F1: Az autó teljesen jól működött, csak éppen lassú volt – Alonso

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.06.24. 09:48
Mindkét McLaren-versenyző már az időmérő első szakaszában búcsúzott, miközben idei legrosszabb eredményét jegyezte. Fernando Alonso elmondta, az autója jól működött, annak lassúsága pedig a fejlesztések nélkül teljesen természetes. A csalódáskeltő eredmény után azonban a pontszerzést célozta meg.

A McLaren idei legrosszabb kvalifikációját tudhatja maga mögött (Fotó: AFP)
A McLaren idei legrosszabb kvalifikációját tudhatja maga mögött (Fotó: AFP)
A McLaren idei legrosszabb kvalifikációját tudhatja maga mögött (Fotó: AFP)

 

59. FRANCIA NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:32.231
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:32.539
SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:33.666
időmérő edzés: 1. Hamilton 1:30.029
VASÁRNAP
16.10: a verseny (53 kör, 309.626 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 1., 15.10:Osztrák Nagydíj
Július 8., 15.10:Brit Nagydíj
Július 22., 15.10:Német Nagydíj

A McLaren tegnap nem jutott be a kvalifikáció második szakaszába, Fernando Alonso a tizenhatodik, míg Stoffel Vandoorne a tizennyolcadik helyre kvalifikálta magát, igaz, utóbbi Brendon Hartley hátrasorolásának köszönhetően egy pozíciót már a rajt előtt nyert.

A wokingi gárda eddigi szezonja legrosszabb időmérőjét tudhatja maga mögött, hiszen korábban a leghátrábbról Vandoorne startolhatott még Azerbajdzsánban. A belga akkor a tizenhatodik pozíciót szerezte meg, amit másnap egy kilencedikre váltott – Alonso most pontosan egy ehhez hasonló felzárkózásban reménykedik.

„Az autó teljesen jól működött, csak éppen lassú volt. Nem volt probléma az egyensúllyal sem, minden egyes köröm rendben volt. Az elért köridő azonban nem volt elég ahhoz, hogy továbbmenjek a Q2-be, ami eléggé csalódáskeltő” – magyarázta a kétszeres világbajnok.

„Reggel még azt beszéltük, hogy a 14-15. hely környékén végezhetünk, erre a 16. lettem, és ezt teljesen rendben van, hiszen nem a pole-ra számítottunk. Tisztában vagyunk a helyzetünkkel, rengeteget kell még fejlődnünk.”

Alonso tehát a lassú jelzővel illette a McLaren konstrukcióját, majd azt is elárulta, mi áll a visszaesés hátterében.

„Az elmúlt három vagy négy futamon egyetlen fejlesztést sem vetettünk be, így természetes, hogy csúszunk vissza, miközben egyre kevésbé tűnünk versenyképesnek. Kanadában a tizenötödikek voltunk a Q1-ben, vagyis már akkor is rezgett a léc, most pedig egy lépéssel hátrább kerültünk. Viszont Montrealban azzal a teljesítménnyel is pontszerző helyen mentünk, egészen a meghibásodásig” – idézte fel, és hétvégéik ismétlődő mintájára is felhívta a figyelmet.

„A szombatokon általában rosszabbak vagyunk, aztán a vasárnapokon előrébb törünk, így remélhetőleg most is valami ehhez hasonló fog történni. Bár úgy vélem, az élmezőny segítségére is szükségünk lesz ahhoz, hogy pár pozíciót nyerjünk. Tulajdonképpen eddig minden egyes nagydíjon a pontokért harcoltunk, csak a két kiesés miatt nem távoztunk mindenhonnan velük. A mostani versenyen is a pontszerzés lesz a cél.”

Legfrissebb hírek

„Norris volt a hős a Hungaroringen” – nemzetközi sajtóvisszhang a Magyar Nagydíj után

F1
17 perce

Már csak a Puskás hibátlan; Madaras Norbert: Csapataink kihozták magukból a maximumot

E-újság
11 órája

Russell szerint a Ferrari a szabályosság határát súrolta a hungaroringi versenyen

F1
11 órája

Hamilton: Sok dolog zajlik a háttérben, ami nem jó

F1
14 órája

„Megvolt a tempónk, hogy nyerjünk” – Leclerc frusztrált a hungaroringi verseny után

F1
17 órája

Jövőre a Hungaroringen már a Mansell-kanyarban száguldanak a pilóták

F1
18 órája

Piastri: A végén egy jó esélyem volt az előzésre, de nem jött össze

F1
18 órája

Szijjártó Péter: A Hungaroring csúcstechnológiás, és magyar maradt

F1
18 órája
Ezek is érdekelhetik