F1: Mindenki tudja, mi fog történni a következő 14 futamon – Alonso

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.06.08. 12:24
null
Alonso a 300. nagydíjhétvégéjére készül (Fotó: AFP)
Amikor Fernando Alonso pályára hajt a ma 16 órakor kezdődő szabadedzésen Kanadában, akkor a Formula–1 történetének negyedik olyan versenyzőjévé válik, aki legalább 300 nagydíjhétvégén vett részt. A jeles alkalomból tartott ünnepségen a spanyol beszélt a rekordtartó Rubens Barrichellóról, a száguldó cirkusz jelenéről és saját jövőjéről is.

 

49. KANADAI NAGYDÍJ
PÉNTEK
16.00–17.30: 1. szabadedzés
20.00–21.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
17.00–18.00: 3. szabadedzés
20.00–21.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
20.10: a verseny (70 kör, 305.270 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj
Július 1., 15.10: Osztrák Nagydíj
Július 8., 15.10: Brit Nagydíj

Fernando Alonso a 2001-es Ausztrál Nagydíjon debütált a királykategóriában, azóta 22 pole pozíciót szerzett, 23-szor érte el a versenyen futott leggyorsabb kört, 97-szer ünnepelhetett a dobogón, 32-szer intette le elsőként a kockás zászló, illetve két világbajnoki címet tudhat a magáénak, miközben 17 éve megkerülhetetlen alakja a sportágnak és a 300. Grand Prix-jára készül.

A spanyolnál csak Michael Schumacher (308), Jenson Button (309) és Rubens Barrichello (326) vett részt több versenyhétvégén, az idei szezon végeztével így könnyen az örökranglista második pozíciójába léphet előre, sőt, a brazil rekordja sem elérhetetlen cél.

„Emlékszem, hogy néhány évvel ezelőtt Rubens felállította a rekordot, és akkor úgy véltem, kissé őrült, hogy ilyen sok időt töltött el az F1-ben, erre most egyre csak közeledem hozzá” – elmélkedett Alonso, majd azt is elárulta, mennyi esély van rá, hogy megdöntse Barrichello rekordját.

„Tavaly többéves szerződést írtam alá a McLarennel, szóval még van néhány szezonom ebben a sportágban. Ez különleges hétvége, remélem, jó teljesítményt nyújtunk.”

Bár az elmúlt években még a dobogóra sem volt esélye, mégsem az eredmények hiánya, sokkal inkább a királykategória kiszámítható jellege frusztrálja.

„Összesen huszonegy versenyünk van, és mindenki tudja, mi fog történni a következő tizennégyen. Ez eléggé elkeserítő. Ez nem a Formula–1 ellen van, és nem is azért mondom, mert belefáradtam volna a sportba. Én csak arról beszélek, hogy megérkezem ide, és tudom, hogy a hetedik-tizenkettedik helyekért fogok küzdeni, mint ahogyan a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon is.”

ƒ„Egyáltalán nem számít a gyorsaságod, hogy mennyire vagy szerencsés a kvalifikáción, de az sem, hogy miként állítod be az autódat, hogy miként alakul számodra a hétvége. Lehet, hogy néhány pozíciót javítasz, akár az ötödik is lehetsz, sőt, dobogóra is állhatsz, mint ahogyan a Force India tette azt Azerbajdzsánban, de ez semmit sem fog változtatni az összképen, a végeredményen” – magyarázta a spanyol, majd egyéb sportágakat is felhozott példaként.

„Ez talán a motorsportok sajátsága, hiszen a többi sportágban, mint például a kosárlabdában, előfordulhat, hogy van egy varázslatos estéd nyolcvan ponttal, és megnyered a meccset a csapattársaiddal, aztán ott van a futball is. A németek, a brazilok és a spanyolok számítanak általában a favoritnak, de semmi sem garantálja, hogy közülük nyeri valamelyik a világbajnokságot. Talán igen, talán nem. Mindeközben az F1-ben biztos, hogy a Mercedes vagy a Ferrari arat győzelmeket.”

Alonso ezt követően világosan elmondta, mit gondol a száguldó cirkusz jövőjéről, majd visszaemlékezett a Renault-nál eltöltött 2008–2009-es időszakra.

„Ez már nem fog megváltozni" – felelte arra a kérdésre, hogy a 2021-es szabályváltozások előtt kiszámíthatatlanabb lesz-e a széria. – „Egyszerűen ilyen az F1 már hosszú évek óta. Ha visszatekintünk 2008-ra vagy 2009-re, amikor a nem túl versenyképes Renault-nál voltam, akkor is előfordult, hogy ez első helyen zártunk egy pénteki szabadedzést, miközben éppen teszteltük a gumikat vagy időmérős szimulációt futottunk. Bár az nem ért semmit, mégis a szerelőknek egy ajándék volt, ami extra motivációt adott nekik és a szponzoroknak is. Most bármit is tennénk, semmiképpen sem lennénk elsők, mert olyan nagyok a különbségek” – fogalmazott a kétszeres világbajnok.

Legfrissebb hírek

Verstappen nem foglalkozik a távozásáról szóló pletykákkal; Alonso nem félti a helyét az Aston Martinnál

F1
9 órája

Piastri a bajnokság élére állna; fokozódik a helyzet a Red Bullnál, a Ferrari az idei első dobogóját kergeti Dzsiddában

F1
17 órája

Verstappen szuzukai teljesítménnyel feledtetné a bahreini csalódást Szaúd-Arábiában

F1
2025.04.16. 16:37

Russell közeledik a hosszabbításhoz, de Verstappen mindent boríthat?

F1
2025.04.16. 13:12

Közelében sem vagyok annak, amire képes lehetnék, bármilyen fájó is ezt kimondani – Norris

F1
2025.04.14. 20:03

Az FIA büntetett, majd visszakozott – furcsa esetekből nem volt hiány Bahreinben

F1
2025.04.14. 13:49

Hamilton úgy érzi, rájött, hogyan kell vezetni az „idegen" Ferrarit

F1
2025.04.14. 12:09

Marko attól fél, hogy Verstappen távozik – a Red Bull válságmegbeszélést tartott a riasztó bahreini verseny után

F1
2025.04.13. 23:25
Ezek is érdekelhetik