CSÜTÖRTÖK |
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1.12.126 |
2. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:11.841 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:11.786 |
időmérő edzés: 1. Ricciardo 1:10.810 |
VASÁRNAP |
verseny: 1. Ricciardo, 2. Vettel, 3. Hamilton |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Június 10., 20.10: Kanadai Nagydíj |
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj |
Július 1., 15.10: Osztrák Nagydíj |
A „vörös bikák" már az első szabadedzéstől fogva külön ligában autóztak Monacóban, a versenynek mégis Red Bull-szendvicsben vágott neki a mezőny, miután Max Verstappen az utolsó tréning utolsó 10 percében összetörte a versenygépét. Az RB14-ben a váltó is sérült, és a szerelők a feszített tempójú munka ellenére sem tudtak elkészülni a cserével, a holland így az időmérőn sem tudott részt venni, a garázsból kellett figyelnie, ahogy csapattársa, Daniel Ricciardo megszerzi második hercegségbeli pole pozícióját.
Még el sem kezdődött a verseny, Szergej Szirotkint már vizsgálat alá is vonták, hiszen a háromperces jelzésnél nem voltak még fent a Pirellik az autóján. Az esetért 10 másodperces stop-and-go büntetés járt, amit a nyolcadik körben hajtott végre az orosz, aki az utolsó helyre tért vissza.
Szirotkin kálváriája azonban nem ért véget, hiszen újra vizsgálni kezdték, mert csapata annak ellenére is dolgozhatott az autóján, hogy a szankció letöltése alatt nem lehetett volna hozzányúlni a versenygéphez. Újabb büntetést végül nem róttak ki a 35-ös rajtszámú autóra.
A rajt simára sikerült, sőt, az első tízes változatlan sorrendben fejezte be az első kört, miközben a mezőny második felében Brendon Hartley összeért egy társával, és az ultralágyon rajtoló Verstappen javított két helyet. A hollandon kívül még Nico Hülkenberg, Stoffel Vandoorne, Charles Leclerc, Stroll, Marcus Ericsson és a két Haas-pilóta startolt a lila jelzésű gumikon.
Verstappen a hatodik körben aztán Ericsson mellett is elment, majd az alagút után Stroll mellé is bevetődött, amivel a 14. helyre zárkózott fel. Miközben a holland már Leclerc-t támadta, Stroll törmelékekre hajtott, amiért bal első defekttel volt kénytelen kivánszorogni a depóba. A kanadai új szuperlágyakat kapott, de a 37. körben újra a bokszutca felé kellett vennie az irányt. Újabb bal első defektet szenvedett.
Az élmezőnyből a gumikra panaszkodó Lewis Hamilton állt ki elsőként, méghozzá már a 13. körben. A hatodik helyre visszajövő Mercedesre ultralágyak kerültek fel, Hamilton azonban nem várt sokáig, rövidesen megelőzte Ocont. A vb-éllovast követően Vettel, majd egy körrel később Ricciardo, Kimi Räikkönen és Valtteri Bottas egyszerre érkezett a depóba. A négyes közül egyedül a Mercedes finnje kapott szuperlágy gumikat, így az „ezüstnyilak" eltérő stratégiával próbálkoztak.
Miközben Bottas száguldott a piros Pirelliken, addig Hamilton némileg szenvedett az ultralágyakon, Räikkönen többször is nyithatta a DRS-ét mögötte.
A 28. körben aztán Vettel hirtelen megérkezett Ricciardóra, aki erővesztésre panaszkodott. Miközben az ausztrál és a német egymást hajszolta, addig Bottas közvetlen felzárkózott a lassabb tempót diktáló Hamilton mögé beragadó Räikkönenre.
A címvédő azonban hamarosan tempót váltott, és úgy kezdte leszakítani maga mögött a két finnt, ahogyan zárta az ollót az első kettőshöz képest. Bár a mercedeses majd' hat másodperccel csökkentette hátrányát, mégis folyamatosan a Pirellik miatt aggodalmaskodott.
Ricciardo, Vettel és Hamilton a 46. körben már három másodpercen belül autózott az élen.
Pierre Gasly eközben egészen a 38. körig húzta a hiperlágyon (!), és friss szuperlágyakkal felszerelkezve a 10. helyen hajtott vissza a pályára, de nála is tovább várt az első cserével Verstappen, aki a 48. körben váltotta le az ultralágyat hiperlágyra, míg a legtovább Hülkenberg ment el kiállás nélkül.
A holland a 11. pozíciót foglalta el Sainz mögött, akihez nagy tempót diktálva közeledett, így a Renault-nak reagálnia kellett. Hülkenberg végül az 51. körben szánta el magát a cserére, és épphogy az RB14 elé jött vissza. Mivel a német és a holland sokkal gyorsabb volt a rózsaszín Pirelliken, mint Sainz, a francia alakulat megkérte a spanyolt, hogy engedje el csapattársát. Sainz eleget is tett a kérésnek.
A kerékcserék alatt még Hartley vétett a szabályok ellen, az új-zélandi a bokszutcában lépte át a megengedett sebességhatárt, amiért 5 szekundumos büntetést osztottak ki neki.
Fernando Alonso ezalatt váltóhiba miatt kényszerült félrehúzódni a bukótérben, pontszerző sorozata így nyolc GP-t követően véget ért. A kétszeres vb-győztes kiesése után immáron tizedik Verstappen aztán nagy elánnal kezdte támadni Sainzot, akit az 57. körben meg is előzött.
A 72. körig csendesen zajlott a verseny, mígnem Leclerc belerongyolt hátulról Hartley Toro Rossójába. A monacói fékhibára panaszkodott, és az eset következtében mindketten kiestek. Rövid ideig még virtuális biztonsági autós szakasz is érvényben volt.
Az első ötös tagjai között eközben, bár folyamatosan változtak a különbségek, helycsere nem történt, vagyis Ricciardónak sikerült bepótolnia a 2016-ban elvesztett monacói győzelmet. A Red Bull fennállásának 250. nagydíján az 57. győzelmét és az 151. dobogóját ünnepelhette, míg a második helyen végző Vettel 14 pontra csökkentette hátrányát a harmadik Hamiltonnal szemben.
Az első tízest Räikkönen, Bottas, Ocon, Gasly, Hülkenberg, Verstappen és Sainz egészítette ki.
Folytatás két hét múlva a Kanadai Nagydíjjal.
1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:42:54.807 |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 7.336 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 17.013 mp h. |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 18.127 mp h. |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 18.822 mp h. |
6. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 23.667 mp h. |
7. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 24.331 mp h. |
8. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 24.839 mp h. |
9. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 25.317 mp h. |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:09.013 p h. |
11. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:09.864 p h. |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:10.461 p h. |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:14.823 p h. |
14. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1 kör h. |
15. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
17. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 2 kör h. |
18. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 8 kör h. |
19. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 8 kör h. |
FELADTA | megtett körök | |||
Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 52 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 2 | 5 | 6 | 110 |
2. | Sebastian Vettel | 2 | 3 | 6 | 96 |
3. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 4 | 72 |
4. | Valtteri Bottas | – | 3 | 5 | 68 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 3 | 4 | 60 |
6. | Max Verstappen | – | 1 | 4 | 35 |
7. | Fernando Alonso | – | – | 5 | 32 |
8. | Nico Hülkenberg | – | – | 4 | 26 |
9. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 5 | 20 |
10. | Kevin Magnussen | – | – | 3 | 19 |
11. | Pierre Gasly | – | – | 2 | 18 |
12. | Sergio Pérez | – | 1 | 2 | 17 |
13. | Esteban Ocon | – | – | 2 | 9 |
13. | Charles Leclerc | – | – | 2 | 9 |
15. | Stoffel Vandoorne | – | – | 3 | 8 |
16. | Lance Stroll | – | – | 1 | 4 |
17. | Marcus Ericsson | – | – | 1 | 2 |
18. | Brendon Hartley | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 178 |
2. | Ferrari | 156 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 107 |
4. | Renault | 46 |
5. | McLaren-Renault | 40 |
6. | Force India-Mercedes | 26 |
7. | Toro Rosso-Honda | 19 |
8. | Haas-Ferrari | 19 |
9. | Alfa Romeo Sauber | 11 |
10. | Williams-Mercedes | 4 |