Sima rajt-cél győzelmet aratott Lewis Hamilton a Francia Nagydíjon. A Mercedes versenyzője jól rajtolt, és kimaradt a mögötte zajló tülekedésből, majd senkitől sem zavartatva intette le a kockás zászló az első helyen a verseny végén. Egyedül a második helyezett Max Verstappen lehetett volna rá veszélyes, ám a holland valójában nem jelentett fenyegetést Hamiltonra – és ezt ő is tudta.
„A zsebemben volt a győzelem. Nagyjából tíz körrel a kerékcserém előtt le is tekertem a motort egy kicsit – vallotta be a négyszeres világbajnok. – Mindig nagyon tudatos vagyok a motort illetően, szóval bármikor, ha tudom, lejjebb tekerem. Utána viszont vissza kellett tekernem, mert Max tempója elég jó volt. A kerékcserém után kényelmesen tudtam haladni, és az én sebességem sem volt kérdéses. Hiába volt Max gyors, fenn tudtam tartani az öt másodperc körüli előnyömet.”
PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:32.231 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:32.539 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:33.666 |
időmérő edzés: 1. Hamilton 1:30.029 |
VASÁRNAP |
Verseny: 1. Hamilton |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Július 1., 15.10:Osztrák Nagydíj |
Július 8., 15.10:Brit Nagydíj |
Július 22., 15.10:Német Nagydíj |
Nemcsak Lewis Hamilton van túl könnyű és eseménymentes versenyen, Max Verstappen második helyét sem nagyon veszélyeztette senki. A Red Bull versenyzőjének ezúttal a szerencsére sem lehetett panasza, ugyanis jól jött ki a rajtot követő ütközésből Vettel és Bottas között.
„Jól sikerült a verseny. Nem kellett nagyon megdolgoznom a második helyért, de mindig jó érzés felállni a dobogóra. Szerencsés voltam, hogy a rajtnál nem jött nekem senki. Utána viszont az első etap kissé nehéz volt, mert az abroncsaim gyorsan koptak. A lágy gumikon már jobb volt a helyzet, azokat jobban tudtam kezelni, és kevesebb üzemanyaggal jobban ment az autó. A második helyen célba érni elég ígéretes” – vélekedett a holland.
Kimi Räikkönen rajtja sem sikerült túl jól, a finn viszont nem bukott annyit, mint csapattársa. A felzárkózás jól ment a Ferrari pilótája számára, és mindenképp jobban élvezte ezt a versenyt, mint a monacóit vagy a kanadait.
„A rajtnál veszítettünk két helyet. Megpróbáltam kimaradni a rajt utáni balhékból, de a pálya rossz ívét választottam – ecsetelte a verseny elejét Räikkönen. – Utána viszont sikerült visszaküzdenem magam. Jól éreztem magam az autót illetően, különösen a kerékcsere után, mikor felkerültek a szuperlágy gumik. Az egész versenyen jó volt a tempónk. Úgy döntöttünk, hogy hosszú etapot teljesítünk az első szettel, és sokáig is bírták a gumik, csak a végén váltak kissé trükkössé. Az új abroncsokkal jónak éreztem az autót, és meg tudtam előzni pár versenyzőt. Ez sokkal izgalmasabb volt, mint az előző két verseny."
A rajtnál lemondhatott a győzelemről szövögetett álmairól Sebastian Vettel, ugyanis hibázott és belement Valtteri Bottasba – az ütközés miatt a Ferrari és a Mercedes is megsérült, így az elengedhetetlen bokszkiállásukat követően visszaestek a mezőny legvégére. Bár a németnek jól ment a felzárkózás, az ötödik helynél előrébb nem tudott jönni. Vb-riválisa, Lewis Hamilton viszont simán nyert, így visszavette a vezetést az összetettben.
„Túl jól sikerült a rajtom, és egyszerűen nem volt hová mennem – nyilatkozta Vettel a Bottasszal való ütközéséről. – Hibáztam, amikor megpróbáltam korán fékezni, hiszen nem volt elég helyem. Bal kanyar következett, én próbáltam lassítani. Alacsony volt a tapadásom, és túl közel voltam az előttem és a mellettem lévőkhöz. Mellesleg jó volt a tempónk, és nyilván próbáltam az egész mezőnyön átverekedni magam, hogy visszaszerezzem a pozíciómat, így viszont elkoptattam a gumikat.”
A mezőny egyik legpechesebb versenyzője a mai napon Valtteri Bottas volt, aki Vettel hibája miatt volt kénytelen az utolsó helyről visszaküzdenie magát, ráadásul ezt sérült autóval kellett megtennie. A Mercedes pilótája a hetedik helyen ért célba, és úgy véli, mai versenye jól mutatja, hogy a szerencse nem áll éppen mellette az idei szezonban.
„Az egyes kanyarban a külső íven voltam, és sikerült Sebastian előtt beérnem a kanyarba, aztán lökést éreztem hátulról – mondta a finn a rajtbalesetről. – Gondoltam, hogy ő talált el, defektet kaptam és a padlólemezem is megsérült. Ezután nehéz dolgom volt, mert az autó igencsak megsérült. Később másodszor is ki kellett állnom a bokszba, ami viszont sajnos lassúra sikerült, így még több időt veszítettünk. Ez egyszerűen nem az én napom volt, de jól összefoglalja az egész szezonomat.”
Daniel Ricciardo akár dobogóra is állhatott volna, ám a futam legvégén képtelen volt maga mögött tartani a rohamosan közeledő Kimi Räikkönent. A harmadik helyet el is vesztette, s a futam után elárulta, hogy mi hátráltatta már jó ideje.
„Egészen az első etap végéig elég jó volt a tempónk. Úgy tűnt, hogy el tudom kapni Maxet, és el tudok húzni Kimi elől – mondta a Red Bull versenyzője. – A bokszkiálláskor viszont szóltak, hogy az első szárnyam baloldala sérült. Arra gondoltak, hogy két körrel korábban történt valami, mert akkor lett hirtelen alulkormányzott a kocsi. Utána a lágy gumik miatt rögtön elkezdtem szenvedni, ahogy elhagytam a bokszutcát. Néhány körrel később szólt a csapat, hogy a szárnyam jobb oldala is törött. Kimi mindenképp megelőzött volna a jó tempója miatt, de a kék zászlók nagyon rosszul jöttek. Mi viszont a bokszkiállástól kezdve sebzettek voltunk.”
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:30.11.385 | |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 7.090 mp h. | |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 25.888 mp h. | |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 34.736 mp h. | |
5. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:01.935 p h. | |
6. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:19.364 p h. | |
7. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:20.632 p h. | |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:27.184 p h. | |
9. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:31.989 p h. | |
10. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:33.873 p h. | |
11. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
12. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
13. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1 kör h. | |
14. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
15. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
16. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 3 kör h. | |
17. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 5 kör h. | gumidefekt |
FELADTÁK | mMegtett körök | A kiesés oka | |||
Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 27 | áramellátás | |
Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 0 | karambol | |
Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 0 | karambol |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 8 | 145 |
2. | Sebastian Vettel | 3 | 4 | 8 | 131 |
3. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 6 | 96 |
4. | Valtteri Bottas | – | 4 | 7 | 92 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 4 | 6 | 83 |
6. | Max Verstappen | – | 3 | 6 | 68 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 34 |
8. | Fernando Alonso | – | – | 5 | 32 |
9. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 7 | 28 |
10. | Kevin Magnussen | – | – | 4 | 27 |
11. | Pierre Gasly | – | – | 2 | 18 |
12. | Sergio Pérez | – | 1 | 2 | 17 |
13. | Esteban Ocon | – | – | 3 | 11 |
14. | Charles Leclerc | – | – | 4 | 11 |
15. | Stoffel Vandoorne | – | – | 3 | 8 |
16. | Lance Stroll | – | – | 1 | 4 |
17. | Marcus Ericsson | – | – | 1 | 2 |
18. | Brendon Hartley | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 237 |
2. | Ferrari | 214 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 164 |
4. | Renault | 62 |
5. | McLaren-Renault | 40 |
6. | Force India-Mercedes | 28 |
7. | Haas-Ferrari | 27 |
8. | Toro Rosso-Honda | 19 |
9. | Sauber-Ferrari | 13 |
10. | Williams-Mercedes | 4 |