PÉNTEK |
16.00–17.30: 1. szabadedzés |
20.00–21.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
17.00–18.00: 3. szabadedzés |
20.00–21.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
20.10: a verseny (70 kör, 305.270 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj |
Július 1., 15.10: Osztrák Nagydíj |
Július 8., 15.10: Brit Nagydíj |
Fernando Alonso a 2001-es Ausztrál Nagydíjon debütált a királykategóriában, azóta 22 pole pozíciót szerzett, 23-szor érte el a versenyen futott leggyorsabb kört, 97-szer ünnepelhetett a dobogón, 32-szer intette le elsőként a kockás zászló, illetve két világbajnoki címet tudhat a magáénak, miközben 17 éve megkerülhetetlen alakja a sportágnak és a 300. Grand Prix-jára készül.
A spanyolnál csak Michael Schumacher (308), Jenson Button (309) és Rubens Barrichello (326) vett részt több versenyhétvégén, az idei szezon végeztével így könnyen az örökranglista második pozíciójába léphet előre, sőt, a brazil rekordja sem elérhetetlen cél.
„Emlékszem, hogy néhány évvel ezelőtt Rubens felállította a rekordot, és akkor úgy véltem, kissé őrült, hogy ilyen sok időt töltött el az F1-ben, erre most egyre csak közeledem hozzá” – elmélkedett Alonso, majd azt is elárulta, mennyi esély van rá, hogy megdöntse Barrichello rekordját.
„Tavaly többéves szerződést írtam alá a McLarennel, szóval még van néhány szezonom ebben a sportágban. Ez különleges hétvége, remélem, jó teljesítményt nyújtunk.”
Bár az elmúlt években még a dobogóra sem volt esélye, mégsem az eredmények hiánya, sokkal inkább a királykategória kiszámítható jellege frusztrálja.
„Összesen huszonegy versenyünk van, és mindenki tudja, mi fog történni a következő tizennégyen. Ez eléggé elkeserítő. Ez nem a Formula–1 ellen van, és nem is azért mondom, mert belefáradtam volna a sportba. Én csak arról beszélek, hogy megérkezem ide, és tudom, hogy a hetedik-tizenkettedik helyekért fogok küzdeni, mint ahogyan a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon is.”
„Egyáltalán nem számít a gyorsaságod, hogy mennyire vagy szerencsés a kvalifikáción, de az sem, hogy miként állítod be az autódat, hogy miként alakul számodra a hétvége. Lehet, hogy néhány pozíciót javítasz, akár az ötödik is lehetsz, sőt, dobogóra is állhatsz, mint ahogyan a Force India tette azt Azerbajdzsánban, de ez semmit sem fog változtatni az összképen, a végeredményen” – magyarázta a spanyol, majd egyéb sportágakat is felhozott példaként.
„Ez talán a motorsportok sajátsága, hiszen a többi sportágban, mint például a kosárlabdában, előfordulhat, hogy van egy varázslatos estéd nyolcvan ponttal, és megnyered a meccset a csapattársaiddal, aztán ott van a futball is. A németek, a brazilok és a spanyolok számítanak általában a favoritnak, de semmi sem garantálja, hogy közülük nyeri valamelyik a világbajnokságot. Talán igen, talán nem. Mindeközben az F1-ben biztos, hogy a Mercedes vagy a Ferrari arat győzelmeket.”
Alonso ezt követően világosan elmondta, mit gondol a száguldó cirkusz jövőjéről, majd visszaemlékezett a Renault-nál eltöltött 2008–2009-es időszakra.
„Ez már nem fog megváltozni" – felelte arra a kérdésre, hogy a 2021-es szabályváltozások előtt kiszámíthatatlanabb lesz-e a széria. – „Egyszerűen ilyen az F1 már hosszú évek óta. Ha visszatekintünk 2008-ra vagy 2009-re, amikor a nem túl versenyképes Renault-nál voltam, akkor is előfordult, hogy ez első helyen zártunk egy pénteki szabadedzést, miközben éppen teszteltük a gumikat vagy időmérős szimulációt futottunk. Bár az nem ért semmit, mégis a szerelőknek egy ajándék volt, ami extra motivációt adott nekik és a szponzoroknak is. Most bármit is tennénk, semmiképpen sem lennénk elsők, mert olyan nagyok a különbségek” – fogalmazott a kétszeres világbajnok.