, aztán a másodikon már eléggé kezes volt a gép. Mindhárom keveréket kipróbáltuk, és bár még van hova fejlődnünk, mégis kifejezetten lelkesítő a helyzet. Az új aerocsomag fekszik nekem."
Grosjean első vezetőszárnyán is hagyott nyomokat a találkozás:
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:13.302 | átlag: 214.176 km/ó | 26 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:13.390 | 0.088 mp h. | 29 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:13.518 | 0.216 | 24 |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:13.574 | 0.272 | 19 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:13.617 | 0.315 | 31 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:13.727 | 0.425 | 28 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:13.900 | 0.598 | 27 |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:14.116 | 0.814 | 24 |
9. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:14.311 | 1.009 | 19 |
10. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:15.004 | 1.702 | 31 |
11. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:15.071 | 1.769 | 29 |
12. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:15.119 | 1.817 | 21 |
13. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:15.386 | 2.084 | 30 |
14. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:15.439 | 2.137 | 30 |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:15.579 | 2.277 | 21 |
16. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:15.756 | 2.454 | 38 |
17. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:15.768 | 2.466 | 30 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:16.259 | 2.957 | 16 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Force India-Mercedes | 1:17.145 | 3.843 | 28 |
20. | Nico Hülkenberg | német | Renault | idő nélkül | 3 |
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:12.198 | átlag: 217.452 km/ó | 39 kör |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:12.328 | 0.130 mp h. | 42 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:12.603 | 0.405 | 17 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:12.777 | 0.579 | 39 |
5. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:12.985 | 0.787 | 24 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:13.061 | 0.863 | 40 |
7. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:13.620 | 1.422 | 34 |
8. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:13.747 | 1.549 | 40 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:13.754 | 1.556 | 40 |
10. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:13.866 | 1.668 | 30 |
11. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:13.884 | 1.686 | 39 |
12. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:13.889 | 1.691 | 42 |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:13.956 | 1.758 | 39 |
14. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:13.967 | 1.769 | 37 |
15. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:14.108 | 1.910 | 41 |
16. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:14.167 | 1.969 | 14 |
17. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:14.433 | 2.235 | 9 |
18. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:14.486 | 2.288 | 39 |
19. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:14.703 | 2.505 | 40 |
20. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:14.782 | 2.584 | 35 |